A Google-t nem érdekli a linkek forgalma az értékelésükkor

Amikor a Google megállapítja, hogy egy visszahivatkozás milyen értékes, nem veszi figyelembe az olyan tényezőket, hogy hányan kattintanak rá ezekre a linkekre és hogy mekkora forgalom halad át rajtuk. Ezt egy Google Search Central SEO hangoutból tudhattuk meg, amelyet John Mueller vezényelt le 2021 szeptemberében.

Linkek értéke

Muellert arról kérdezték, hogy befolyásolja-e a linkértéket, hogy egy link mekkora forgalmat vezet át egy domainről egy másikra.


Mueller továbbá arra is kitért, hogy a google több értéket ad-e egy linknek, ha az olyan helyre kerül, ahol a felhasználók nagyobb eséllyel kattintanak rá.
 

 

Mueller válasza a linkérték-kérdésre

A Google munkatársa az alábbiakat osztotta meg, amikor arról kérdezték, számít-e egy link forgalma az átadott linkérték megállapításakor:


„Nem használunk olyan dolgokat, mint a linken átfolyó forgalom, amikor megpróbáljuk megállapítani a link értékét. Tudomásom szerint nem vesszük figyelembe az olyan dolgokat, mint például hogy mennyire valószínű, hogy rákattint majd-e valaki a linkre, amikor megpróbáljuk értékelni azt.”

 

Ennél egyenesebb és konkrétabb választ nem is kaphattunk volna a google egyik hivatalos képviselőjétől, a magyarázat azonban itt nem ér véget. Mueller arra is kitért, hogy miért nem számít a az áthaladó forgalom és az átkattintási arány a linkek értékelésekor.


Itt fontos megjegyezni, hogy míg az angol nyelvben a „link” (kapcsolat) és a „reference” (hivatkozás) szavak eltérő jelentésekkel is bírnak, a magyarban gyakran használjuk felcserélve az angol „link” és a magyar „hivatkozás” szavakat. Mueller magyarázatában a „link” és a „reference” szavak is szerepelnek, ezért az alábbi idézetben az eredeti szavakat is mellékeltük az egyszerűbb követhetőség kedvéért. Lássuk tehát, hogy mit is mondott:


„Mert a linkek [links] néha lényegében csak hivatkozások [references], és nem igazán várjuk el az emberektől, hogy az összes linkre [link] rákattintsanak egy oldalon. Azonban amikor valaki az oldaladra hivatkozik [reference], és olyanokat mond, hogy – azért csinálom ezt, mert egy szakértő itt azt mondta, hogy… - akkor az emberek nem fognak rákattintani arra a linkre [link], hanem mindig a te webhelyedre néznek majd rá, hogy meggyőződjenek arról, ami oda van írva.


De úgy majdnem úgy fognak tekinteni rá, mint egy hivatkozásra [reference]. Tehát ha több információra van szükségük, akkor átmehetnek oda, de nem muszáj. És ilyen szempontból szerintem nem kellene figyelembe vennünk ezt a linkek [links] értékelésekor.”

 

Lényegében tehát arról van szó, hogy a visszahivatkozások sokszor tényleg csak hivatkozások. A Google tudja, hogy a visszahivatkozásokat gyakran csak a forrás megjelölése érdekében helyezik el, és a felhasználóknak nem kell mindig rákattintgatniuk az összes linkre, amivel találkoznak.

 

Mueller továbbá a PageRanket hozza fel példaként arra, hogy hogyan kezeli a Google a linkek által átadott értékeket.
A Google algoritmusa rengeteget fejlődött a pagerank óta, de a linkek súlyozása továbbra is attól függ, hogy mekkora értéket adnak át egymásnak az url-ek. Tehát nem számítanak a kattintások, a visszafordulási arány, vagy bármilyen más felhasználói interakció:


„…ha megnézed, hogy hogyan működik a pagerank, manapság egy kicsit másképpen kezeljük ezt. De lényegében a PageRank alapelve általánosságban az, hogy megadunk egy adott értéket a különböző oldalaknak, és ennek az értéknek a töredékét adjuk tovább a linkeken keresztül.
Ha az oldalt nagyon értékesnek véljük, akkor az onnan érkező linkek valamivel nagyobb súlyozást kapnak majd, mint más, véletlenszerű linkek az internetről.
Tudomásom szerint nem pont úgy csináljuk a dolgokat a PageRankkel kapcsolatban, mint a kezdetekben, de érdemes így elképzelni.”
 

Kiemelt területeink