Zseniális bujtatott reklám a Google játékában – amelyen keresztül emberek milliói találkoznak a márkával!
Zseniális bujtatott reklám a Google játékában – amelyen keresztül emberek milliói találkoznak a márkával!
2015-re a hirdetések, reklámok rendszere gyökerestül változott meg a felhasználói szokások alapján. Direkt hirdetésekkel teli világunkban már tudatosan, és tudat alatt is kerüljük, elutasítjuk a reklámokat – így a márka népszerűsítésére, de akár közvetlen vásárlás generálására is rejtett, bujtatott reklámokat kell alkalmaznunk a siker érdekében. És ki lehetne ebben zseniálisabb, mint az ügyeletes keresőóriás – a Google?!
Kiterjesztett valóság az okostelefonodon – a Google és a Niantic Labs átütő sikere a térképen
A Niantic Labs a Google belső játékfejlesztő stúdiójaként nem csak egy, mára már milliós nagyságrendű embercsoportot érdeklő, kiterjesztett valóságban játszódó MMO játékot fejlesztett, de egyben a világ legötletesebb bujtatott hirdetését is szabadjára engedte – az egész világon.
A Niantic Labs és az AXA biztosító közös projektjeként született meg az Ingress, amely három év alatt valóban közel egy milliárd felhasználóra nőtte ki magát! Ha Te is az ügynökök egyike vagy, már tudod is miről szól a cikkünk…
Az Ingress átütő sikere - milliárdos felhasználó szám, akiknek az AXA mindenhol megjelenik - és még csak nem is zavarja őket!
Az AXA együttműködésével létrejött a kiterjesztett valóság – ahol a csatlakozott ügynökök a való világot máris másként kezdték látni: elfoglalandó portálok, field-ek százai jöttek létre a nagyobb városokban, és csupán pár hónap alatt 600,000 Ingress játékos versengett a létrehozott portálok elfoglalásáért vagy éppen megvédéséért, és ez idő alatt több, mint 5 millió AXA Shieldet helyeztek el a portálokba…
A játék egyik fő eleme ugyanis, a Portálok megvédeni hivatott AXA shieldek, azaz pajzsok futótűz-szerűen terjedni kezdtek, ahogy a márka elnevezése is. Hamarosan az AXA szóról pedig minden játékosnak a pajzs, a biztonság jut eszébe – a kifejezés pedig ezekkel a fogalmakkal azonosul.
Mike Quigley, a Niantic Labs marketing igazgatója elismerte, hogy az AXA-val közös projekt sikere alapján több hasonló együttműködést is terveznek a közeljövőben – bevezetésre kerül például a játékba a MUFG kifejezés, amely a Mitsubishi Bank hírnevét hivatott növelni, és a japán Softbank is helyet kap majd a játékban.
A találékony igazgató szerint az Ingresshez hasonló kiterjesztett valóságban történő játékok új értékeket képesek teremteni a felhasználók számára. A felületnek köszönhetően az AXA sokkal belsőségesebb kommunikációt folytathat a felhasználókkal – hiszen éppen a jó helyen, a jó időpontban éri el őket.
De mi volt a felhasználók reakciója az AXA reklám megjelenésére?
Természetesen mint minden hirdetési forma esetében, itt is különösen fontos azt vizsgálnunk, hogy hogyan reagált a célközönség az AXA megjelenésére. Quigley elmondása alapján a reakció és a visszajelzések abszolút pozitívak voltak – állítása szerint a játékosok szeretik az AXA hatalmát a játékban, és nagyra értékelik a márka kreatív elhelyezését a játékban. A marketing igazgató szerint a felhasználók kiválóan társították a Shield elnevezését a Biztosítóéval, sőt, több esetben előfordult hogy a játékosok a biztosító logoját önmaguktól integrálták a játékba, úgynevezett „field art” útján.
"Az első olyan biztosító cég, amely a való világban, és a kiterjesztett valóságban is megvéd!"
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.