notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Így mehetsz tönkre egy rossz weboldal design miatt

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Így mehetsz tönkre egy rossz weboldal design miatt

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Így mehetsz tönkre egy rossz weboldal design miatt


2017/04/27
Mocsy

Gondoltad volna, hogy egy rosszul kialakított weboldal negatív üzeneteket közvetít az ügyfelek irányába? A termék, vagy szolgáltatás olyan, akár a nyers hús. Meg kell fűszerezni, megsütni és megfelelő köretet találni hozzá, hogy ízletesnek tűnjön. Ezt a folyamatot látja el a weboldal is – vagy gyönyörűen tálalja azt, amit szeretnél eladni, vagy nyersen dobja a lehetséges ügyfelek elé.

Rossz weboldal hátrányai, milyen a jó webdesing

Nézzük hogy mik a különbségek a jó és a rossz webdesign között, és hogy milyen hátrányokkal járhat, ha ezen próbálunk spórolni.

 

Miért nem érdemes spórolni a webdesignon?


Manapság minden sikeres cég felismeri online jelenlét fontosságát. A legtöbben azonban ennek tudtában is hajlamosak spórolni ezen az online megjelenésen, ez pedig sosem javasolt. A termékeddel talán semmi gond nincs – talán a te szolgáltatásod az, amire mindenkinek szüksége van. De a célcsoportod ért majd egyet mindezzel.

Egy kis spórolás a webdesignon akár a megspórolt összeg tízszeresének elveszítéséhez is vezethet. Az ügyfelek bevonzása közvetlenül a designon múlik. A gyenge webdesignnal rendelkező weboldalaknak nagyon gyenge konverziós arányaik vannak.

Szóval ha nem érdemes spórolni, akkor mégis miben mérik a szépséget egy weboldal esetén?

 

Hogyan állapítsuk meg weboldalunkról, hogy rossz-e a design, amit használ?

Pihengetünk?


Sajnos nem létezik mindenható sablon, amit bármelyik weboldalra rá lehetne húzni. A webdesign függ a szóban forgó termékektől vagy szolgáltatásoktól, trendektől és a versenytársaktól is. Bizonyos megoldások rendkívül jól illenek egy olyan oldalhoz, amihez mások egyáltalán nem. Akkor jó egy design, ha a megfelelő üzenetet közvetíti.

Egy jó designer először is tüzetesen megvizsgálja a terméket (vagy szolgáltatást) és célcsoportokat, méghozzá az ügyféllel közösen. Csak ilyen egyesített erőfeszítésekkel érhetőek el olyan eredmények, amelyeknek sikeres marketingje lesz.

Habár a jó designt a fenti okok miatt nehéz meghatározni, egy rossz webdesign ismérvei könnyedén felismerhetőek.

 

Egy webdesign rossz, ha:


•    Igénytelen, összecsapott – olcsó, vagy ingyenes stock fotók, rossz elrendezés, kis felbontás, túl sok szöveg, stb. Egy rozoga, korhadt pulton nehéz eladni a termékeket!
•    Túl közönséges – ha a weboldalad úgy néz ki, mint száz másik, akkor a terméked és céged is elveszik majd a szürke tömegben.
•    Nem kapcsolódik a témához – ha az oldaladon nem releváns dolgok jelennek meg, akkor a látogatók nem fognak komolyan venni, vagy egész egyszerűen nem fogják érteni, hogy mit próbálsz megmutatni nekik.
•    Elavult – a 2000-es évek újdonságai ma már messze nem olyan hatásosak. Persze ez nem jelenti azt, hogy minden hónapban újításra lenne szükséged, de érdemes lépést tartani a trendekkel és technológiai újításokkal.

 

A rossz webdesign hatásai az üzletre


Eddig többnyire arról volt szó, hogy mennyire káros lehet az igénytelen webdesign a cégünkre és marketingünkre. De valóban ez lenne az, amin áll vagy bukik a siker? Igen. A jó termékeket rossz imázzsal nem lehet eladni. Nagyobb sikert érnek el azok, akiknek a termékei középszerűek, de megfelelően reklámozzák őket, mint azok, akiknél a fordítottja igaz.

 

Az alábbi dolgokra számíthatunk, ha webdesignunk nem felel meg az ügyfelek elvárásainak:


•    A legegyértelműbb veszély: elijeszti az ügyfeleket - a taszító csomagolású terméket sem vennéd meg, nem igaz?
•    Megtéveszti a lehetséges ügyfeleket – lehet, hogy valaki megvette volna a termékedet, de inkább máshol keresgélt, mert  nem értette, hogy mit próbálsz eladni neki.
•    Csak a versenytársakat erősíted vele – ha weboldalad túlságosan hasonlít más, hasonló jellegű cégek oldalaihoz, akkor az ügyfelek azt hiszik majd, hogy másokat másolsz, és ez kiterjed a termékeidről alkotott képükre is.

 

Mit tehetünk a jó webdesign érdekében?


A piac telis-tele van szabadúszó designerekkel és kifejezett webdesign-cégekkel, akik azt állítják, hogy a számodra legmegfelelőbb összeállítást készítik el neked. Hogyan válaszd ki ezek közül azt, aki meg is csinálja, amit ígér?

 

Íme néhány tanács ezzel kapcsolatban:


•    Vizsgáld meg a korábbi ügyfelek elégedettségét. Keress fel 2-3 oldalt a portfóliójukból. Ha tetszik amit látsz, és a fent említett rossz design jeleket sem véled felfedezni, akkor érdemes kapcsolatba lépned velük.
•    Nézd meg, hogy fejlődnek-e. Egy olyan online ügynökség, ami nem követi a világháló folyamatosan változó trendjeit, az valószínűleg semmi újat nem hozhat weboldalad életébe.
•    Derítsd ki, hogy a felhasználóidnak is dolgoznak-e, nem csak neked. Természetesen a te weboldaladról van szó, és a tiéd az utolsó szó azt illetően, hogy mi és hogyan jelenik meg rajta, de a leendő ügyfeleid fogják azt használni. Egy jó webdesigner ismeri az ügyfelek igényeit és a kényelmes, logikus böngészés titkait.
•    Láthattuk, hogy a webdesign mennyire fontos a sikeres marketinghez és a vásárlók ösztönzéséhez, éppen ezért nem szabad spórolni rajta. A minőségnek pedig bizony megvan az ára – a webdesignerek saját, éveken át gyűjtött szaktudásokat használják fel munkájuk során, éppen ezért ne számíts olcsó megoldásokra. Ha valaki párezer forintért világklasszis weboldalt ígér neked, akkor inkább keress mást!

Hatékony honlapüzemeltetés

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
522 696
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Beküldés

Egy URL beküldése egy keresőmotornak, hogy bekerüljön annak...

PDF

A népszerű PDF kiterjesztés a Portable Document Format (hordozható dokumentum formátum) szavak...

Sikerarány

Mi is az a sikerarány? A sikerarány azon lehetséges ügyfelek...

Minőségi pontszám

Egy számban kifejezett minősítés, amelyet az AdWords különböző...

Fehér kalapos SEO

Mi az a fehér kalapos SEO? A fehér kalapos SEO (angolul „white hat...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.