Az Instagram 2025. július 10-i újítása nemcsak a tartalomgyártókat, hanem a vállalkozásokat is új pályára állíthatja. A közösségi platform eddig főként márkaépítésre és követőszerzésre szolgált, de most valódi SEO-eszközzé válik. Aki eddig nem foglalkozot...
Közösségi média marketing? Miért nem használod a Redditet?
Sokan még csak nem is hallottak a Redditről, vagy sosem foglalkoztak vele, mert egyszerűen nem tudják komolyan venni. Pedig sok világcég sikerrel kommunikál a Redditen. Mutatjuk a gyakorlati példákat!

Gyakori indok, hogy a Reddit egy nagy összevisszaság – látszólag véletlenszerű tartalmak, egy érthetetlen pontozási rendszer, „odacsapott” hivatkozások, és több közösség, mint atom az univerzumban.
Azonban ha csak egy esélyt is adsz a Redditnek, akkor hamarosan rájössz majd, hogy az elsőre kaotikusnak tűnő külső egy nagyon is rendezett, testre szabható felhasználói élményt rejt, egy érdeklődő, aktív közösségben.
Sok marketinges nem foglalkozik a Reddittel, ami neked jó hír, mert ha kissé megismered a platformot, és használni kezded, akkor már ennyivel eléjük léphetsz – mint azt bizonyára tudod, a digitális marketingben fontos, hogy ott érd el közönségedet, ahol szívesen tartózkodnak.
De miért ignorálja a legtöbb marketinges a Redditet? Nos, mert az itteni közösségeket nem egyszerű megnyerni, és manapság mindenki a gyors, egyszerű, olcsó megoldást akarja.
A Reddit felhasználóknak („szaknyelven” redditorok) megvan a maguk esze, és könnyedén leleplezik, ha csak a marketing miatt jössz a platformra (amiért egyébként bannolás is járhat). Viszont ha van elég türelmed, és hajlandó vagy a közösség részévé válni, akkor rengeteg hasznod származhat a Redditből – forgalmat vonzhatsz webhelyedre, építheted márkádat, kipróbálhatsz új termékeket (vagy akár el is adhatod őket), megismerkedhetsz közönséged érdeklődési köreivel és szükségleteivel, és még számos egyéb pozitívumra számíthatsz.
Meggyőző statisztikák a Redditről
Persze betanulni egy új platformot (főleg egy olyan nyüzsgőt és összetettet, mint a Reddit) nem mindig egyszerű. Ha még mindig nem vagy biztos benne, hogy érdemes foglalkoznod a platformmal, akkor íme néhány idén nyáron összegyűjtött statisztika, amik biztosan meggyőznek majd:
- A Reddit a világ 7-edik legnépszerűbb webhelye, és több mint 330 millió aktív havi felhasználóval rendelkezik. Ezen felhasználók 44%-a mobilról (böngészőből vagy alkalmazásból) éri el a platformot.
- A felhasználók nagy része (79%) a 18-34 éves korosztályt képviseli, és ugyan ez a korosztály felelős a mobilforgalom 58%-áért is.
- A Redditen több mint 46 millió keresést végeznek naponta, és havonta átlagosan 14 milliárdszor jelenik meg a platform a felhasználók képernyőin. Naponta 370 ezer új bejegyzés érkezik a Redditre, ami havonta összesen több mint 10 millió új bejegyzést jelent.
- Végezetül meggyőző adat az is, hogy a Redditen több mint 138 ezer aktív közösség működik.
Elég ennyi? Akkor ismerkedjünk meg közelebbről is a Reddittel!
Miért olyan egyedi a Reddit?
A Redditet alapjáraton nem hasonlíthatod egyetlen népszerűbb közösségi hálózathoz sem. A platform közösségi új, érdekes dolgokat szeretnek felfedezni és megosztani a többi érdeklődővel, és gyakran nagyon mély és tanulságos beszélgetéseket folytatnak egymással (persze itt is vannak kivételek).
A Redditen ráadásul szinte minden létező témával találkozhatsz, és mindegyiknek van egy saját kategóriája, vagyis subredditje („al-reddit”). Minden felhasználó magának állíthatja össze, hogy mely subredditek tartalmát szeretné látni „hírfolyamában”. Ez élesen eltér például a Facebooktól, ahol a felhasználók szívesebben látnak tartalmakat ismerőseiktől és családtagjaiktól, és kevésbé kedvelik azokat a bejegyzéseket, amiket a márkák próbálnak rájuk erőltetni.
A platform ráadásul 2005-ös indulása óta folyamatosan fejlődik, és új funkciókkal bővül.
A Reddit alapjai
Reddit bejegyzések
Egy Reddit bejegyzés lehet szöveg, hivatkozás, kép, vagy videó, de bármilyen posztot is készítesz, a legfontosabb, hogy csak az olyan subredditekkel foglalkozz, amelyek kapcsolódnak is márkádhoz, vállalatodhoz.
A bejegyzésekkel kapcsolatban sok szabály lehet egy-egy subredditben, és mindegyik ilyen kisebb (vagy nagyobb) közösségnek megvannak a saját szabályai. Ismerkedj meg ezekkel, mielőtt időt és erőfeszítést fektetsz egy subredditbe.
Reddit profilok
A Reddit profilok hasonlóan működnek, mint sok más közösségi hálózat. Egy felhasználó bejegyzéseket tehet közzé a profilján, és mások követhetik, és privát üzeneteket küldhetnek neki.
Számos világmárka – köztük az Audi, a Time magazin, a Nintendo, és még sok más – rendelkezik saját, hivatalos Reddit profillal. Nem véletlenül.
AMA – Kérdezz bármit
A Redditen népszerű az úgynevezett AMA (Ask Me Anything, vagyis „Kérdezz bármit”) formátum, amiben a felhasználók kérdéseket tehetnek fel a beszélgetés kezdeményezőjének. Még saját subreddit (https://www.reddit.com/r/IAmA) is készült ehhez, ahol számos híresség (Barack Obama, Elon Musk, Sir Ian McKellen) is csinált már kérdezz-feleleket. Ha eléggé felkapottá válnak, AMA-kra a média is felfigyelhet.
Szponzorált tartalmak
A cégek szponzorált bejegyzéseket is készíthetnek, amelyek a Reddit asztali verziójában, illetve mobilalkalmazásában jelenhetnek meg. A bejegyzések futtatása naponta legalább 5 dollár, de nagyobb horderejű hirdetésekre is lehetőség van.
Hogyan lehetsz sikeres a Redditen?
A következőket tartsd észben, és minden rendben lesz:
- Légy a közösség aktív tagja
- Ne próbáld meg kijátszani a rendszert, vagy a közösséget
- Ne akard agresszíven marketingelni magadat vagy márkádat – a felhasználók sosem kedvelték ezt, nem ezért járnak a Redditre
A Redditet sikeresen használó márkák mind tartják magukat ehhez a három „aranyszabályhoz”.
A közhiedelemmel ellentétben a Redditen nem nehezebb érvényesülni, mint más hálózatokon, csak sokkal átlátszóbbnak kell lenni. Egy friss hozzáállással és egy új, Reddithez illő stratégiával komoly sikereket érhetsz el a platformon!
Sikeres márkák a Redditen
A Redditet – mint ahogy azt már fentebb említettük – számos márka használja aktívan célközönsége elérésére.
Transamerica – A Reddit, mint fókuszcsoport
A Transamerica egy pénzügyi óriásvállalat az Egyesült Államokban, ami alá többféle biztosítási és befektetési cég tartozik. 2014-ben a márka egy kampányt indított a Redditen, amelyben a közönségét használta fel fókuszcsoportként, hogy hasznos pénzügyi segédtartalmakat készíthessen a Reddit felhasználók számára.
A cég először is azonosította a legjobb közönséget, amit megcélozhatott egy pénzügyi subredditen. Mind a főcím („A Transamerica érthetőbbé szeretné tenni a dollárokat a Reddit számára”), mind pedig a tartalom jól kidolgozott volt.
Mivel a bejegyzést közvetlenül a Redditen készítették, így a főcímhez nem tartozott külső hivatkozás. A Transamerica tisztában volt vele, hogy a felhasználók jobban szeretik, ha az ilyen jellegű tartalmakért nem kell elhagyniuk a platformot.
A márka továbbá megemlítette, hogy Reddit felhasználók is vannak a munkatársai között (még képeket is mellékelt erről), illetve elmagyarázta, hogy kizárólag a redditorok számára készült tartalommal szeretnék ellátni az olvasókat.
Mit csináltak jól?
- A beszélgetés szerves résztvevői maradtak, és minden kérdést megválaszoltak
- Ahol elfért, humorosra fogták a stílusukat
- Őszinték és kimértek maradtak, amikor azt mondták róluk, hogy csak a marketing miatt csinálják az egészet
A fókuszcsoport után a Transamerica olyan vizuális tartalmakat készített, amelyek megválaszolták a felhasználók kérdéseit. Ezek a tartalmak márkahűek voltak, és a Reddit színeit, betűtípusait, és vizuális stílusát használták.
De itt még mindig nem álltak meg. A Transamerica visszament a fókuszcsoport beszélgetésébe, és minden kérdés alá belinkelte azokat a tartalmakat, amik arra éppen választ adtak. A cég a teljes folyamat minden egyes részében a Reddit szabályai szerint játszott – a közösség aktív tagja volt.
Mit nyertek ezzel?
- Márkatudatosságot
- Tartalomötleteket, amiket a Redditen kívül is felhasználhattak
- Közvetlen ügyfél-interakciókat
- A webhelyükre írt cikkeket és arra mutató hivaktozásokat
BridgfordStore Beef Jerky – Értékesítés a Redditen
Persze, a Transamerica egy hatalmas cégóriás, de nem csak a nagy játékosok nyerhetnek a Redditen. 2010-ben a BridgfordStore Beef Jerky egyik alkalmazottja felfigyelt rá, hogy a redditorok sokallják a beef jerky (szárított marhahús) magas árait. Ezért a márka egy 25%-os árkedvezményt ajánlott fel, kizárólag a Reddit felhasználóknak. Mondanunk sem kell, azonnal belopták magukat az emberek szívébe (és hasába).
A BridgfordStore alkalmazottja azért tudott olyan könnyedén kommunikálni a Reddit közösségével, mert ő is a részese volt. Felfigyelt a problémára, utánajárt, és felfedezett egy lehetőséget a helyzetben – egy lehetőséget, hogy segíthessen.
A különleges ajánlatot egy Reddit bejegyzésben jelentette be, de a márka még itt sem vett vissza a lendületből: a bejegyzést egy AMA követte, amiben rengeteg visszajelzést kaptak, többek között megerősítést arról, hogy a kampánynak köszönhetően egyre többekhez jut el a márka híre: egy hozzászóló megjegyezte, hogy egy vásárlása során többeknek is ajánlotta a kedvezményes terméket, és hogy a többi vásárló is nagyon örült az ajánlatnak.
Hogy teljes legyen a kép a redditor munkatárs a cég értékesítési adatait is kiposztolta a Redditre, hogy megmutassa a platformnak, milyen sikeres is volt a kampány. A bejegyzés szerint összesen 23 ezer dollárral gazdagodott a márka a Redditnek köszönhetően. Az ilyesfajta átlátszóságot nagyra értékelik a platformon.