Innovatív B2B inbound marketing stratégiák 2018-ra
Innovatív B2B inbound marketing stratégiák 2018-ra
Aki foglalkozott már valaha inbound B2B marketinggel az tudja, hogy egy természetében innovatív tevékenységről van szó. Így marad mindig friss és újszerű – ez adja a sikerét. Persze a különböző újítások nem maguktól lépnek életbe, ezért ha egy marketinges sikeres B2B inbound marketinget szeretne folytatni, akkor lépést kell tartania a legújabb technológiai fejlesztésekkel.
Ilyesmiket mondani persze mindig könnyebb, mint kivitelezni. Most kiválogattunk néhány olyan technológiai alapokra épülő stratégiát, amiket 2018-ban érdemes lesz közelebbről is megvizsgálni. Hogy mire alapozzuk ezt a feltételezést? Arra, hogy a felkapott digitális trendek képesek hamar ipari szabványokká alakulni – ezeknek pedig minden esélyük megvan erre.
Ha tehát szeretnél egy lépéssel a konkurencia előtt haladni, akkor olvass tovább!
Dinamikus tartalom a dinamikus igényű felhasználóknak
Már rég elérkeztünk abba a korba, amikor egyetlen statikus webhely képtelen kielégíteni minden felhasználótípus igényeit. A fogyasztók annyira hozzászoktak ahhoz, hogy a webhelyek nyomonkövetik böngészési szokásaikat, illetve hogy ennek köszönhetően személyre szabott hirdetéseket kínálnak nekik, hogy a releváns tartalmak automatikus kiválogatása hamarosan alapvető elvárás lesz.
De mit értünk „több felhasználótípus” alatt? Ezeket a típusokat például az alapján különböztethetjük meg egymástól, hogy milyen korábbi tapasztalataik vannak a webhellyel. Egy új felhasználó, aki még sosem járt webhelyeden egy üdvözlőképernyőre számít, például egy csalogató kínálattal. Egy visszatérő felhasználó általában valami újra vágyik, ami kapcsolódik az érdeklődéseihez. Egy ügyfél nem kíváncsi a reklámszövegekre és CTA-kra, mert már vásárolt tőled valamit, stb.
De hogyan biztosíthatod, hogy mindenkit az fogadjon a webhelyen, amire számít?
A válasz: „okos tartalmak”. Az okos tartalmak sok fejlett marketing automatizáló szoftver funkciói között megtalálhatók. Leegyszerűsítve lényegük az, hogy létrehozhatsz több felhasználói csoportot (pl. első látogatók, érdeklődők, bizonyos területekről böngészők, különböző érdeklődési körök, stb.), akiknek más és más tartalmakat jeleníthetsz meg.
Az embereknek fogy a türelmük. Egyre gyorsabb kiszolgálást várnak el a webhelyektől, és egyre kevesebben hajlandóak végigböngészni egy oldal tartalmát azért, hogy rátaláljanak a számukra releváns tartalmakra.
Az érdeklődők automatikus végigvezetése az értékesítési tölcséren
A B2B inbound marketing egy dologban élesen eltér a B2C marketingtől – attól, hogy túl vagy az előzetes konverzión, még nem garantált a siker.
A B2B üzletek lebonyolítása lényegesen hosszabb, mint a B2C tevékenységek esetén. Ez azt jelenti, hogy a vásárlók érdeklődését folyamatosan meg kell tartani az értékesítési út során több kapcsolódási ponttal, tartalommal és az üzleti kapcsolat ápolásával.
Feladatod tehát az, hogy végigsegítsd ügyfeleidet ezen az úton – de ki vagy mi segíthet neked ebben az egyre összetettebb, egyre több tartalmat és odafigyelést igénylő feladatban? Az „automatikus” marketing.
A VB Insight szerint a cégek 77%-a tapasztalt növekedést konverzióik számában, miután elkezdtek valamilyen marketing automatizáló szoftvert alkalmazni. Az automatizálás sokkal hatékonyabbá teszi a konverziós stratégiákat, ráadásul biztos lehetsz benne, hogy egyetlen érdeklődő ügyfél sem merül feledésbe.
Ha hatékony automatikus munkafolyamatot szeretnél, akkor olyan szoftverre lesz szükséged, amellyel úgynevezett drip kampányokat készíthetsz.
Egy növekedésközpontú webdesign
A hagyományos webdesign leköszönőben van. A hagyományos eljárás általában egy méretes, költséges tervezési folyamattal kezdődik, amelyet ritka, alig észrevehető változtatások követnek 1-2 évente, egy esetleges nagyobb átalakításhoz pedig egy újabb nagyméretű, drága beavatkozás szükséges.
Ez a módszer azonban nem tűzi ki célként a webhely teljesítményének javítását. Természetesen ez nem egy elhanyagolható szempont 2018-ban pedig egyre fontosabbá válik majd a B2B inbound marketingesek számára.
De mit is értünk növekedésközpontú webdesign alatt? Az egész egy stratégiával kezdődik: mik az üzleti céljaid? Miként használhatod fel webhelyedet leadek generálására?
Ezeket figyelembe véve készítened kell egy előzetes webhelyet, ami segít letesztelni üzenetedet és némi adatot is gyűjt későbbi felhasználásra.
A kezdeti, próba jellegű fázis után meg kell vizsgálnod a begyűjtött adatokat és eredményeket. Ezt követően folyamatosan új és új elemekkel bővíted a webhelyet és optimalizálod azokat a részeket, amelyek nem teljesítenek elég jól.
Leegyszerűsítve: a webhely designja egy folyamatos projekt, nem pedig valami, amire az ember 1-2 évente „ránéz, hogy minden működik-e”.
Hosszú távon a statikus webhelyek labdába sem rúghatnak az ilyen rendszeresen fejlesztett, ápolt verziók mellett. A lényeg az, hogy a designdöntéseket mindig valamilyen konkrét teszteredményre vagy adatra alapozd, amiben például a Google Analytics kimutatásai segíthetnek.
Ha segítségre van szükséged saját céged marketingjének fellendítéséhez, akkor keress meg minket, kattints ide, mutatjuk, miben segíthetünk!
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.