Instagram marketing - Így használhatod üzleti célokra az Instagramot

Az Instagram nem csak a magukat szépnek képzelő lányok selfieiről szól, marketing eszközként is kiváló, ha tudod, hogyan cégesen kell kezelni. Megmutatjuk!
 

Instagram marketing - Így használhatod üzleti célokra az Instagramot

Instagram marketing - Így használhatod üzleti célokra az Instagramot

 

Az Instagramról általánosságban 

Az Instagram egy olyan közösségi hálózat, amely fényképek, illetve videók megosztására szolgál, és maximálisan okostelefonon keresztül tudjuk kihasználni. A facebook és a Twitter mellett a harmadik legnépszerűbb közösségi oldal. 2010-ben hozták létre, azóta pedig számtalan hasonló applikációval próbálták lekörözni, sikertelenül. Talán annak köszönhető legnagyobb sikere, hogy 2012-ben felvásárolta a facebook, és saját oldalába integrálva könnyebben elérhetővé tette felhasználói számára.
A megosztás előtt álló képeket effektekkel tudjuk igazán különlegessé és színessé tenni, ezután pedig leírást tudunk nekik adni, valamint a helyszínt is megjelölhetjük, és a fotón szereplő embereket is. Az elkészült képeket megoszthatjuk más hálózaton is. A felhasználók követhetik egymást, így láthatják azt, hogy milyen képeket, videókat posztol a másik. Az instagram természetesen asztali gépről is elérhető, ebben az esetben azonban kicsit korlátozva vannak a felhasználók, hiszen nem áll annyi opció a rendelkezésünkre, mintha okostelefonról lépnénk be az alkalmazásba.

 

Az instagram marketing lényege: Miért jó, ha a céged jelen van az Instagramon? 

Aki az üzleti életben tevékenykedik, és a vállalkozását szeretné egy kicsit fellendíteni, az Instagramot bátran használhatja. Ez kifejezetten akkor jó, ha a normál posztokkal nem érsz el elég embert Facebookon, vagy nem akarsz fizetett Facebook hirdetéseket használni. Nagyon hasznos eszköz a márka vizuális kommunikációjának feldobásához. 

 

Az instagram marketing alapszabályai: Miket érdemes posztolni? 

Az ember azt gondolná, hogy egy hatékony instagram fiók kezelése annyit tesz, hogy készítesz egy jó fotót, majd hátradőlsz, és már érkeznek is a lájkok. Ez egy személyes profil esetében elég lenne, azonban egy üzleti fióknál nem ez a fő szempont. Aki üzleti profilt szeretne jól működtetni, sokszor nem érti meg, hogy az Instagram nem csupán az eladásról szól. Ha a profiloddal rá akarod tukmálni az emberekre a termékeidet, könnyedén lehet, hogy elveszíted a követőidet. A posztok ütemezéséhez érdemes figyelembe venni, hogy a célcsoportunk mikor van jelen. 

 

5 tipp, amivel felturbózhatod a céged Instagram marketing kommunikációját!

Az Instagram létrehozott egy olyan oldalt, ahol olyan Instagram-felhasználóknak adnak tippeket, akik  egy kicsit fel szeretnék turbózni a vállalkozásukat a közösségi oldal segítségével. 

Instagram marketing tipp No.1.    Mutasd be a termékeidet! 

Készíts fotókat a legújabb termékeidről, vagy ha szolgáltatást kínál a céged, készíts olyan eszközökről, felszerelésekről képeket, melyek elengedhetetlenek a szolgáltatásodhoz. Például ha edzőtermed van, készíts képeket a megfelelő felszerelésről. Keress új nézőpontokat, érdekes témákat, szép elemeket, hiszen ezek vizuális élményt adnak és érdekesek, amikkel a követőid elégedettek lesznek. Azonban ez még önmagában nem elég, hiszen fontos, hogy kötődjön a cégedhez, a márkádhoz. 

Instagram marketing tipp No.2.    Mutasd be az alkalmazottaidat! 

Sokkal emberibbé teszed a cégedet, ha a munkatársaidat bemutatod a felhasználóknak. A szöveges leírásban egy pár mondatban mutasd be a fotón szereplő alkalmazottat. Ha az alkalmazottak folyamatosan rivaldafényben vannak, a cégedet emberi arcokhoz fogják társítani a leendő vásárlók, ügyfelek. 

Instagram marketing tipp No.3.    Gyarapítsd a követid számát! 

Ha összekötöd az Instagram fiókodat a többi közösségi médiás csatornáddal és a képeidhez hashtageket használsz, máris tettél azért, hogy több követőd legyen. Figyeld a népszerű hashtageket, és válogass ezek közül, így az emberek könnyebben meg fogják találni a profilodat. Sokan azt a megoldást is alkalmazzák, hogy sok embert bekövetnek, majd amikor már elég nagy a követőtábor, kikövetik őket. 

Instagram marketing tipp No.4.    Mutasd be, hogy mire valók a termékeid! 

Mutasd meg a leendő vásárlóidnak, hogy mire valók a termékeid, ezáltal erősíted az értékesítést és növeled a keresletet. Ha szolgáltatást kínálsz, mutass előtte – utána képeket, ez például sminkeseknél, lakberendezőknél kiváló módszer. 

Instagram marketing tipp No.5.    Tartsd fent az érdeklődést! 

Egy sikeres marketing kampány alapvető célja, hogy fenntartsd a felhasználók érdeklődését. Jutalmazd meg a hűséges követőidet és vásárlóidat azzal, hogy őket értesíted a legfrissebb hírekről, a legújabb termékekről és szolgáltatásokról. A követőid különlegesnek fogják magukat érezni, ha olyan fotókat osztasz meg velük, melyekkel exkluzív betekintést nyerhetnek a vállalkozásod működésébe, mindennapjaiba. 

 

Mennyire fontos a hashtag? 

Megadott közösségi szolgáltatásokban bármelyik szó elé ha írsz egy #-t, akkor az klikkelhető, kereshető lesz. Nem kell hozzá beállítás, amikor megírod a szövegrészét az Instagram képednek, akkor a releváns szavak elé egy kettőskeresztet teszel.  
Sokan egyáltalán nem tartják fontosnak a hashtagek használatát, de persze akadnak olyanok is, akik már túlzásba esnek a hashtagekkel. Ha most indítod el az oldaladat, válogass a népszerű, mégis releváns hashtagek közül, ezzel pedig a profilodra vonzhatod a látogatókat. Ha sok like-ot szeretnél egy képre, érdemes egy kicsit utána nézni, hogy melyek a legnépszerűbb hashtagek. Ha nagy követőtábort szeretnél elérni, használd a kövess, likeolj és egyébkéréseket. Egy tanulmány alapján azok a legsikeresebb posztok, melyeknél 5 hashtaget használnak. 
 

Kiemelt területeink