Hogyan flörtölj az Instagramon? Mutatjuk!
Hogyan flörtölj az Instagramon? Mutatjuk!
A Tinderen csajozni, pasizni sokaknak túl direkt. Sokan gondolják, akinek már így kell párt találnia, az gáz. Van azonban egy közösségi média felület, az Instagram, ami hihetetlenül jó a párkapcsolatok építésére, mégsem ezt a táblát tűzte ki ajtajára. Ha diszkrét módon akarsz párt keresni, megmutatjuk, hogyan tedd!
Mi a Marketing Professzorok Kft.-nél sok-sok Facebook és Instagram oldalt kezelünk. Nagy minták alapján tudjuk, az Instagram más mint az egyéb közösségi oldalak. Kiváló helye a kapcsolatteremtésnek is. Én magam is többször találtam már munkatársat az Instagramon, de a Marketing Professzorok fiatal csapata összeállított egy listát arról, hogyan érdemes használnod az Instagramot akkor, ha párkeresés a célod. Az ő tapasztalataikból, élményeikből állítottam össze az alábbi listát.
Az Instagram és a párkapcsolatok
Az Instagram kétségkívül az elmúlt évek egyik legjelentősebb online felülete, ami nem csak a képmegosztást tette divattá az emberek között, de nagy hullámokat indított a társkeresés terén is.
Bizony, az Instagram nem csak teleszűrőzött kávékról készített képek nézegetésére alkalmas – megfelelő használatával egészen hatékony flört-platformként is funkcionálhat. Ha tehát nincsenek ínyedre a társkereső alkalmazások, de Instagram profilod már van, és szeretnéd megtalálni rajta új párodat, akkor a következőket kell tenned…
1. Tedd nyilvánossá profilodat, hogy követhessenek a felhasználók
Az Instagramon egy meglehetősen különös jelenség tapasztalható – sokan nagyszerű selfi-ket készítenek magukról, profiljuk mégis szándékosan rejtve marad mások elől, így csak ismerőseik láthatják képeiket. Ez a „nem teszem ki a lábam otthonról” Instagram megfelelője. Ne rettegj a nyilvánosságtól. Állítsd nyilvánosra a profilod csak gondold meg kétszer is, mielőtt feltöltenél valamit rá.
2. Add meg a bemutatkozásban, hogy egyedülálló vagy
Ezen nincs semmi szégyellnivaló. Vannak, akik kapcsolatban élnek és vannak, akik nem. Meglehet, hogy valaki már észrevett téged az Instagramon, csak mivel eddig privát profilod volt és semmit nem írtál magadról a bemutatkozásban, nem tudta, hogy „szabad” vagy-e vagy sem. Ha azonban egyértelműen jelzed ezt a bio részben, akkor azzal zöld utat adsz azoknak, akik esetleg szívesen tennék meg az első lépést irányodba.
3. Kövesd vissza azokat, akik irántad érdeklődnek
Ha elkezdenek gyűlni a követőid, az még csupán a kezdet. Nézd meg, hogy kik a legutóbbi követőid és hogy érdekesnek tűnnek-e a profiljuk alapján. Ha így van, kövesd őket vissza. Ha mégis észreveszel valami furcsát náluk, akkor bármikor leállíthatod a követésüket, vagy akár tilthatod is a profiljukat.
4. Kezdd el kedvelni a bejegyzéseiket, de légy óvatos…
Sokan lopakodó módban használják az Instagramot és egyéb közösségi platformokat. Ez alatt azt kell érteni, hogy csak nézelődnek, de sosem nyomnak rá a kedvelésre, nem szólnak hozzá a bejegyzésekhez és nem is nagyon töltenek fel saját képeket. Ideje előbújni az árnyékból – kezdd el kedvelgetni egy érdekesebb személy képeit, de vigyázz, nehogy túlzásba vidd! Ha azonnal rákedvelsz egy „kiszemelt” összes képére, akkor kellemetlen első benyomást teszel majd nála!
5. Kedveld a kiszemelted selfie-eit
A selfie képek világát éljük, az Instagram éppen ezért tökéletes platform az új kapcsolatok kiépítésére. De miért csinálnak olyan sokan ilyen jellegű képeket magukról? A válasz egyszerűbb verziója: mert jól esik nekik, ha mások egy kedveléssel vagy hozzászólással éreztetik velük, hogy mennyire jól néznek ki. Ha kiszemelted is erre a figyelemre vágyik, ne légy rest megadni neki. Csak nyomj a kedvelés gombra hogy ő is tudjon rólad.
6. Használd az Instagram Storiest
A Stories elemek mindig az Instagram hírfolyam tetején jelennek meg, ezért általában a legtöbb figyelmet is kapják. Írj rájuk szövegeket, rögzíts videókat és garantáltan több reakció érkezik majd tartalmaidra, mintha csak simán feltöltenéd őket.
7. Szólj hozzá a bejegyzésekhez és használd a szív hangulatjelet
A közösségi kapcsolatépítéshez közösségi fejjel kell gondolkodni. Légy barátságos – kezdj el hozzászólogatni kiszemelted feltöltéseihez. Ha ők is viszonozzák ezt, akkor egy-egy hozzászólásodban elhelyezhetsz egy szív hangulatjelet is, jelezvén ezzel, hogy talán többen is benne lennél, mint egy barátságban.
8. Kezdj el beszédes hashtageket használni
Kellemetlen érzés rájönni, hogy akit eddig hajkurásztál valójában nem is egyedülálló. Ha szeretnéd tudatni ezt másokkal, akkor ne csak bemutatkozásodban tüntesd fel, hanem használj ehhez kapcsolódó hashtageket is fényképeid mellett. Tudasd az emberekkel, hogy szabad vagy!
9. Posztolj romantikus, szerelmes idézeteket
Ha úgy érzed, hogy él benned a szerelem, akkor fejezd azt ki szavakkal is. Az Instagramon nagyon népszerűek a szerelmes dalokból kiemelt idézetek – posztolj te is néhányat, hogy az emberek lássák, érdeklődsz a szerelem iránt.
10. Keress rá másokra, akik szerelmes hashtageket használnak
Egyedülállónak lenni egyszerűbb, ha az ember… nincs egyedül. Keress rá azokra a felhasználókra, akik hasonló cipőben járnak – valószínűleg közöttük találod meg majd azt, aki ideális pár lehet számodra.
11. Válaszolj kiszemelted hozzászólásaira saját képeidnél
Ha sikerült eljutni odáig, hogy kiszemelted hozzászólogat képeidhez, akkor itt az ideje aktívabbá válni. Nyomj rá a szív gombra hozzászólásai mellett és válaszolj rájuk egy szív hangulatjellel vagy valami hasonlóan sejtetővel.
12. Tölts fel videókat
Akárhol is jársz éppen, csinálj egy gyors videót Instagramra. A videók általában nagyobb nézettséget kapnak, mint a képek, és ez a Facebookra is igaz. A legjobb az, ha a Stories részbe is feltöltöd őket, hogy kiszemelted hallhassa a hangod!
13. Cseréljetek telefonszámot
Ha úgy érzed, hogy kiszemelted készen áll valami többre, küldj neki egy privát üzenetet az Instagramon és beszéljetek meg egy találkozót vagy cseréljetek telefonszámot a közvetlenebb kommunikáció érdekében.
13. + 1 Tegyél róla, hogy tudja, mit csinálsz!
Sokan nem veszik észre az egyértelmű jeleket sem, igaz? Nos, hívd fel rá a figyelmet tapintatosan! Oszd meg ezt a cikket a Facebookon, értesüljön róla Ő is, miért csinálod. De lehet, az ismerőseidnek sem fog ártani ez a tudás….
Iratkozz fel hírlevelünkre itt, hogy még több rdekes közösségi média cikket olvashass! Kattints ide most!
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.