Írott tartalom és tartalommarketing: miért fontosak az írott tartalmak, blogbejegyzések?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > Az írott tartalmak szerepe a marketingben

Az írott tartalmak szerepe a marketingben


2020/12/09
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Ha meg szeretnéd erősíteni márkád SEO-ját, illetve több érdeklődőt, ügyfelet szeretnél bevonzani, akkor az írott tartalmak marketingstratégiád nélkülözhetetlen elemei lesznek.

írott tartalom marketing
Youtube logo

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

A vásárlók már hosszú évekkel ezelőtt elkezdtek elfordulni a hagyományos reklámoktól, és ma már csak a digitális közegben lehet igazán hatékonyan megcélozni őket. Egy ilyen világban az online, írott tartalmak fontosabbakká váltak a marketingben, mint valaha – fedezzük fel, hogy egész pontosan miért!

 

Miért olyan fontosak az írott tartalmak a marketingben?

A tartalmak rengeteget változtak, fejlődtek a nyomtatott reklámok kora óta. Az internet, a digitális marketing és a SEO megjelenésével az online tartalmak a márkák népszerűsítésének leghatékonyabb eszközeivé váltak. Ha szeretnél erős, értékes kapcsolatokat kialakítani ügyfeleiddel, akkor jó minőségben és rendszeresen kell írott tartalmakat biztosítanod nekik.

 

A tartalmak mindemellett fellendítik a célközönség aktivitását, illetve segítenek megtartani a közönség tagjait. Ha sikerül arra ösztönöznöd célközönségedet, hogy vegyék ki a részüket a márka életéből, illetve ha hasznos információkat kínálsz nekik, akkor biztos lehetsz benne, hogy a későbbiekben újra és újra visszatérnek majd.

 

Mi kell a minőségi, hatékony tartalmak megírásához?

Az igazán jó írott tartalmak tisztán megfogalmazottak, érzelmileg magukkal ragadóak és a SEO alapvető szempontjainak (kulcsszavak használata) is megfelelnek. Mindemellett passzolnak márkád személyiségéhez, hasznos információkat kínálnak ügyfeleidnek kínálatodról, illetve teret engednek a közönség aktivitásának is.

 

A fő cél persze olyan tartalmakat írni, amiket az emberek el is olvasnának. Fontos persze, hogy ezek a tartalmak egy adott rendszerességgel érkezzenek. Beszélhetünk heti három, heti egy, vagy kéthetente egy cikkről is – a cél, hogy rendszeresen új tartalmakat kínálj közönségednek, hogy legyen miért visszatérniük webhelyedre (vagy legalább is blogodra, eleinte). Mindez a keresőmotorokkal is tudatja majd, hogy folyamatosan foglalkozol a webhellyel, ami a rangsorolásban is előnyt jelent.

 

A tájékoztató jellegű tartalmak gyakori kérdésekre kínálnak válaszokat, de lehetnek akár hasznos források is, amelyek tovább erősítik a márkádról kialakult értékes képet. Az ilyen tartalmakat az emberek előszeretettel osztják meg másokkal, vagy hivatkoznak rájuk saját webhelyükről, ami tovább erősíti a SEO-t és a márka hitelességét is a célközönség szemében.

 

Hogyan építs fel egy hatékony tartalomstratégiát?

Nem elég persze csak megírni és publikálni ezeket az írott tartalmakat, hiszen nincs sok hasznuk, ha senki sem látja őket. A következő lépés tehát népszerűsíteni ezeket.

 

Ehhez minden rendelkezésedre álló eszközt érdemes felhasználni. A SEO a legfontosabb, hiszen a legtöbben konkrét kulcsszavakra rákeresve találnak majd rá tartalmaidra. Nem árt továbbá a linképítéssel (link building) is foglalkozni, hiszen ezzel nem csak a SEO-t erősíted meg, hanem több helyen is rögzíted tartalmaidat az interneten visszahivatkozások formájában.

 

Ha vannak feliratkozóid, akkor persze nekik is kiküldheted rendszeresen az adott hét cikkeit, vagy rögtön publikáláskor is, ha csak 1-2 hetente írsz új tartalmakat. Ne felejtsd el persze megosztani cikkeidet a közösségi platformokon sem, ahol szintén érdeklődő közönség várja ezeket!

 

Megértjük, ha minderre se időd, se energiád, de talán még kedved sincs. A tartalommarketing fontos eleme minden stratégiánknak, ha gondolod, vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és engedd, hogy megkönnyítsük a munkád! 
 

Cikk inline

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2021.07.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Google pofon

A Google pofon definíciójaAz AdWords hirdetők a Google AdWords...

Kulcsszó

Mi a kulcsszó szerepe?A kulcsszó, vagy keresőszó mindig egy olyan...

Hoax

Mi az a hoax?A hoax szó jelentése átverés,...

Duplikált tartalom

A duplikált tartalom definíciójaA duplikált tartalmak olyan...

Kattintásonkénti kereset

Az EPC, azaz a kattintásonkénti kereset (vagy kereset per kattintás) egy PPC...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.