Linképítés: a Google nem veszi figyelembe a link forgalmát

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

A Google-t nem érdekli a linkek forgalma az értékelésükkor

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Amikor a Google megállapítja, hogy egy visszahivatkozás milyen értékes, nem veszi figyelembe az olyan tényezőket, hogy hányan kattintanak rá ezekre a linkekre és hogy mekkora forgalom halad át rajtuk. Ezt egy Google Search Central SEO hangoutból tudhattuk meg, amelyet John Mueller vezényelt le 2021 szeptemberében.

Linkek értéke

Muellert arról kérdezték, hogy befolyásolja-e a linkértéket, hogy egy link mekkora forgalmat vezet át egy domainről egy másikra.


Mueller továbbá arra is kitért, hogy a Google több értéket ad-e egy linknek, ha az olyan helyre kerül, ahol a felhasználók nagyobb eséllyel kattintanak rá.
 

 

Mueller válasza a linkérték-kérdésre

A Google munkatársa az alábbiakat osztotta meg, amikor arról kérdezték, számít-e egy link forgalma az átadott linkérték megállapításakor:


„Nem használunk olyan dolgokat, mint a linken átfolyó forgalom, amikor megpróbáljuk megállapítani a link értékét. Tudomásom szerint nem vesszük figyelembe az olyan dolgokat, mint például hogy mennyire valószínű, hogy rákattint majd-e valaki a linkre, amikor megpróbáljuk értékelni azt.”

 

Ennél egyenesebb és konkrétabb választ nem is kaphattunk volna a Google egyik hivatalos képviselőjétől, a magyarázat azonban itt nem ér véget. Mueller arra is kitért, hogy miért nem számít a az áthaladó forgalom és az átkattintási arány a linkek értékelésekor.


Itt fontos megjegyezni, hogy míg az angol nyelvben a „link” (kapcsolat) és a „reference” (hivatkozás) szavak eltérő jelentésekkel is bírnak, a magyarban gyakran használjuk felcserélve az angol „link” és a magyar „hivatkozás” szavakat. Mueller magyarázatában a „link” és a „reference” szavak is szerepelnek, ezért az alábbi idézetben az eredeti szavakat is mellékeltük az egyszerűbb követhetőség kedvéért. Lássuk tehát, hogy mit is mondott:


„Mert a linkek [links] néha lényegében csak hivatkozások [references], és nem igazán várjuk el az emberektől, hogy az összes linkre [link] rákattintsanak egy oldalon. Azonban amikor valaki az oldaladra hivatkozik [reference], és olyanokat mond, hogy – azért csinálom ezt, mert egy szakértő itt azt mondta, hogy… - akkor az emberek nem fognak rákattintani arra a linkre [link], hanem mindig a te webhelyedre néznek majd rá, hogy meggyőződjenek arról, ami oda van írva.


De úgy majdnem úgy fognak tekinteni rá, mint egy hivatkozásra [reference]. Tehát ha több információra van szükségük, akkor átmehetnek oda, de nem muszáj. És ilyen szempontból szerintem nem kellene figyelembe vennünk ezt a linkek [links] értékelésekor.”

 

Lényegében tehát arról van szó, hogy a visszahivatkozások sokszor tényleg csak hivatkozások. A Google tudja, hogy a visszahivatkozásokat gyakran csak a forrás megjelölése érdekében helyezik el, és a felhasználóknak nem kell mindig rákattintgatniuk az összes linkre, amivel találkoznak.

 

Mueller továbbá a PageRanket hozza fel példaként arra, hogy hogyan kezeli a Google a linkek által átadott értékeket.
A Google algoritmusa rengeteget fejlődött a PageRank óta, de a linkek súlyozása továbbra is attól függ, hogy mekkora értéket adnak át egymásnak az URL-ek. Tehát nem számítanak a kattintások, a visszafordulási arány, vagy bármilyen más felhasználói interakció:


„…ha megnézed, hogy hogyan működik a PageRank, manapság egy kicsit másképpen kezeljük ezt. De lényegében a PageRank alapelve általánosságban az, hogy megadunk egy adott értéket a különböző oldalaknak, és ennek az értéknek a töredékét adjuk tovább a linkeken keresztül.
Ha az oldalt nagyon értékesnek véljük, akkor az onnan érkező linkek valamivel nagyobb súlyozást kapnak majd, mint más, véletlenszerű linkek az internetről.
Tudomásom szerint nem pont úgy csináljuk a dolgokat a PageRankkel kapcsolatban, mint a kezdetekben, de érdemes így elképzelni.”
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!