Google találati lista: Hogyan teljesítsen jól praxisod?

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Így teljesíthet jól orvosi praxisod a Google-on

Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Ha az egészségügyi marketingről van szó, manapság nincs értékesebb dolog az emberek figyelménél. Sajnos az internet tele van olyan videókkal, felugró ablakokkal, hirdetésekkel és egyéb elemekkel, amik folyamatosan magukra vonják ezt a figyelmet. Jogosan merül fel tehát a kérdés, hogy vajon hogyan emelkedhet ki egy praxis ebből a sűrű zajból, és kaparinthatja meg ideális páciensei figyelmét.
A válasz papíron egyszerű: egy olyan integrált egészségügyi marketingstratégiára van szükség, amely arra törekszik, hogy a lehető legjobb láthatóságot szerezze meg a Google és más keresőmotorok találatai között.
 

Google találati lista: Hogyan teljesítsen jól praxisod?

A keresőmotorok fontos szerepe az egészségügyi marketingben

Az egészségügyi marketingesek célja minél több lehetséges pácienst szerezni ügyfeleiknek (a különféle orvosipraxisoknak). Egy jó marketinges folyamatosan arra törekszik, hogy a lehető leghatékonyabban és legeredményesebben használhassa ki a rendelkezésére álló költségkeretet.
Amennyiben marketingesként te is így gondolkodsz, az első lépés eldönteni, hogy mely csatorna a legideálisabb a lehetséges páciensek elérésére. Marketingcsatornáknak számít a televízió, a nyomtatott reklámok, a közösségi médiás platformok illetve a keresőmotorok is. Marketingesként egy olyan stratégiát kell összeállítanod az ilyen csatornákból, amely belefér ügyfeled költségvetésébe. Ha azonban csak egyetlen csatornát kellene választanunk, amivel minden marketingesnek megéri foglalkoznia, akkor az a keresőmotoroké.
A vásárlási és szolgáltatási döntések zöme a keresésre épül. A páciensek döntési folyamata többnyire a keresőmotorokkal kezdődik és gyakran azokkal is zárul. A folyamat lezajlása eltérő lehet két páciens között, de szinte mindegyikük egy online keresőmotorhoz fordul első lépésként, amikor egészségügyi ellátást keres magának. Éppen ezért egy praxisnak muszáj jelen lennie ezeken a keresőmotorokon – főleg a Google találatai között.

 

Elérni a Google első találati oldalát

Egy egészségügyi praxis webhelyének online forgalma 80-90%-ban a Google-ról érkezik. Az új páciensek megszerzése érdekében elengedhetetlen, hogy ügyfeled praxisa a legelső találati oldalon jelenjen meg, lehetőleg minél magasabb pozícióban.
Na persze, ez egyáltalán nem egyszerű feladat, hiszen a Google találati oldalaira óriási verseny jellemző. Az organikus (nem fizetett) találatok mellett számolnod kell a fizetett hirdetésekkel, a helyi találatokkal, illetve a speciális Google funkciókkal is, amelyek mind elvonhatják a felhasználók figyelmét egy praxis hivatkozásairól.

 

Stratégia a Google meghódítására

A Google „meghódítása” egy olyan stratégiára utal, amelynek célja legfelső pozíciók megszerzése a Google találati oldalán (a releváns keresésekre). Amennyiben egy praxis a legelső oldalon jelenik meg, a lehető legtöbb lehetséges páciens találkozhat annak nevével, ami fokozott webhelyforgalmat is jelent majd.
Egy cég „hódító” stratégiája sok mindentől függ, többek között attól, hogy milyen termékeket és/vagy szolgáltatásokat kínál ügyfeleinek (vagy pácienseinek). Fontos tényező továbbá az is, hogy az ügyfelek számára mennyi időbe telik meghozni vásárlói döntésüket. Ez alapján gyors, mérsékelt és lassú döntési útvonalakat különböztetünk meg. Az alábbiakban ezt fejtjük ki bővebben.

 

Gyors döntési útvonal

Amennyiben ügyfeled praxisa olyan páciensekkel foglalkozik, akik azonnali ellátást igényelnek, akkor gyors döntési útvonallal kell számolnod. A gyors útvonalat járó pácienseknek minél hamarabb egészségügyi szakemberre van szüksége, ezért fontos számukra, hogy egy praxis a lehető leggyorsabban tudja fogadni őket.
A gyors döntési útvonalat járó érdeklődők 86%-a már aznap pácienssé konvertál, amikor elkezd megoldást keresni problémájára. Az esetek 75%-ában csupán egyetlen keresést végeznek a páciensek a konverzió előtt.
Tegyük fel például, hogy valakin csalánkiütések jelentek meg és súlyos allergiás tünetei vannak, amik megnehezítik a mindennapi életet számára. Ez a páciens minél előbb szeretne megszabadulni problémáitól, tehát minél hamarabb igyekszik egy szakorvost találni az interneten.

Amennyiben stratégiáddal a gyors döntési útvonalat járó páciensek figyelmét szeretnéd megragadni, az alábbi tényezőkre kell koncentrálnod:

  • Biztosíts akadálymentes élményt: Fontos, hogy egyszerűvé tedd a lehetséges páciens számára, hogy felvegye a kapcsolatot a praxissal. Használj keresési hirdetéseidben hívásbővítményeket, hogy azonnal tárcsázhassa a rendelőt. Alakíts ki tovább továbbá mobil-első webhelyet a praxis számára, hogy a mobilról böngésző felhasználók is akadálymentesen használhassák annak összes funkcióját, és könnyedén rátaláljanak arra, amit keresnek.
  • Szerezz Google véleményeket: A Google-ra írt vélemények nagyon fontos döntési szempontok a páciensek számára, hiszen egy jóra értékelt praxis sokkal megbízhatóbbnak és hitelesebbnek tűnik. Ehhez arra kell ösztönözni a pácienseket, hogy értékeljék a praxis munkáját és tapasztalataikat a Google felületén.
  • Tüntesd fel az ügyfélfogadási időket: Egy súlyos allergiás tünetekkel vagy fogfájással küszködő páciens első sorban arra lesz kíváncsi, hogy mikor kérhet legkorábban időpontot az adott rendelőbe. Online marketingszövegeidben tüntesd fel ezeket az információkat, például „Hívjon bennünket hétvégén is!” vagy „Sürgősségi ellátás” és így tovább. Tudasd a páciensekkel, hogy mikor érhetik el a praxist problémáikkal.

 

Mérsékelt döntési útvonal

A mérsékelt útvonalon járó lehetséges páciensek több időt töltenek a praxisok és webhelyek felkutatásával és összehasonlítgatásával. Ha például valaki fogyni szeretne, akkor alaposabban utánanéz, hogy a különböző klinikák milyen segítséget nyújtanak ebben.
A keresőmotorok, főleg a Google meghódítása különösen fontos az ilyen páciensek eléréséhez, hiszen 4-ből 3 felhasználó sosem kattint át a harmadik keresőtalálati oldalra. Ha tehát a praxis nem jelenik meg az első két oldalon, akkor komoly forgalomról marad le.

Amennyiben stratégiáddal a mérsékelt döntési útvonalat járó páciensek figyelmét szeretnéd megragadni, az alábbi tényezőkre kell koncentrálnod:

  • Bizonyíts: Használd a korábbi páciensek visszajelzéseit és véleményeit, hogy elnyerd az új, bizonytalan páciensek bizalmát és tekintélyét.
  • Oktass: Kínálj oktató jellegű tartalmakat az ideális páciensek számára, és válaszold meg leggyakoribb kérdéseiket a releváns témákkal kapcsolatban. Ez segít bizonyítani a praxis szaktudását, ami nélkülözhetetlen a bizalmuk megszerzéséhez.
  • Emeld ki a pozitív végeredményeket: Ne felejtsd el kiemelni, hogy milyen eredményeket kínál a praxis páciensei számára. Ezek az előnyök jelenjenek meg minden marketinganyagban, beleértve a hirdetéseket, a tartalmakat és egyéb kommunikációkat is.

A mérsékelt úton járó páciensek bevonzásához nélkülözhetetlen taktika a tartalommarketing. Az ilyen páciensek több ponton is érintkezhetnek egy praxissal, mielőtt meghoznék döntésüket, így a minőségi tartalmak lehetőséget adnak arra, hogy bemutasd nekik a praxis személyiségét, szaktudását, illetve kínálatát.

 

Hosszú döntési útvonal

Amikor egy páciensnek olyan kezelésre vagy beavatkozásra van szüksége, amihez speciális szaktudásra van szükség, vagy amelyet hosszadalmas felépülés követ, sokkal több időt töltenek majd a különböző opciók megismerésével és összehasonlításával. Ez jellemző továbbá az olyan páciensekre is, akik egy költségesebb beavatkozás vagy kezelés előtt állnak.
Ha például egy páciens plasztikai változtatásokat szeretne, akkor minden bizonnyal olyan szakorvost keres majd ehhez magának, aki közel található és sok pozitív értékelést kapott korábbi ügyfeleitől. Meglehet, hogy több orvos is megfelel ezeknek az elvárásoknak, de ahhoz, hogy kiválassza közülük a legjobbat, a leendő ügyfél akár heteket vagy hónapokat is eltölthet az összehasonlításokkal.
Mivel az átlagos vásárláshoz vezető út 36 napos, fontos, hogy egy praxis minél sűrűbben jelenjen meg a releváns keresőtalálatok élén.

Amennyiben stratégiáddal a hosszú döntési útvonalat járó páciensek figyelmét szeretnéd megragadni, az alábbi tényezőkre kell koncentrálnod:

  • Jelenj meg több eszközön is: Minél hosszabb egy döntéshez vezető út, általában annál több eszközt is érint. Fontos, hogy a praxis ne csak asztali számítógépeken, hanem mobileszközökön is rendszeresen megjelenjen az organikus találatok, illetve a fizetett hirdetések között is.
  • Kínálj értéket minden szakaszban: Fogalmazz meg személyre szabott üzeneteket az utazás összes szakaszához, hogy minden ügyfélnek rendszeresen kínálhass értékeket. A páciensek szívesebben veszik fel a kapcsolatot egy olyan praxissal, amely mindig hasznos információkkal szolgál nekik és megválaszolja az aktuális kérdéseiket.
  • Kínálj releváns tartalmakat: A tartalommarketing a hosszútávú stratégiának is fontos részét képezi, hiszen releváns, értékes tartalmakat kell biztosítanod a páciensek számára bárhol is járnak éppen a vásárláshoz vezető úton.
     

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!