Pinterest marketing 2017-ben
Pinterest marketing 2017-ben
Habár a Facebook még mindig az élen jár a népszerűséget tekintve, a havi 150 millió Pinterest-felhasználót egyáltalán nem érdemes figyelmen kívül hagyni. Valójában ez a szám hatalmasat nőtt 2015 óta, ami azt jelenti, hogy a Pinteresten is érdemes hosszú távon gondolkodni, ha marketing stratégiánkban szeretnénk használni.
Hogyan használhatjuk tehát a Pinterestet marketingre?
Az üzleti Pinterest fiók létehozása
Ez az útmutató feltételezi, hogy felhasználói szinten más ismerjük a Pinterestet. Azonban a platform másképpen működik, ha üzleti célokra szeretnénk használni.
A Pinterest üzleti felhasználói feltételei
Fontos, hogy tisztában legyünk a felhasználói feltételekkel és a ránk vonatkozó szabályokkal és korlátozásokkal. Az üzleti célokra készülő fiókokra külön előírások vonatkoznak!
A további különbségekkel akkor szembesülünk majd, miután elkészült üzleti fiókunk. Ekkor elérhetővé válnak számunkra olyan szolgáltatások és funkciók, mint a Pintereszt statisztikai eszköze, a kiemelt pinek, úgynevezett Bővített pinek és kiemelt videók.
Töltsük ki üzleti Pinterest profilunkat
Miután üzleti fiókunk elkészült, a következő lépés weboldalunk megadása, hogy üzleti logónk minden olyan Pinre rákerülhessen, amely arról az oldalról érkezik (a Pinterest 165x165 felbontású logóméretet javasol). Töltsük fel profilunkat minden fontos adattal, hogy az érdeklődők többet tudhassanak meg rólunk, ha éppen a Pinteresten keresztül találnak ránk!
Jöhetnek a Táblák!
Most jön a legérdekesebb rész – készítsünk egy új Táblát és adjunk olyan nevet neki, ami egyértelműen utal arra, hogy miről is szól ez a Tábla. Használjunk olyan kulcsszavakat, amik segítségével a felhasználók könnyedén rátalálhatnak tartalmunkra (ezt a leírásban is alkalmazzunk). Ne felejtsünk el látványos borítóképet hozzáadni táblánkhoz!
Tartsuk észben, hogy a felhasználók csupán limitált mennyiségű Táblára iratkozhatnak fel, ezért nagyon gondosan meg fogják válogatni, hogy melyikek lesznek ezek – érdemes tehát minden nap új pineket hozzáadni Táblánkhoz!
Hasznos tippek
Ha idáig eljutottunk, akkor itt az ideje pinnelni, azaz tartalmakat kitűzni Táblánkra. Lássuk, hogy miként tehetjük hatékonnyá ezt a folyamatot!
- Törekedjünk a változatosságra: Ha csak saját weboldalunk tartalmait pinneljük ki, arra a követők hamar ráunnak. Próbáljunk más forrásokból is tartalmakat tűzni Táblánkra, hogy megtartsuk érdeklődésüket!
- Írjunk ellenállhatatlan leírásokat: Minden pinhez tartnoznia kell egy kis leírásnak is, amely hívogatóbbá és érdekesebbé teszi azt. Akár közvetlen hivatkozásokat is elhelyezhetünk a leírásban, de vigyázzunk, hogy ne szóljon minden az önreklámozásról!
- Használjuk a Pinterest widgetet weboldalunkon: A Pinterest gomb beépítésével weboldalunk felhasználói egyetlen kattintással kitűzhetik tartalmainkat saját Tábláikra.
- A releváns Táblák legyenek előtérben: Ha létrehoztunk egy szezonális Táblát, akkor állítsuk be úgy, hogy Pinterest-oldalunk legtetején jelenjen meg.
Bővített pinek
Ha használtuk már a Pinterestet, akkor biztosan láttunk olyan pineket, amikhez egy recept is tartozott, vagy olyan filmes pineket, amikben a színészek és a film értékelése is szerepelt.
Ezek az úgynevezett Bővített pinek (Rich Pins). Segítségükkel a pinek tartalma automatikusan frissül weboldalunk alapján, ezért azok a felhasználók számára láthatóbbá válnak és megkönnyítik a vásárlást is. Igényeljük ezt a funkciót minél előbb, miután regisztráltunk!
Kiemelt pinek
A Kiemelt pinek segítenek tartalmaidat előtérbe helyezni olyan felhasználók számára, akik vásárolni szeretnének. A Kiemelt pinek más PPC-t használó platformokhoz hasonlóan működnek, ezért a Pinterest Kiemelt pinjei nem okoznak majd problémát azok számára, akik ismerik ezt a módszert.
Ne adjuk fel, ha legelső kampányunk nem lesz olyan eredményes, mint amire számítottunk. Ha megfelelő módosításokat eszközölünk, akkor idővel biztosan hatékonyabb reklámokat hozhatunk majd létre!
Ne feledkezzünk meg a Pinterestről!
Sok cég és vállalkozás követi el azt a hibát, hogy miután létrehozta és kitöltötte cégprofilját a Pinteresten, az szép lassan feledésbe merült. Azonban a Pinterest Social Hub funkciója lehetővé teszi, hogy a pineket előre beidőzítsük és megvizsgálhassuk a valós idejű statisztikákat is. Ne feledjük, a Pinteresten való megjelenés is elősegíti a keresőoptimalizálás fejlődését weboldalunkon!
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.