Első lépések a SEO felé: mutatjuk, mivel érdemes kezdened!

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

A SEO első lépései, amikkel felfuttathatsz egy új webhelyet

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Ha most készült el új webhelyed, vagy szereztél meg egy rég óta elhanyagolt domaint, akkor a SEO, azaz a keresőoptimalizálás feladata meglehetősen nagy falatnak tűnhet. A kulcsszavak, linképítés, rangsorolás és egyéb szakszavak forgatagába könnyű belezavarodni, főleg, ha még sosem foglalkoztál ezzel a területtel.

SEO első lépések

Azonban megfelelő útmutatással és némi gondos tervezéssel te is optimalizálhatod webhelyedet, hogy minél több organikus forgalmat vonzhass rá. Az alábbi rövid útmutató ebben segít majd, de ne feledd, hogy a SEO egy több szintű folyamat! A sikere a weboldaladon is múlik, ezért ha nem vagy biztos benne hogy alkalmas is a SEO-ra, inkább kérj egy auditot IDE kattintva a témában!

 

 1. Készíts jó minőségű, releváns tartalmakat

Látogatóid jó eséllyel azért érkeznek webhelyedre, mert információt keresnek valamivel kapcsolatban, vagy vásárolni szeretnének kínálatodból. Meg kell mutatnod nekik, hogy egy igazi szakértő vagy saját területeden, legyen az kertészkedés, design, fitnesz vagy épp pénzügyi tanácsadás. A cél az, hogy webhelyed egy megbízható forrássá váljon számukra, ahol mindig minőségi, színvonalas tartalmakat találnak azokról a témákról, amik érdeklik őket. Ezt a Google is díjazza majd, és magasabb pozíciókban jeleníti meg tartalmaidat, amikor a felhasználók ilyen témákra keresnek rá.

 

2. Használj kis fájlméretű képeket

A webhely sebessége egy fontos szempont a rangsorolásban (vagyis, hogy milyen pozícióban jelenik meg webhelyed a találatok között). Webhelyed minden bizonnyal képeket is tartalmaz, azonban ezek fájlmérete súlyosan lassíthatja az oldalak betöltési sebességét, és így webhelyed lejjebb csúszik majd a rangsorban a gyorsabb versenytársakhoz képest. Ügyelj tehát rá, hogy hatékonyan tömörített képeket használj, amelyek minősége alig romlik a kis fájlméret ellenére.

 

3. Alkalmazz minimál designt

A legtöbb modern webhely manapság minimál designt használ, hiszen ezek letisztultak és átláthatók is, ami pozitívabb felhasználói élményt biztosít a látogatók számára. MI több, az egyszerű (de nem igénytelen) designú webhelyek általában gyorsak is, ami – mint fentebb olvashattad – fontos szempont a SEO-ban.

 

4. Szerezz minőségi linkeket

A keresőoptimalizálásban rengeteget jelent, ha egy tekintélyes, releváns témájú webhely hivatkozik sajátodra. A Google ezt úgy könyveli el, hogy egy megbízható webhely „szavazott” rád, tehát bizonyára te is kínálsz némi értéket. Ha vannak ismerőseid a szakmában, akik hivatkozni tudnának rád webhelyükről, akkor mindenképpen kérdezz rá erre náluk. A későbbiekben más webhelyektől is fontos lesz linkeket szerezni, de az első napokban ezzel még ne foglalkozz.

 

5. Használj releváns kulcsszavakat tartalmaidban

A kulcsszavak segítenek a keresőmotoroknak (pl. a Google-nak), hogy a megfelelő találatokat sorolja fel a kereső felhasználók számára. Másképpen megfogalmazva: a Google többek között a kulcsszavak alapján állapítja meg, hogy miről szólnak tartalmaid, és hogy mely keresésekre lenne érdemes megjeleníteni azokat a felhasználóinak. Használj a témához kapcsolódó kulcsszavakat tartalmadban, a tartalom címében, és a tartalom legfontosabb kulcsszavát helyezd el az oldal URL-jében is. Ügyelj a természetes fogalmazásra, és ne erőltesd feleslegesen a kulcsszavak használatát.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!