Így válik hatékony marketing eszközzé a LinkedIn
Így válik hatékony marketing eszközzé a LinkedIn
Forrás: http://bebusinessed.com
Az interneten keresgélve számtalan útmutatót találhatunk a Facebook, Instagram vagy különböző keresőmotorok használatáról cégünk népszerűsítésére. Ezekhez képest azonban elenyésző a hasonló jellegű útmutatók száma, ha a LinkedInről van szó.
A LinkedIn valójában az egyik leghatékonyabb – és legtöbbször figyelmen kívül hagyott – online eszköz egy cég reklámozására. Éppen ezért fogjuk most röviden bemutatni a szolgáltatás legfontosabb jellemzőit.
Készíts LinkedIn oldalt a cégednek
Cégünk népszerűsítése a LinkedInen egy dedikált cégoldal létrehozásával kezdődik. Ez az oldal egy rövid bemutató tartalmaz majd cégünkről és szolgáltatásainkról Cégoldalunk elkészítéséhez először szükségünk lesz egy LinkedIn profilra.
Miután regisztráltunk a következőket kell tennünk:
1. Az Interetsts menüben kattintsunk a Companies menüpontra
2. A képernyő jobb oldalán található „Create A Company Page” területen belül kattintsunk a „Create” feliratra
3. Adjuk meg a cég vagy vállalkozás teljes nevét és egy munkahelyi email-címet.
4. Kattintsunk a „Continue”-ra és adjuk meg az alapvető információkat (akár bővebben, akár tömörebben is fogalmazhatunk tetszés szerint)
Fontos, hogy pontosan megadjuk a cég nevét az oldal elkészítésekor. A későbbiekben apróbb változtatásokat végrehajthatunk a névben, azonban a nagyobb módosításokhoz fel kell vennünk a kapcsolatot a LinkedIn munkatársaival!
Optimalizáld LinkedIn oldaladat Showcase Pages (Bemutatóoldalak) hozzáadásával
A LinkedIn oldalak nem csupán alapvető kapcsolati információkat tartalmaznak cégünkről. A bemutatóoldalak segítségével a követők és lehetséges ügyfelek vagy vásárlók többet tudhatnak meg termékeinkről és szolgáltatásainkról.
Érdemes tehát ezeken az oldalakon a cég legfontosabb termékeit és szolgáltatásait feltűntetni. Használjuk ezeket az oldalakat arra, hogy bemutassuk cégünk legnagyobb erősségeit a jövendőbeli ügyfelek és alkalmazottak számára. Továbbá adjunk jó okot arra, hogy a továbbiakban az emberek oldalunk követőié váljanak.
Ezeken a bemutatóoldalakon bármilyen hivatkozást megjeleníthetünk, érdemes tehát maximálisan kihasználni a lehetőségeket, hogy a lehető legtisztább és legelőnyösebb képet mutassuk a termékekről vagy szolgáltatásokról.
Ne feledkezzünk meg a SEO-ról sem
A LinkedIn oldalak gyakran az elsők között jelennek meg a különböző keresőmotorok találati listáján. Sok cég LinkedIn profilja valóban a top találatok között van, ha rájuk keresünk például a Google segítéségével.
Számos egyszerű módja van a keresőoptimalizálásnak a LinkedIn egy oldalon. Kezdésképpen érdemes az oldal leírását kulcsszavakban gazdag szöveggel kitölteni.
Fontos észben tartani, hogy a Google legfeljebb 156 karaktert jelenít meg a LinkedIn oldalakról. Ezért hát lényegre törő és kulcsszavakban gazdag szöveget fogalmazzunk meg, ha szeretnénk az első találatok közé kerülni!
Keltsd fel a célközönség figyelmét
A LinkedIn oldalak nem csupán cégünk vagy vállalkozásunk statikus profiljai, hanem rendszeresen frissülő, blogszerű oldalak, amik egy Facebook-oldalhoz hasonlóan folyamatosan karban vannak tartva. Blogbejegyzések, új termékek bejelentése vagy általános információk megosztása is elvégezhető – a lényeg, hogy releváns tartalommal szolgáljunk a követőknek, hogy ne veszítsék el az érdeklődésüket az oldalban. A legsikeresebb cégek rendszeresen osztanak meg olyan tartalmakat a követőkkel, amelyeket azok érdekesnek, hasznosnak találhatnak!
Azonban a sikeres LinkedIn oldalhoz nem csak rendszeres tartalmakra lesz szükség – fontos, hogy felvegyük a kapcsolatot az érdeklődő felhasználókkal is.
A kapcsolatteremtés nem hiába az egyik legfontosabb aspektusa a közösségi médiának. Ha sikerül egy olyan követőbázist kialakítani, melynek tagjai rendszeresen hozzászólnak és megosztják a tartalmainkat, akkor ez a követőbázis csak egyre nagyobbra nő majd. Ezek közül az emberek közül akár jövendőbeli ügyfelek, befektetők vagy alkalmazottak is kikerülhetnek.
Használd ki a célzott frissítéseket
Habár fontos folyamatosan minőségi tartalommal ellátni a követőket, nem minden bejegyzés, hír vagy egyéb információ lesz releváns minden egyes felhasználó számára. A „Targeted updates”, azaz a célzott frissítések funkció pontosan ezért jött létre.
A célzott frissítések lehetővé teszik, hogy a különböző célcsoportok mindig releváns üzeneteket kapjanak tőlünk. Hogyan is működik ez?
Mielőtt nyilvánosságra hozzuk az új tartalmunkat, kiválaszthatjuk, hogy minden követőnkkel, vagy csak bizonyos célcsoportokkal szeretnénk megosztani azt. A következő szempontok alapján csoportosíthatjuk a követőket:
• Földrajzi hely
• Piaci szegmens
• Cégméret
• Jelenlegi állásban betöltött pozíció
Ha tehát például nagyobb cégeknél dolgozó felső vezetőket szeretnénk elérni, akkor ezzel a funkcióval könnyedén szűkíthetjük a célcsoportot.
Ez első sorban nagyobb cégek számára hasznos, akik különböző termékeket és szolgáltatásokat szeretnének más és más követőkhöz eljuttatni.
Ügyelj a megfelelő tartalomtípusokra
Nagyjából a cégek 10%-a ügyel arra, hogy rendszeresen megfelelő tartalmakat osszon meg a LinkedInen. A legtöbb cég a következő hibákat követi el:
• Kizárólag saját cégükkel, termékeikkel és szolgáltatásaikkal foglalkozik
Vagy…
• Nem témához kapcsolódó, értéktelen, unalmas dolgokat osztanak meg
Vannak cégek, akik például kizárólag az új termékmegjelenésekről értesítik a követőiket. Ez természetesen idővel unalmassá válhat még a leghűségesebb ügyfelek számára is.
Észben kell tartanunk, hogy a követőink valódi emberi lények, akiknek a figyelmét (mint a legtöbb más internetezőét is) látványos képekkel, rövid, könnyedén emészthető szövegekkel lehet felkelteni és megtartani. Ha tömör de informatív tartalmakat hozunk létre, amit könnyű megosztani és feldolgozni is, akkor az emberek rendszeresen visszatérnek majd a következő „adagért”.
Néhány tanács a jobb minőségű tartalmakhoz:
• Fogalmazzunk meg lényegre törő, figyelemfelkeltő címeket, amelyek meggyőzik a követőket, hogy elolvassák a tartalmat.
• Igyekezzünk mindig valamilyen látványos grafikát vagy képet mellékelni a megosztáshoz. A cél, hogy a bejegyzés kitűnjön az olvasók hírfolyamában a többi megosztott tartalom közül.
• Törekedjünk a tömör, beszédes és releváns tartalomra. Ha lehet helyezzünk el képet, grafikát vagy videót is a bejegyzésben.
• Tegyünk fel valamilyen kérdést az olvasóknak. Vegyük rá őket, hogy kapcsolatot teremtsenek velünk a hozzászólások segítségével.
Hogyan szerezzünk több LinkedIn követőt
Ha a legnépszerűbb cég vagy vállalkozás szeretnénk lenni a saját területünkön, akkor több követőre lesz szükségünk. Ha az emberek látják, hogy LinkedIn oldalunk aktívan működik, akkor tudni fogják, hogy cégünk egy fontos szerepet tölt be az adott szektoron belül – ez pedig csak tovább erősíti az online jelenlétünket!
Lássuk mit tehetünk ennek érdekében:
Vond be az alkalmazottakat is: akár 5, akár 5000 alkalmazott dolgozik a cégnél, ők is fontos részét képezhetik a követőbázisnak. Nem csupán a követők számát növelik, hanem egyéni képet is festhetnek a cégről a többi követő számára egy-egy adott bejegyzésről. Akár saját bejegyzéseket is írhatnak, amely a saját munkakörükhöz kapcsolódik.
Helyezz el egy „Követés” gombot a weboldaladon: a LinkedIn lehetővé teszi, hogy cégünket és vállalkozásunkat népszerűsíthessük. Azonban akár saját weboldalunkkal is besegíthetünk, hogy LinkedIn cégoldalunk több követőt szerezzen. Akárcsak a Facebook „Like” vagy a Twitter „Follow” gombjai, a LinkedIn is lehetővé teszi, hogy feltűntessük egy-egy kívánt weboldalon.
Jelenítsd meg LinkedIn oldalad több felületen is: LinkedIn cégoldalunkat akár email-aláírásunkban is feltűntethetjük, de a Facebook vagy Twitter profilunkon is érdemes megjeleníteni.
Alkalmazd a „4-1-1” tartalommarketing módszert
A 4-1-1 módszer lényege, hogy minden interneten saját céllal megosztott bejegyzés után újraosszunk legalább egy releváns tartalmat és négy releváns tartalmat, amit mások írtak.
A LinkedInen ezt a módszert alkalmazva rövid időn belül nagy követőbázist szedhetünk össze. Az emberek szívesen veszik fel a kapcsolatot az oldalunkkal ha látják, hogy ingyenes reklámlehetőséget biztosítunk nekik. Ugyanekkor ezek az emberek nagyobb valószínűséggel osztják tovább a mi tartalmainkat is.
Egyetlen saját célú megosztás után hat másik, releváns tartalom megosztásával is jó arányokat érhetünk el.
A cégoldal folyamatos ellenőrzése
A LinkedIn rendkívül részletes és elemzést tesz lehetővé a cégoldalunkon. Ezek közül néhány fontosabb:
• Engagement % (Kapcsolatfelvétel százaléka): ez a mutató szemlélteti, hogy hány ember látta a megosztott tartalmunkat, és hány ember csinált vele valamit az elolvasáson kívül. Érdemes megvizsgálni a több embert elért bejegyzéseket, hogy tudjuk, mire van igénye a követőknek.
• Demographics (Demográfia): milyen embereket érdekelnek leginkább a tartalmaink?
• How You Compare (Másokhoz képest): megnézhetjük, hogy cégoldalunk hogyan teljesít más hasonló jellegű oldalakhoz képest.
A fenti tippek és módszerek alkalmazásával könnyedén beindíthatunk és fenntarthatunk egy sikeres LinkedIn cégoldalt.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.