A Xiaohongshu (Little Red Book) a közösségi média és az e-kereskedelem ötvözésével forradalmasította a vásárlási élményt. Ez a platform nemcsak közösségi médiaként működik, hanem online piactér is, amely inspirációt adhat a magyar webáruházak számára. Hog...
Így mehetsz tönkre egy rossz weboldal design miatt
Gondoltad volna, hogy egy rosszul kialakított weboldal negatív üzeneteket közvetít az ügyfelek irányába? A termék, vagy szolgáltatás olyan, akár a nyers hús. Meg kell fűszerezni, megsütni és megfelelő köretet találni hozzá, hogy ízletesnek tűnjön. Ezt a folyamatot látja el a weboldal is – vagy gyönyörűen tálalja azt, amit szeretnél eladni, vagy nyersen dobja a lehetséges ügyfelek elé.
Nézzük hogy mik a különbségek a jó és a rossz webdesign között, és hogy milyen hátrányokkal járhat, ha ezen próbálunk spórolni.
Miért nem érdemes spórolni a webdesignon?
Manapság minden sikeres cég felismeri online jelenlét fontosságát. A legtöbben azonban ennek tudtában is hajlamosak spórolni ezen az online megjelenésen, ez pedig sosem javasolt. A termékeddel talán semmi gond nincs – talán a te szolgáltatásod az, amire mindenkinek szüksége van. De a célcsoportod ért majd egyet mindezzel.
Egy kis spórolás a webdesignon akár a megspórolt összeg tízszeresének elveszítéséhez is vezethet. Az ügyfelek bevonzása közvetlenül a designon múlik. A gyenge webdesignnal rendelkező weboldalaknak nagyon gyenge konverziós arányaik vannak.
Szóval ha nem érdemes spórolni, akkor mégis miben mérik a szépséget egy weboldal esetén?
Hogyan állapítsuk meg weboldalunkról, hogy rossz-e a design, amit használ?
Sajnos nem létezik mindenható sablon, amit bármelyik weboldalra rá lehetne húzni. A webdesign függ a szóban forgó termékektől vagy szolgáltatásoktól, trendektől és a versenytársaktól is. Bizonyos megoldások rendkívül jól illenek egy olyan oldalhoz, amihez mások egyáltalán nem. Akkor jó egy design, ha a megfelelő üzenetet közvetíti.
Egy jó designer először is tüzetesen megvizsgálja a terméket (vagy szolgáltatást) és célcsoportokat, méghozzá az ügyféllel közösen. Csak ilyen egyesített erőfeszítésekkel érhetőek el olyan eredmények, amelyeknek sikeres marketingje lesz.
Habár a jó designt a fenti okok miatt nehéz meghatározni, egy rossz webdesign ismérvei könnyedén felismerhetőek.
Egy webdesign rossz, ha:
• Igénytelen, összecsapott – olcsó, vagy ingyenes stock fotók, rossz elrendezés, kis felbontás, túl sok szöveg, stb. Egy rozoga, korhadt pulton nehéz eladni a termékeket!
• Túl közönséges – ha a weboldalad úgy néz ki, mint száz másik, akkor a terméked és céged is elveszik majd a szürke tömegben.
• Nem kapcsolódik a témához – ha az oldaladon nem releváns dolgok jelennek meg, akkor a látogatók nem fognak komolyan venni, vagy egész egyszerűen nem fogják érteni, hogy mit próbálsz megmutatni nekik.
• Elavult – a 2000-es évek újdonságai ma már messze nem olyan hatásosak. Persze ez nem jelenti azt, hogy minden hónapban újításra lenne szükséged, de érdemes lépést tartani a trendekkel és technológiai újításokkal.
A rossz webdesign hatásai az üzletre
Eddig többnyire arról volt szó, hogy mennyire káros lehet az igénytelen webdesign a cégünkre és marketingünkre. De valóban ez lenne az, amin áll vagy bukik a siker? Igen. A jó termékeket rossz imázzsal nem lehet eladni. Nagyobb sikert érnek el azok, akiknek a termékei középszerűek, de megfelelően reklámozzák őket, mint azok, akiknél a fordítottja igaz.
Az alábbi dolgokra számíthatunk, ha webdesignunk nem felel meg az ügyfelek elvárásainak:
• A legegyértelműbb veszély: elijeszti az ügyfeleket - a taszító csomagolású terméket sem vennéd meg, nem igaz?
• Megtéveszti a lehetséges ügyfeleket – lehet, hogy valaki megvette volna a termékedet, de inkább máshol keresgélt, mert nem értette, hogy mit próbálsz eladni neki.
• Csak a versenytársakat erősíted vele – ha weboldalad túlságosan hasonlít más, hasonló jellegű cégek oldalaihoz, akkor az ügyfelek azt hiszik majd, hogy másokat másolsz, és ez kiterjed a termékeidről alkotott képükre is.
Mit tehetünk a jó webdesign érdekében?
A piac telis-tele van szabadúszó designerekkel és kifejezett webdesign-cégekkel, akik azt állítják, hogy a számodra legmegfelelőbb összeállítást készítik el neked. Hogyan válaszd ki ezek közül azt, aki meg is csinálja, amit ígér?
Íme néhány tanács ezzel kapcsolatban:
• Vizsgáld meg a korábbi ügyfelek elégedettségét. Keress fel 2-3 oldalt a portfóliójukból. Ha tetszik amit látsz, és a fent említett rossz design jeleket sem véled felfedezni, akkor érdemes kapcsolatba lépned velük.
• Nézd meg, hogy fejlődnek-e. Egy olyan online ügynökség, ami nem követi a világháló folyamatosan változó trendjeit, az valószínűleg semmi újat nem hozhat weboldalad életébe.
• Derítsd ki, hogy a felhasználóidnak is dolgoznak-e, nem csak neked. Természetesen a te weboldaladról van szó, és a tiéd az utolsó szó azt illetően, hogy mi és hogyan jelenik meg rajta, de a leendő ügyfeleid fogják azt használni. Egy jó webdesigner ismeri az ügyfelek igényeit és a kényelmes, logikus böngészés titkait.
• Láthattuk, hogy a webdesign mennyire fontos a sikeres marketinghez és a vásárlók ösztönzéséhez, éppen ezért nem szabad spórolni rajta. A minőségnek pedig bizony megvan az ára – a webdesignerek saját, éveken át gyűjtött szaktudásokat használják fel munkájuk során, éppen ezért ne számíts olcsó megoldásokra. Ha valaki párezer forintért világklasszis weboldalt ígér neked, akkor inkább keress mást!