Instagram marketing - Így használhatod üzleti célokra az Instagramot

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Instagram marketing - Így használhatod üzleti célokra az Instagramot

Máté Balázs, vezető marketing tanácsadó, Lukács Kornélia, marketing asszisztens

Az Instagram nem csak a magukat szépnek képzelő lányok selfieiről szól, marketing eszközként is kiváló, ha tudod, hogyan cégesen kell kezelni. Megmutatjuk!
 

Instagram marketing - Így használhatod üzleti célokra az Instagramot

Instagram marketingVolt egyszer egy kolléganőm, az Instagramon ismertem meg, majd lettünk munkatársak. Szimpatikusak voltak a posztjai, jólelkű lánynak tűnt, aki szereti és éli az életet, vidám és jó társaság. Azon nem nagyon lepődtem meg, hogy a valóságban messze-messze nem olyan szép, mint az Instagram fotóin, hiszen az Instagram erről (is) szól. Szűrők, effektek használatával tudsz képeket feltölteni, ezen módszerek használatával egy kezdő fotós retusáló képességeit is magádénak tudhatod. Ezen kedves, fiatal kis kolléganőm ki is használta minden nap az Instagram képességeit, és olyan szép képeket töltött fel magáról, amelyek soka embert meghatottak. Sajnos a kislány marketing képességei is kimerültek ennyiben, ezt hamar belátva inkább sietve menekült az online marketing világából. Ilyen és hasonló szorikról szól az Instagarmm, gondolja az emberek nagy része, talán Te is, ugye? Azt tapasztaltam, ha valaki fent van az Instagramon, akkor benne is ez a kép él erről a közösségi médiáról: butuska kislányok szétretusált fotóinak dömpingével azonosítja. Valójában azonban ez ennél sokkal több. 

 

Az Instagramról általánosságban 

Az Instagram egy olyan közösségi hálózat, amely fényképek, illetve videók megosztására szolgál, és maximálisan okostelefonon keresztül tudjuk kihasználni. A Facebook és a Twitter mellett a harmadik legnépszerűbb közösségi oldal. 2010-ben hozták létre, azóta pedig számtalan hasonló applikációval próbálták lekörözni, sikertelenül. Talán annak köszönhető legnagyobb sikere, hogy 2012-ben felvásárolta a Facebook, és saját oldalába integrálva könnyebben elérhetővé tette felhasználói számára.
A megosztás előtt álló képeket effektekkel tudjuk igazán különlegessé és színessé tenni, ezután pedig leírást tudunk nekik adni, valamint a helyszínt is megjelölhetjük, és a fotón szereplő embereket is. Az elkészült képeket megoszthatjuk más hálózaton is. A felhasználók követhetik egymást, így láthatják azt, hogy milyen képeket, videókat posztol a másik. Az Instagram természetesen asztali gépről is elérhető, ebben az esetben azonban kicsit korlátozva vannak a felhasználók, hiszen nem áll annyi opció a rendelkezésünkre, mintha okostelefonról lépnénk be az alkalmazásba.

 

Az instagram marketing lényege: Miért jó, ha a céged jelen van az Instagramon? 

Aki az üzleti életben tevékenykedik, és a vállalkozását szeretné egy kicsit fellendíteni, az Instagramot bátran használhatja. Ez kifejezetten akkor jó, ha a normál posztokkal nem érsz el elég embert Facebookon, vagy nem akarsz fizetett Facebook hirdetéseket használni. Nagyon hasznos eszköz a márka vizuális kommunikációjának feldobásához. 

 

Az instagram marketing alapszabályai: Miket érdemes posztolni? 

Az ember azt gondolná, hogy egy hatékony Instagram fiók kezelése annyit tesz, hogy készítesz egy jó fotót, majd hátradőlsz, és már érkeznek is a lájkok. Ez egy személyes profil esetében elég lenne, azonban egy üzleti fióknál nem ez a fő szempont. Aki üzleti profilt szeretne jól működtetni, sokszor nem érti meg, hogy az Instagram nem csupán az eladásról szól. Ha a profiloddal rá akarod tukmálni az emberekre a termékeidet, könnyedén lehet, hogy elveszíted a követőidet. A posztok ütemezéséhez érdemes figyelembe venni, hogy a célcsoportunk mikor van jelen. 

 

5 tipp, amivel felturbózhatod a céged Instagram marketing kommunikációját!

Az Instagram létrehozott egy olyan oldalt, ahol olyan Instagram-felhasználóknak adnak tippeket, akik  egy kicsit fel szeretnék turbózni a vállalkozásukat a közösségi oldal segítségével. 

Instagram marketing tipp No.1.    Mutasd be a termékeidet! 

Készíts fotókat a legújabb termékeidről, vagy ha szolgáltatást kínál a céged, készíts olyan eszközökről, felszerelésekről képeket, melyek elengedhetetlenek a szolgáltatásodhoz. Például ha edzőtermed van, készíts képeket a megfelelő felszerelésről. Keress új nézőpontokat, érdekes témákat, szép elemeket, hiszen ezek vizuális élményt adnak és érdekesek, amikkel a követőid elégedettek lesznek. Azonban ez még önmagában nem elég, hiszen fontos, hogy kötődjön a cégedhez, a márkádhoz. 

Instagram marketing tipp No.2.    Mutasd be az alkalmazottaidat! 

Sokkal emberibbé teszed a cégedet, ha a munkatársaidat bemutatod a felhasználóknak. A szöveges leírásban egy pár mondatban mutasd be a fotón szereplő alkalmazottat. Ha az alkalmazottak folyamatosan rivaldafényben vannak, a cégedet emberi arcokhoz fogják társítani a leendő vásárlók, ügyfelek. 

Instagram marketing tipp No.3.    Gyarapítsd a követid számát! 

Ha összekötöd az Instagram fiókodat a többi közösségi médiás csatornáddal és a képeidhez hashtageket használsz, máris tettél azért, hogy több követőd legyen. Figyeld a népszerű hashtageket, és válogass ezek közül, így az emberek könnyebben meg fogják találni a profilodat. Sokan azt a megoldást is alkalmazzák, hogy sok embert bekövetnek, majd amikor már elég nagy a követőtábor, kikövetik őket. 

Instagram marketing tipp No.4.    Mutasd be, hogy mire valók a termékeid! 

Mutasd meg a leendő vásárlóidnak, hogy mire valók a termékeid, ezáltal erősíted az értékesítést és növeled a keresletet. Ha szolgáltatást kínálsz, mutass előtte – utána képeket, ez például sminkeseknél, lakberendezőknél kiváló módszer. 

Instagram marketing tipp No.5.    Tartsd fent az érdeklődést! 

Egy sikeres marketing kampány alapvető célja, hogy fenntartsd a felhasználók érdeklődését. Jutalmazd meg a hűséges követőidet és vásárlóidat azzal, hogy őket értesíted a legfrissebb hírekről, a legújabb termékekről és szolgáltatásokról. A követőid különlegesnek fogják magukat érezni, ha olyan fotókat osztasz meg velük, melyekkel exkluzív betekintést nyerhetnek a vállalkozásod működésébe, mindennapjaiba. 

 

Mennyire fontos a hashtag? 

Megadott közösségi szolgáltatásokban bármelyik szó elé ha írsz egy #-t, akkor az klikkelhető, kereshető lesz. Nem kell hozzá beállítás, amikor megírod a szövegrészét az Instagram képednek, akkor a releváns szavak elé egy kettőskeresztet teszel.  
Sokan egyáltalán nem tartják fontosnak a hashtagek használatát, de persze akadnak olyanok is, akik már túlzásba esnek a hashtagekkel. Ha most indítod el az oldaladat, válogass a népszerű, mégis releváns hashtagek közül, ezzel pedig a profilodra vonzhatod a látogatókat. Ha sok like-ot szeretnél egy képre, érdemes egy kicsit utána nézni, hogy melyek a legnépszerűbb hashtagek. Ha nagy követőtábort szeretnél elérni, használd a kövess, likeolj és egyébkéréseket. Egy tanulmány alapján azok a legsikeresebb posztok, melyeknél 5 hashtaget használnak. 
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!