notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A siker kulcsa 2014-ben: az online reputáció (hírnév)

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > A siker kulcsa 2014-ben: az online reputáció (hírnév) növelése

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A siker kulcsa 2014-ben: az online reputáció (hírnév) növelése


2014/05/16
Máté Balázs és Szóró Ákos, online marketing tanácsadó

Sokszor látsz bloggereket, Facebook oldalak vezetőit, akik hirtelen sikeresek és keresettek, gyakran jól keresővé válnak? A recept egyszerű, mely nem csak magánszemélyeknek, cégeknek is jól beválik! Elmondjuk! 

A siker kulcsa 2014-ben: az online reputáció (hírnév)
Egy jó blog ma már szinte egy saját újsággal felér. Keresik a hirdetők, média ügynökségek. Ha ehhez egy jó közösségi média kommunikáció is társul, a siker biztos. És itt nem csak a celebekre, gasztro-blogerrekre gondolok. Vállalkozások vezetőire, szakértőkre, akik vállalják, hogy cégük arcai lesznek, ezáltal hozva jelentős sikert cégüknek. A módszer egyszerű a megvalósítás nem is olyan nehéz, nekünk már sok esetben sikerült. Ahhoz, hogy a virtuális térben is ismert legyen a céged neve, logója, mindenképp jelen kell lenned a közösségi oldalakon is. Neved kiépítése egy folyamat, amely sokszor tapasztalati úton működik, azonban vannak irányvonalak, mit érdemes vagy mit nem érdemes tenni a világhálón. Nos, ha szeretnéd márkád online hírnevét növelni, látogatóid és rajongóid számát emelni, a következő tippek hasznosak lehetnek számodra.
 

1 – Légy önmagad

A közösségi média kicsit máshogy működik, mint egy weboldal vagy egyéb marketing platformok. Egy közösségi oldal hangvétele sokkal személyesebb az előbb említetteknél. Az itt megtalálható közönség sokkal annál közelebb kerül hozzád, minél közelebb engeded őket magadhoz és ennek a legjobb módja, ha nem magázódva kommunikálsz feléjük, kvázi barátként kezelve őket.
 

2 – Figyelj másokra is

Pihengetünk?
Ne csak azzal foglalkozz, hogy közösségi oldalad hogyan vezeted, hanem az ott kommentelő és üzenetet író rajongóidra is figyelj. Amikor csak tudsz, válaszolj nekik, ossz ki nyereményeket és segíts problémáik megoldásában. Hálásak lesznek érte!
 

3 – Nyújts betekintést saját világodba

Nagyon fontos, hogy rajongóiddal több szinten is tudj kapcsolatot építeni. Fontos bemutatnod cégedet, működését, termékeidet és szolgáltatásaidat. Néha azonban érdemes egy-egy postban megmutatnod kedvenc ételed, könyved, hova utazol éppen, hiszen ezzel személyes szférádba is beengeded őket, ami miatt még közelebb érzik magukat hozzád. Vigyázz arra, hogy mit osztasz meg, ne nyújts túl nagy rálátást életedre.
 
 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Elemeztesd céget marketingét velünk, kérd ajánlatunkat ide kattintva!

 


 

4 – Ismerd meg követőidet

Biztosan van vagy 1000 barátod és követőd, de vajon ismered is őket? Tudod, mi kell nekik, mire van szükségük? Érdemes kisebb kutatások végezni, mik érdeklik őket és mi olyat tudsz nekik nyújtani, amire szükségük van.
 

5 – Működj együtt másokkal

Mások felkarolása és együttműködésre való felkérése nagyon hatásos, én már több esetben próbáltam. Egyszerűen keresd meg legtöbbet kommentelő, like-oló rajongóidat, írj nekik egy személyes e-mailt, ajánlj fel nekik valamilyen feladatot. Biztosan találsz olyat, aki szívesen elvállal pár dolgot akár ingyen is!
 

6 – Figyelj rá, hogy mit írsz

Mindenki szereti a jó vicceket, de nem árt óvatosan bánni a szavakkal és kifejezésekkel, mert egy sokak számára bántó szó sokba kerülhet neked. Figyelj rá, hogy bejegyzésedben ne sérts meg senkit vallási vagy faji hovatartozása miatt. Lehet, hogy baráti körödben használod az N betűs szót az afro-amerikaiak esetében, ez a te dolgod, de nyilvánosan ezt nem teheted meg oldaladon, hiszen erős visszatetszéseket kelthet rajongóidban. Ha már kiment a post, nem tudsz vele mit csinálni. Törölheted, de addigra lehet, hogy késő és egy szemfüles rajongó már printscreenelte is.
 

7 – Légy következetes és mutasd meg, mit is tudsz

A Facebook olyan, mint egy játszótér. Meg kell ismerned a többieket is a homokozóban, meg kell tanulnod játszani velük. Tudd, hol a helyed, de ha valaki játszani hív, tartsd be a szabályokat és próbáld meg legyőzni saját játékában.
 

8 – Adni és kapni

Rengetegen vannak, akik igyekeznek másoknak segíteni, azonban amikor nekik szeretnének adni valamit, segítséget nyújtani, nem fogadják el. Nyugodtan fogadd el a segítséget, amit felkínál valaki. Akár oldaladba szeretne postolni, írni vagy csak egy-egy képet küld, tedd közzé nyugodtan.
 

9 – Kínálj megoldást, lehetőségeket és válaszokat

A közösségi média egyik íratlan szabálya a 4-1 szabály. Vagyis, ha szeretnél eladni valamit postjaiddal, az legyen az 1, és a 4 pedig mindig valamilyen hasznos információ, szórakoztató kép, vicc, valami ami érdekes és hozzád tudják kapcsolni rajongóid.
 

10 – Légy pozitív

Oszd meg másokkal tapasztalataidat vagy valami olyat, ami inspirációt adhat munkájukhoz, életükhöz, ami miatt kicsit jobban érezhetik magukat. Ha valamilyen sikert értél el, írd le, hogyan is vitted ezt végbe, hátha másoknak is lökést tudsz adni ezzel.
 
Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
486 859
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

301-es átirányítás

Mi az a 301-es átirányítás? Más...

Rossz lead

Mi is az a rossz lead?   Azok az érdeklődő személyek a rossz lead...

PR

A PR azaz a Public Relations jelentése, magyarázata   Az angol Public...

Mikroblogolás

A mikroblogolást olyan platformok képviselik, amelyek legfeljebb 140 karakteres mini...

Beférkőző reklám

Egy olyan reklám, ami akkor jelenik meg, amikor egy felhasználó két oldal között próbál...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.