A 11 legjobb tipp a nagyszerű tartalom írásához
A 11 legjobb tipp a nagyszerű tartalom írásához
Vannak bizonyos elemek, amelyekkel minden jó webhely rendelkezik: könnyen követhető navigáció, gyönyörű esztétikus kialakítás, jó webszerkezet, mobilnézet és végül nagyszerű tartalom.
A tartalom a webhely minden oldalán megtalálható, és számos funkciót szolgál. Az írott tartalomra azonban sokan nem szentelnek elég időt, pedig a felhasználók és a keresőmotorok számára is rendkívül fontos.
Szóval, mit tehetsz a tartalmad javítása és a több könverziószerzés érdekében? Erről lesz szó!
1. Gondosan mérlegeld a szóválasztást
Az olyan keresőmotorok, mint a Google, feltérképezik és elemzik a webhely minden szavát, megfejtve és meghatározva, hogy mely webhelyek és oldalak rendelkeznek a leghasznosabb információkkal. Ezt úgy éri el, hogy megvizsgálja a gyakori online kereséseket, és megfelelteti azokat azoknak az oldalaknak, amelyek ezeket a kifejezéseket használják, és megválaszolja ezeket a kérdéseket.
Tehát mindenekelőtt át kell gondolnod kulcsszavaid. A kulcsszavak a tartalomban használt szavak vagy kifejezések, amelyek megfelelnek annak, amit az emberek keresnek.
Ezeket világosan meg kell jeleníteni a tartalomban a Google és az olvasó számára.
2. Használj több kulcsszót
Nos, ez ma már nem elegendő. Ezt kulcsszóhalmozásnak hívják, és valójában ronthatja a rangsorolhatóságot.
Az új technikák azonban több előnnyel járnak. Ahelyett, hogy ugyanazokat a kulcsszavakat használnád többször, keverd össze a kapcsolódó szavak és kifejezések használatával. Nem csak érdekesebbé teszi az olvasó számára (mivel a túl sok ismétlés miatt az olvasó elveszíti érdeklődését), hanem lehetőséged lesz arra, hogy több keresési kifejezést rangsorolj, ne csak egyet.
Például ahelyett, hogy a tartalom során minden alkalommal használnád a "mellnagyobbítást", fontold meg a kapcsolódó kifejezéseket, például a "mellnagyobbító", a "mellimplantátumokat", a "mellműtétet" stb.
3. Érthetőség
Emiatt elengedhetetlen, hogy világosan és érhetően fogalmazzunk. Az olvasók nem akarják elemezni, amit mondani akarsz. Ez nem egy boncolgatandó vers vagy allegória. Ez létfontosságú információ a potenciális ügyfelek tájékoztatásához egy termékről, kezelésről vagy szolgáltatásról.
Segítségre van szükséged a minőségi tartalom létrehozásához? Egészségügyi marketing ügynökségünk segítségedre lesz ebben!
Kapcsolatfelvétel
4. Legyen tömör
Ebben a témában elengedhetetlen, hogy személyre szabd szavaidat, és emlékezz mire is szeretnél fókuszálni a tartalomban. A fenti tipphez hasonlóan az olvasónak a lehető legkönnyebbé kell tenned a szükséges információk megszerzését. Ha értékeled az olvasó idejét, akkor a végén eredményt is fogsz belőle látni.
5. Biztos információk
Senki sem tér vissza egy oldalra, és nem folytatja annak olvasását, amely nem adta meg a szükséges információkat, miután időt töltött a tartalom átolvasásával.
Szükség esetén használj megfelelő példákat. Adj hozzá belső linkeket, ahol csak tudsz. Ne vedd magától értetődőnek, hogy a felhasználóid ugyanúgy gondolkoznak, ahogyan te. Nagyon sok információ található az interneten. Ügyelj arra, hogy okot adj az olvasónak az oldalon maradásra, végül pedig a konverziószerzésre.
6. Ne rizsázz
Ugyanez igaz az írott tartalomra is. Ha sok lényegtelen ténnyel kezded a tartalmat, akkor valószínű, hogy olvasóid elveszítik érdeklődésüket és ugrálni fognak benne, mielőtt eljutnának a lényeghez.
Ne várj túl sokáig, hogy rátérj a lényegre. Ha az elsődleges információ nem a hajtás felett van (vagyis a látható tartalomban, mielőtt lefelé kellene görgetni), akkor lehet, hogy túl sokáig vártál.
7. Mutasd meg szakértelmed
Ismerd meg a témát, és add át ezt a tudást. Ez bizalmat épít az olvasóval, ami hosszú távon előnyös lesz.
Ha a tartalmad mindenhol jelen van, vagy zavarosan van megfogalmazva, az olvasóban azt a benyomást fogja kelteni, hogy nem tudod, mit csinálsz, és valószínűleg valakit mást választanak.
8. Építs bizalmat
A bizalom kiépítése önmagad és az olvasó között elengedhetetlen, és ennek legjobb módja az, ha együttérzést és gondoskodó természetet mutatsz az igényeikhez.
Azt szeretnék, ha különlegesnek éreznék magukat.
9. Fontold meg az elrendezést
Akár a telefonjukat, táblagépüket vagy számítógépüket nézik, az emberek hajlamosak a weboldalakat átfutni, így az oldal elrendezése ugyanolyan fontos, mint a rá írt tartalom. Győződj meg arról, hogy rengeteg címsorral és alcímmel rendelkezik a tartalom, amelyek segítenek végigvezetni az olvasót az oldalon.
10. Ismerd meg céljaid, mielőtt írsz
Tudod, mi a szándékod?
Egy adott kulcsszót szeretnél célozni? Be szeretnél vonzani egy adott közönséget vagy demográfiai csoportot? Tájékoztatni, eladni vagy mindkettőt?
Az, hogy hogyan válaszolsz a fenti kérdésekre, jelentős hatással lesz arra, hogy hogyan kezeled a tartalmad. Ennek legjobb módja az, ha világosan megérted a céljaid, mielőtt leírnád az első szót.
11. Biztosítsd ügyfeleid
Miért teszel erőfeszítéseket a tartalom javítása érdekében, ha nem próbálod meg a végén megragadni az olvasódat?
Győződj meg arról, hogy minden oldalon vannak meggyőző cselekvésre ösztönzések. Legyen szó linkről, telefonszámról, kapcsolatfelvételi űrlapról vagy utasításokról, biztosnak kell lenned abban, hogy megadod olvasóidnak a következő lépést.
Gyakori kérdések
Milyen kulcsszavakat használjak tartalmaimban?
Olyan kifejezéseket és kulcsszavakat válassz, amelyek relevánsak lesznek számodra, és segítenek az ügyfélszerzésben. Minden cég profilja és portfóliója más, így termékeid és szolgáltatásaid elsődlegesek lesznek a kulcsszókutatás során. Persze, ügyfeleid nem csak kifejezetten termékeidre vagy szolgáltatásaidra fognak keresni, hanem problémájukra is. Ha nem tudod, hogyan állj neki a kulcsszókutatásnak marketing csapatunk ebben is segítségedre lesz!
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.