Gyakran tesznek fel ügyfeleink, tanfolyamainkon vagy az egyetemen tanítványaink kérdéseket arról, létezik-e Facebook lufi, és valójában akkora nagy ász-e a közösségi média marketing. Kapunk kérdéseket arról is, hogyan alakulnak majd át a weboldalak a legú

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Közösségi média marketing trendek 2013 – mi várható?

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

 

Gyakran tesznek fel ügyfeleink, tanfolyamainkon részt vevők vagy az egyetemen tanítványaink kérdéseket arról, létezik-e Facebook lufi, és valójában akkora nagy ász-e a közösségi média marketing. Kapunk kérdéseket arról is, hogyan alakulnak majd át a weboldalak a legújabb trendeknek megfelelően. Ezeket a kérdéseket kötöttük csokorba, és adtunk rájuk választ következő cikkünkben!
Gyakran tesznek fel ügyfeleink, tanfolyamainkon vagy az egyetemen tanítványaink kérdéseket arról, létezik-e Facebook lufi, és valójában akkora nagy ász-e a közösségi média marketing. Kapunk kérdéseket arról is, hogyan alakulnak majd át a weboldalak a legú

 

Igaz-e, hogy a közösségi média marketing eltűnik, az egész csak egy lufi? 

 
Még nem érkezett el ez az idő. A közösségi média még mindig nem a marketing szerves része – külön, önálló területként kezelik. Azonban már van némi fejlődés ezen a téren, amely az egyre nagyobb mértékű integrációt jelenti.
 
A vállalati weblapok beépítik a struktúrájukba a közösségi médiát. Félúton vagyunk. Egyre több vállalati weboldal mutatja ennek jeleit, de a legtöbb oldal még mindig a kövess bennünket, like gomb szerepeltetésénél tart. Az igazi integráció pedig a generált felhasználói tartalmak valódi beépítését, és ezáltal a vállalati weboldal személyesebbé tételét jelentené.
 

Szükésges-e a hatékonyabb, aktívabb jelenlét a közösségi médiában?

Igen. A válaszadási idők egyértelműen javulnak, és a vállalatok kezdik komolyan venni ezt a feladatukat. Az emberek azon a fórumon fogják megtenni panaszaikat, amely számukra a legkényelmesebb, és ott is várják a választ. Ez a trend egészen addig folytatódik, amíg a közösségi média csatornák teljes mértékben össze nem kapcsolódnak egy-egy vállalaton belül.
 
 

Ha szeretnél többet megtudni a Facebook hasznlatáról, gyere el Facebook alapok tanfolyamunkra, és tanuld meg, mi vezet az eredményességhez! Részletekről tájékozódj itt:Facebook alapok  tanfolyam! 

 

 

Várható-e hogy a közösségi CRM egyre inkább teret nyer a nagyobb szervezeteknél?

Igen, ez is folyamatban van. A közösségi média adatokat a CRM rendszerekhez illesztik, hogy jobban átláthassák a vevők véleményét és egyedi igényeit. 
 

Valóban egyre több bevételt hoz a közösségi média marketing?

Igen. A közösségi média integráció hatására a vásárlóknak lehetőségük lesz valódi véleményeket olvasgatva meghozni vásárlási döntéseiket, hiszen az emberek nagyon adnak a többi vásárló véleményére.
 

Növekedni fognak a mobil eszközökről indított vásárlások?

A mobil eszközökön indított vásárlások rekord összegeket érnek el, az elkövetkező 3 évben várhatóan megtriplázódnak a 2012-es évhez képest.
 

Várható, hogy a közösségi média költségvetés növekszik?

A legtöbb cég többet fog költeni a közösségi médiára. Az előrejelzések szerint, ez 2016-ra akár 2-3 szoros költségvetést is jelenthet.
 

Hogyan változnak a közösségi média megtérülési mutatói, mi számít egyáltalán mutatónak?

A like-ok és a követők nem számítanak eredménynek. A világ minden táján a vezetők egyetértenek abban, hogy számszerűsíteni, mérni kell a közösségi média marketing hozzájárulását az eredményekhez. Egyre többen tudják, hogy a TAT, a beszél róla szám fontosabb, mint a lájkok száma. A legfontosabb mégis az eladásokból származó, értékesítési bevétel. Ennek mérése nem egyszerű feladat, de mi is dolgozunk rajta. 
 

Várható a minőségi tartalomépítés erősödése?

Minőségi tartalmakra van szükség, amely elég színvonalas és érdemes a megosztásra. Ami nem csak egy sima, személytelen hirdetéssel egyenértékű. A hirdetések kerülése egyre feltűnőbb, adni kell valamit a leendő vevőknek azért, hogy meghallgasson minket. Ez lehet egy jól működtetett Facebook oldal, sok színes információval, játékkal, de lehet akár egy tudásbázis is.
 

Tabletekre és mobilokra kialakított weboldalak elterjedése várható?

Az ilyen jellegű optimalizálás nélkül lehetetlen jó felhasználói tapasztalatokat nyújtani a vevőknek. El kell készítenie mindenkinek a mobilra optimalizált honlap változatokat is! 
 

A közösségi játék fejlődése folytatódik?

Nem, úgy tűnik, ennek az aranykora már 2012-ben leáldozott. Vannak emberek, akik akarnak játszani, és vannak, akik nem. Most minden eddiginél több a játékos a közösségi médiában, de ez a háttérben zajlik, csak a játékban résztvevők között. A mobilokon elérhető játékokban még kétségkívül vannak lehetőségek. 
 

Helymeghatározás, helymeghatározás, helymeghatározás, valóban ez a kulcsszó?

Igen és nem. A helyszínekre adaptált mobil marketing folyamatosan fejlődik. Mindenképpen hatalmas potenciál rejlik a helyi információk elérhetővé tételében, hiszen az emberek keresik a közeli lehetőségeket, éttermeket, bárokat, hoteleket, hűségakciókat, kuponokat és egyéb információkat. Azonban még beletelik néhány évbe, hogy a valós idejű információk zökkenőmentesen áramolhassanak be életükbe.
 

A legtöbb közösségi média használat mobil eszközökről fog történni?

Meglepő, de ez még egyelőre nem így van. 2012 júliusában az USA-ban lévő mobil előfizetők csupán 38 %-a érte el a közösségi médiát a mobilján keresztül. A másik oldalról azonban a Facebook 488 millió mobil használót regisztrált világszerte. Ez azt jelenti, hogy néhány országban a mobilon folytatott közösségi média használat 80% körül mozog. Pár éven belül mindenhol kapcsolódni fogsz a közösségi médiához bárhol is járj.
 

Várható a TV műsorok interaktív jelenléte a közösségi médiában?

Igen. Az élő TV műsorok azonnal reagálnak a használók visszajelzéseire. A TV mindenhol ott van a mobil berendezéseken keresztül, és ez egyre inkább így is lesz. Vannak már próbálkozások Magyarországon is (pl. Hajdú Péter), de gyengék. Fejlődés várható.
 

Hírolvasás a közösségi médián keresztül - akkor ez lesz a legnagyobb trend 2013-ban?

Még nem. A híroldalakat egyelőre nem váltják fel a közösségi média technológiák, mint amilyen a Facebook’s Open Graph –ba integrált alkalmazások használata. De a fejlődés egyértelműen ebbe az irányba mutat, ezt nyilatkozta Mark Zuckerberg is!
 

Folytatódik a trend, hogy a mobil alkalmazások a közösségi médiára fókuszálnak

Igen. Minden sikeres mobil alkalmazás a közösségi médiákon keresztül indult hódító útjára, ahol a megosztás, illetve terjesztés könnyebb, mint valaha.
 

A közösségi média jelenlétemet valóban erősítenem kell? 

Igen. Az életünk egyre inkább nyitott könyvvé kezd hasonlatossá válni a közösségi médián keresztül. Ha Te nem is osztasz meg semmit, a barátaid majd megteszik. Nem menekülhetsz előle, tanuld meg használni! 
 
 

Ha szeretnéd oldaladat professzionálisan működtetni, ha szeretnél ügyfeleket a Facebookról, kérd ajánlatunkat ide kattintva! 

 
 
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!