notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Keresőoptimalizálás a Wordpress, Jommla, Drupal és egyéb nyílt forráskódú honlap keretrendszerek estében: jobb a zárt forráskódú, egyedi fejlesztésű honlap, mint a nyílt forráskód, illetve melyik bizonyul hatékonyabbnak a SEO során?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Nyílt forráskódú vagy zárt forráskódú tartalomkezelő rendszert (CMS) használjak honlapom létrehozásához? Valóban olyan jó a Joomla! és a Wordpress stb. a keresőoptimalizálás során? Az online marketing tanácsadó válaszol!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Nyílt forráskódú vagy zárt forráskódú tartalomkezelő rendszert (CMS) használjak honlapom létrehozásához? Valóban olyan jó a Joomla! és a Wordpress stb. a keresőoptimalizálás során? Az online marketing tanácsadó válaszol!


2013/02/13
Máté Balázs és Szoro Ákos online marketing tanácsadó

 

Sokszor halljuk: a Joomla! vagy a Wordpress esetleg a Drupal a legjobb a SEO (keresőoptimalizálás) során, hiszen sok ezer ember munkája nyomán jött létre, ez a nyílt forráskód lényege. Valóban, de ha sok ezer ember használja, pl. a konkurenciám is, akkor mitől lesz jobb honlapmotorom (keretrendszer), mint neki? Persze, írhatok jobb szövegeket, dolgozhatok többet az off page SEO-n (linképítés stb.), vagy esetleg alkalmazhatok egy céget, aki keresőoptimalizáló modulokat ír a nyílt forráskódba, persze zárt forráskóddal.  Ezek mind megoldások, de vajon elegendőek és megéri velük vesződni? Mi a jobb a nyílt vagy a zárt forráskód tehát? Cikkünkben erre keressük a választ!
 
Keresőoptimalizálás a Wordpress, Jommla Drupal  és egyéb nyílt forráskódú honlap keretrendszerek (CMS) estében: jobb a zárt forráskódú, egyedi fejlesztésű honlap, mint a nyílt forráskód, illetve melyik bizonyul hatékonyabbnak a SEO során?

 

 

Nyílt forráskódú vs. zárt forráskódú honlap rendszer (CMS) alapok

Ha holnapüzemeltetésbe kezdünk, alapvetően két rendszer között választhatunk: a nyílt forráskódú és a zárt forráskódú rendszerek között. Mindkettőnek megvannak a maga előnyei és hátrányai, azonban csak azután érdemes dönteni az egyik mellett, miután megismertük őket.
 
 
 

Honlapkészítés, honlapfelújítás előtt állsz? Ha szeretnéd, hogy az új honlapod valóban eredményeket érjen el, kérd ki Máté Balázs online marketing tanácsadó és csapatának véleménylt! Vedd fel a kapcsolatot ide kattintva MOST, velünk! 

 
 

Nyílt forráskódú rendszerek (Joomla!, Wordpress, Drupal stb.) előnyei

Pihengetünk?
 
A nyílt forráskódú rendszereket általában közösségek készítik szabadidejükben, hobbiként. Ezek általában (nem minden esetben) ingyenesek, szabadon felhasználhatók saját céljainkra. Sokan dolgoznak, folyamatosan fejlesztik, hogy még inkább felhasználóbarát, könnyen kezelhető és megbízható rendszereket készítsenek. Általában sosincs egy teljesen kész rendszer, folyamatosan javítják és fejlesztik őket, akár az új felhasználók is. Nevéből eredően a forráskód nyílt, így az bármikor megnézhető, megtudható belőle, hogy mi az, ami működteti a rendszert. A folyamatos frissítések mellett rengeteg segítség található hozzájuk, amikkel a programozás behatóbb ismerete nélkül is el lehet készíteni egyszerűbb holnapokat, blogokat, webshopokat is.
További előnye, hogy a forráskód nyíltságából fakadóan szabadon alakítható az, így saját igényeinkre is szabhatjuk, ha kellő tudással rendelkezünk hozzá. Ezzel olyan előnyre tehetünk szert, ami kiemel minket a hasonló oldalak közül.
 
 

Nyílt forráskódú rendszerek (Joomla!, Wordpress, Drupal stb.) hátrányai

A nyílt forráskód alap hátrányai

Az ilyen rendszerek hátrányai azonban akár többe is kerülhetnek, mint a fizetős rendszerek. Előfordulhatnak olyan hibák, melyeket még nem javítottak a forráskódban, és mivel kevés embernek tűnt fel, lehetséges, hogy nem is fogják ezt megtenni. Ebben az esetben programozót kell megbíznunk, akinek meg kell ismernie a kódot, majd javítania azt, ami költséges beruházás is lehet. 
Mivel bárki hozzáférhet a forráskódhoz, nagyobb a feltörés esélye is. Amennyiben szükségünk van rá, ebben az esetben is szakembereket kell megbíznunk a megfelelő biztonsági rendszer kialakításával oldalunk stabil működésének érdekében.
 

A nyílt forráskódú honlap  rendszer hibája SEO (keresőoptimalizálás) szempontból

A nyílt forráskód legnagyobb és végzetes hibája a keresőoptimalizálás szempontjából az, hogy akkor járunk el jogszerűen a nyílt forráskódú rendszerek esetében, ha abba valamit belefejlesztünk illetve fejlesztetünk, akkor azt visszatöltjük az eredeti rendszerbe, tehát közkincsé tesszük. Ha tehát kitalálunk egy-egy apró SEO trükköt, akkor azt nem tarthatjuk meg magunknak, másnak is elérhetővé kell tennünk. Ha tehát ezt a konkurenciánk, aki ugyan arra a kifejezésre „keresőoptimalizál” letölti, máris ugyan ott vagyunk, ahol voltunk….
 
 

Zárt forráskódú honlap  rendszerek, honlapmotorok

Ezeket a rendszereket általában az erre szakosodott cégek hozzák létre, ezért fizetnünk kell érte, ám több esetben jobban járunk velük, mint a nyílt forráskódú rendszerekkel. 
Egy rendszer esetében több opció, modul közül választhatunk. Így olyan csomagot vásárolhatunk magunknak, melyre szükségünk van, nem kell több pénzt kifizetnünk olyan szolgáltatásokért, melyekre számunkra fölöslegesek.
Legnagyobb előnyük, hogy magával a rendszerrel együtt megkapjuk az azt létrehozó csapat szakmai tudását. Ez azért különösen fontos a nyílt forráskóddal szemben, mert így annak esetleges javítása nem ránk hárul.
 
Az ilyen rendszereket a fejlesztők a vásárlóra szabják, tehát itt sem ütközünk olyan akadályokba, hogy a rendszer nem úgy működik, ahogy azt mi szeretnénk.
Zártsága miatt, a forráskód sokkal nehezebben törhető fel, így utólag már nem kell annak védelmével foglalkozni, nem kell erre külön időt és pénzt áldozni.
Hátránya, hogy a forráskódot sosem kapja meg a vásárló, így nem tudja, az hogyan működik. Így utólag csak a fejlesztők tudnak módosítani rajta, amennyiben azt kéri a megbízó.
A zárt forráskódú rendszerek nagyon sok SEO trükköt, apróságot tartalmazhatnak. Fel-fel tűnnek honlapkészítő cégek, akik forráskódjai magasan verik a többi rendszert, éppen azért, mert kitalálnak apróságokat, melyeket beépítenek a rendszerükbe. A zárt forráskód rendszer gyorsabban tudja követni a Google algoritmus változások okozta helyzetváltozásokat, alkalmazkodik hozzájuk, mégpedig egyedi, versenyképes módon. 
 
 

Most akkor nyílt vagy zárt forráskódú CMS rendszert használjak a honlapkészítés során?

Végeredményben a nyílt forráskódú rendszereket azok használják, akik rendelkeznek kellő tapasztalattal azok használatára, valamint annyira bíznak off page SEO munkájukban, hogy úgy gondolják, nem szükségesek egyedi on page SEO trükkök. Kétségtelenül sok jó helyezést találunk Joomla! vagy Wordpress motorokkal is, de ez inkább az azt keresőoptimalizáló SEO guruk tudásának tudható be, mint a honlapmotornak. Azok, akik minden finomságra ügyelni akarnak, valamint  nem jártasak annyira az off page SEO téren, azok inkább bízzanak meg egy erre szakosodott céget, ahol az ő igényei szerint készítik el saját oldalát és végzik a keresőoptimalizálást. 
 
SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
510 531
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Pop-Up

Az online marketing hirdetések egy rendkívül túlhasznált formája. A pop-up hirdetések az...

Vállalkozó

Egy olyan személy, aki egy számára új, vagy nem teljesen ismert...

Google

A Google a világ legnépszerűbb keresőmotorja, amelyen naponta több milliárd keresést...

Befejezett lehetőségek

Mit is jelent a befejezett lehetőségek kifejezés?   A befejezett lehetőségek a sikeres...

Beszorított videó

A squeeze, azaz beszorított videók azok a videók, amik a leadfogó oldalakon jelennek meg. Ezek a...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.