Az egészségügyi marketing változásai 2020-ban

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > 6 dolog, ami 2020-ban megváltozott az egészségügyi marketingben

6 dolog, ami 2020-ban megváltozott az egészségügyi marketingben


2021/02/22
Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Vitathatatlan, hogy a koronavírus 2020-ban egyetlen másik iparágra sem volt akkora hatással, mint az egészségügyre. Ez persze az egészségügyi marketingesek számára is komoly kihívásokat jelentett, amelyek úgy tűnik, hogy a 2021-es esztendőben is folytatódnak majd.
Habár mindenki azt reméli, hogy idén végre enyhülni kezd majd a járványhelyzet, és lassan visszatérhetünk majd megszokott, békés életünkhöz, számolnod kell vele, hogy az emberek hosszútávon is máshogyan viszonyulnak majd az interneten az egészségügyi márkákhoz.
Egy sikeres 2021 érdekében első lépésként érdemes visszatekinteni 2020-ra, és értelmezni, hogy milyen hatással volt a COVID-19 a páciensekre, és az egészségügyi márkákra (és hogy hogyan befolyásolja majd mindez 2021-es egészségügyi marketing stratégiádat).
 

Az egészségügyi marketing változásai 2020-ban
Push értesítések

ÉRTESÜLJ ELSŐKÉNT,

IRATKOZZ FEL ÉRTESÍTÉSEINKRE

1. Minden eddiginél több páciens vette igénybe a virtuális időpontokat és egyéb telemedicina szolgáltatásokat

Ahogy világszerte egyre több helyen rendelték el az otthon maradást, az egészségügyi szolgáltatók nagy részének nehezére esett digitális közegbe áthelyezni szolgáltatásait. Az olyan rendelők és orvosok, akik sosem kínáltak még ilyen online megoldásokat, kénytelenek voltak kapkodva beletanulni az új rendszerek használatába.

A telemedicina használata rengeteget nőtt az elmúlt év során, de mit jelent ez a 2021-es egészségügyi marketingstratégiák számára? Ideje minden előrelátó orvosnak és más egészségügyi szolgáltatónak online szolgáltatásokat is kínálnia, méghozzá nem csak addig, amíg a járványhelyzet tart. Az online és offline időpontok egyidejű biztosításával az egészségügyi szolgáltatók sokkal hatékonyabban eleget tehetnek a felhasználók elvárásainak, ami elengedhetetlen, elvégre az egészségügyben mindig az ügyfelek, a páciensek kell, hogy a középpontban legyenek.

 

2. Az egészség és a biztonság elsődleges szempontokká váltak az orvosok szemében

Amikor a rendelők elkezdték biztonságosan fogadni pácienseiket a személyes alkalmakkor, az egészségügyi és biztonsági protokollok kommunikációja sokkal fontosabbá vált számukra. A legtöbb egészségügyi létesítmény persze már a járványhelyzet előtt is odafigyelt ezekre: rendszeres fertőtlenítések, tágas várótermek a távolságtartás céljából, stb. Azonban az emberek most kifejezetten igénylik a tájékoztatást arról, hogy mit tesznek az egészségügyi szolgáltatók a biztonságuk érdekében.
Éppen ezért az egészségügyi márkáknak fokozottan ügyelniük kell arra, hogy hogyan kommunikálják biztonsági óvintézkedéseiket a páciensek felé. Ehhez naprakészen kell tartaniuk webhelyüket, közösségi profiljaikat, videókat kell készíteniük és feltölteniük a fertőtlenítési folyamatokról, illetve olyan páciensek vallomásait megosztaniuk, akik jártak már náluk ebben az időszakban.

Szóval mit jelent mindez 2021-es egészségügyi marketingstratégiád számára? A biztonsági protokollok és intézkedések kommunikációja még sokáig prioritás marad majd. A páciensek biztonságban szeretnék érezni magukat a rendelőkben és más egészségügyi létesítményekben, ezért rendszeres tájékoztatást kell nyújtanod nekik arról, hogy mit teszel ezek érdekében.
Webhelyed, közösségi profiljaid és tartalommarketinged mind segíthetnek eljuttatni ezeket az üzeneteket célközönségedhez, de még a fizetett hirdetések tartalmát is érdemes erre módosítani, legalább is amíg a vírushelyzet le nem csendesedik.

 

3. Háttérbe szorultak a megelőző vizsgálatok

A járvány hatására rengetegen hanyagolták el a rendszeres szűréseket és egyéb megelőző vizsgálatokat, ami az egészségügyi szakértők szerint hosszútávon súlyos egészségügyi problémákhoz vezethet.
Szerencsére a páciensek egy része kezd visszaszokni a rendszeres vizsgálatokra, azonban ez a folyamat még mindig lassú, és 2021 során valószínűleg az is marad majd.

A folyamatos kommunikáció és a páciensek tájékoztatása mind elengedhetetlenek lesznek ahhoz, hogy az emberek visszatérjenek a rendszerese vizsgálatokra. Ha bizonyítani tudod az embereknek, hogy egészségügyi létesítményed biztonságos körülmények között tudja fogadni őket személyesen, illetve felhívod figyelmüket a virtuális és személyes szolgáltatások kínálatára, akkor elkezdheted visszavonzani pácienseidet rendelődbe.

 

4. A storytelling fontos maradt, csak épp más történetekre terelődött a figyelem

Az egészségügyi marketingben már hosszú évek óta fontos feladat volt a márkák számára, hogy emberségesebb képet fessenek magukról különféle történetek prezentálásával – ez a storytelling lényege. Ez a trend 2020-ban sem tűnt el, azonban az emberek már egészen más történetekkel azonosultak, mint a korábbi években. Az emberek aktuális, a jelenlegi helyzethez kapcsolódó történetekre kíváncsiak.
Az emberek biztosak szeretnének lenni benne, hogy az egészségügyi márkád által bevezetett, koronavírus elleni biztonsági eljárások megfelelő védelmet nyújtanak-e pácienseid számára. Elmesélheted tehát azon pácienseid történeteit, akik először jártak nálad a járvány alatt, vagy azokét, akik sikeresen felépültek a COVID-19-ből.

Az egészségügyi szakemberek jelenleg is küzdenek a vírus ellen, így ők szolgálhatnak a leghitelesebb, legaktuálisabb történetekkel a témában. Ezek a történetek mind fontos részei lehetnek 2021-es egészségügyi marketingstratégiádnak.

 

5. Vírusként terjedtek a téves egészségügyi információk

Az internetnek köszönhetően a járvánnyal kapcsolatos téves információk gyorsabban terjedtek, mint maga a COVID-19. Ez komoly hatással volt az egészségügyre, hiszen a páciensek nagy része politikai okokat lát a maszkviselés mögött.
Az egészségügyi szakembereknek és egészségügyi márkáknak tehát nem csak a járvánnyal kell megküzdeniük, hanem rájuk hárul az emberek tájékoztatásának, oktatásának feladata is.

Egyre többet tudunk a COVID-19 vírusról, de még az egészségügyi márkáknak továbbra is fontos feladata, hogy releváns, pontos és naprakész információkat osszanak meg az emberekkel, tájékoztatva őket a valódi helyzetről. Ebben persze az orvosoknak és más egészségügyi szakembereknek is aktívan részt kell venniük, illetve hasznos lehet más, elismert, szakmailag is igazolt források híreit megosztani a követőkkel.

 

6. Fokozott figyelmet kapott a mentális egészség és jólét

Már a járvány előtt is egyre több figyelem jutott a mentális egészség és jólét területének, és sok egészségügyi márka igyekezett hasznos forrásokat kínálni ezekről páciensei számára. Azonban ahogy a vírus izolációra és távolságtartásra kényszerítette az embereket, és sokan a munkájukat is elveszítették a 2020 mindenki számára egy stresszes évvé vált. Mindez csak tovább fokozta az igényt a mentális jólét és egészség megőrzése iránti igényt.

Egészségügyi márkádnak már bizonyára van egy külön szolgáltatási részlege, ami a mentális egészséggel és jóléttel foglalkozik, ezért fontos, hogy 2021-es egészségügyi marketingedben még nagyobb figyelmet fordíts ennek kiemelésére. Készíts olyan tartalmakat, amelyek megmutatják, hogy márkád tényleg megérti pácienseid mentális problémáit, és kínálj virtuális wellness konferenciákat, illetve bármikor elérhető videókat is, amelyekben a mentális egészséggel foglalkozó szakemberek szólalnak meg.

Cikk inline
egészségügyi marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2021.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Mézes csupor

Mi is az a mézes csupor?   A mézes csupor olyan csali email...

Online marketing

        Az online marketing definíciója Az online...

Rossz lead

A rossz lead definíciója Azok az érdeklődő személyek...

Közös vállalkozás

A közös vállalkozás definíciója A közös...

Megnyitott kattintási arány

Mi is az a megnyitott kattintási arány?   A megnyitott kattintási...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.