Azt biztosan senkinek nem kell bizonyítanunk, hogy 1 milliárd felhasználójával az Instagramnak minden online marketinges arzenáljában ott a helye. Azonban egy ilyen méretes hálózatnak rendszeres újításokra van szüksége, hogy lépést tartson a legújabb közösségi média marketinges trendekkel.
Marketingesként neked is tisztában kell lenned ezekkel a közelgő, vagy éppen zajló változásokkal, hiszen csak így használhatod ki igazán hatékonyan azokat az eszközöket, amiket az Instagram és egyéb közösségi platformok kínálnak.
Nehéz azonban mindig naprakésznek maradni, ezért gyűjtöttük most össze a legfontosabb onlinemarketing-trendeket, amik az Instagramot uralják majd 2019-ben!
A szerző Instagram oldalát ITT találod!
1. Az IGTV beindul
Az IGTV 2018 júniusában jelent meg az Instagram saját, különálló, kifejezetten mobilvideós platformjaként.
Az IGTV nem próbálja megfosztani a YouTube-ot a trónjától (ez valószínűleg lehetetlen is), mindinkább egy új csatornát kínál a marketingeseknek, hogy egy népszerű formátumon keresztül érhessék el közönségüket az Instagramon.
Persze videós tartalmakat már jóval régebb óta is lehetett feltölteni az Instagramra, azonban ezek csak rövid felvételek, vagy a Történetek funkciókban elhelyezett néhány másodperces videók voltak, amik rövid időn belül végleg eltűntek.
Az új platform nagy előrelépés ilyen szempontból, ugyanis az IGTV-re feltöltött videók nem törlődnek, ráadásul legfeljebb akár egy óra hosszúak is lehetnek.
Ha szeretnéd a legtöbbet kihozni az IGTV-ből, akkor először is meg kell barátkoznod a (gyakran limitáló) függőleges videóformátummal, de ha ezen túl tudod tenni magadat, akkor rengeteg új lehetőséged lesz majd érdekes, értékes tartalmakat kínálni követőidnek termékbemutatók, instrukciós videók, interjúk, és egyéb videók formájában.
Ne felejtsd el nyomon követni videóid teljesítményét a statisztikák között, hogy tudd, mivel érdemes foglalkozni, és mivel nem!
2. Az Instagram történetek hatalma

Az Instagram történetek (Stories) sem számítanak újdonságnak a platformon. Egyetlen Instagram marketingstratégia sem teljes ezek nélkül, hiszen a funkció nagyon népszerű a felhasználók köreiben.
Mint már említettük – és bizonyára tudod – a történetek lehetnek képek és videók is, azonban a videók egyértelműen előnyt élveznek, hiszen lényegesen több aktivitást képesek kicsikarni a közönségből, mint a képek és a szövegek együttesen. Ez persze nem jelenti azt, hogy csak videókat érdemes a történetek közé feltölteni.
A felhasználók nagy örömére az Instagram több funkcióval is bővítette az történeteket az évek során. A történetekben használhatsz hirdetéseket, szavazásokat, és egy ideje a felhasználók meg is oszthatják egymás történeteit (de csak ha meg vannak jelölve abban, és a történetek nyilvánosak).
A törtéketeknek ráadásul saját statisztikái vannak, így megnézheted többek között, hogy hányan nézik meg őket, mit csinálnak velük, hogyan reagálnak rájuk a felhasználók, stb.
Ha nincs ötleted, hogy mit tölts fel a történetek közé, akkor például mutass meg néhány „kulisszák mögötti” pillanatot az irodából, indíts szavazásokat, tegyél fel kérdéseket követőidnek, vagy mutass be limitált promóciókat.
Az Instagram Storys az egyetlen hely a BIO-t nem számítva, ahova weboldaladra mutató linket tehetsz. Sőt, akár minden posztba külön linket. Ehhez egyetlen dolgot kell teljesítened: legyen több, mint 10.000 követőd. Ezt nem nehéz összehozni, ha nem megy, szólj, segítünk!
3. 2019 az aktivitás éve lesz
Aki csak egy keveset is tud az Instagram működéséről (ha nem eleget, akkor olvasd el ezt a cikkünket), az tisztában van vele, hogy az aktivitás a siker kulcsa a platformon.
Ahhoz persze hogy minél több aktivitásra buzdíthasd követőidet, meg kell ismerned őket, hogy személyesebb, hitelesebb kapcsolatokat építhess ki velük. Szerencsére az Instagram többféle lehetőséget is kínál erre.
Meglepő módon a hangulatjel-csúszka az egyik legjobb visszajelzés-gyűjtő eszköz. Hasonlóképpen a történetekben elhelyezhető szavazásokhoz, a csúszka használatával a követők kifejezhetik, hogy mennyire tetszik nekik az adott történet – ebből értékes információkat szűrhetsz le követőid érdeklődéseiről és preferenciáiról, de egyszerre aktivizálhatod is őket.
Ott vannak még a kiemelt („fókuszban lévő” történetek is, vagyis a Story Highlights, amik többek között a leggyakrabban ismételt kérdések megválaszolására is ideálisak – ez olyasmi, amit jelenleg egyetlen másik Instagram funkció nem tesz lehetővé.
4. Vásárlás az Instagramon
Az Instagram nem csak az aktivitás miatt értékes platform a márkák számára, hiszen nem vásárlási lehetőségeket is kínál, méghozzá közvetlenül a bejegyzéseken keresztül.
Ez nem meglepő, hiszen az Instagram tisztában van vele, hogy felhasználóinak 70%-a telefonja segítségével is szokott online vásárolni – érthető tehát, hogy ezt a funkciót saját platformjukon is elérhetővé tették .
Az Instagram egy igazi kereskedelmi alkalmazássá nőtte ki magát, ami páratlan kényelmet kínál a felhasználók számára, akik esetleg érdeklődnének a képekben megjelenített termékek iránt. Miután egy érdeklődő a vásárlás gombra kattint, automatikusan átkerül webáruházad termékoldalára. A vásárlási lehetőségeket akár a történetekben is meg lehet jeleníteni.
5. Az Instagram drágul
Habár ez nem feltétlenül trend, egy olyan jelenségről van szó, ami 2019-ben is komoly hatással lesz majd a platform gazdaságára.
Az Instagram egy kiváló marketingplatform, ahol rengeteg érdeklődő, lehetséges ügyfelet érhetsz el tartalmaiddal és kínálatoddal. Népszerűsége azonban kétélű fegyver, hiszen ezzel számtalan más marketinges is tisztában van, ezért a verseny nagyobb, mint valaha.
Ha mindez nem lenne elég, 2018 márciusa óta a platform algoritmusa előnyben részesíti a frissebb bejegyzéseket, ami még több odafigyelést és aktivitást követel meg a márkák oldaláról.
Akik nem akarnak lemaradni a versenymezőnytől, azoknak minimum rendszeresen aktívnak kell lenniük az Instagramon, akik pedig előnyre vágynak, azok kénytelenek lesznek behódolni a fizetett tartalmaknak.
A fizetett, pontosabban kiemelt tartalmakat nem szabad összetéveszteni a hirdetéskampányokkal – ezek a bejegyzések mindössze némi pénz fejében kitűnnek majd az elképesztő zajból, ami a legtöbb felhasználó hírfolyamát jellemzi manapság.
Nem elég persze csak rábökni egy bejegyzésre, kiemelni azt, és várni, hogy „majd jó lesz” – ezeket a döntéseket mind a rendelkezésre álló statisztikákra kell alapozni. Értelemszerűen azokat a képeket ajánlott kiemelni, amelyek organikusan is jó teljesítményt mutatnak aktivitás terén. A kiemelés után persze továbbra is figyelemmel kell követni ezeket.