Szálloda weboldal SEO trendek 2017-ben
Szálloda weboldal SEO trendek 2017-ben
Mi kell ahhoz, hogy hoteled, szállodád weboldala az elsők között jöjjön a Google találati listáján? A keresőoptimalizálás legújabb trendjei kutatóműhelyünkből.
A Marketing Professzorok látványos sikereket ért el a szállodai online marketing területén. A sikerek, a konverziók alapja egyrészt az a 2 millió Facebook rajongó, melyek előtt be tudjuk mutatni megbízóink hotelét, másrészt pedig az a keresőoptimalizálási tudás, melyet saját egyetemi kutatóműhelyünkben empirikus úton megszereztünk. A konverziók, a szobafoglalások és rendezvény ajánlatkérések nagy részét a SEO hozza megbízó szállodáinknak, mely rendkívül költséghatékonyan vezet konverzióhoz. Az alábbi cikkben röviden összefoglaltuk, mi kell a keresőoptimalizált hotel honlaphoz.
1. Használj gyorsított mobiloldalakat (AMP)
A felhasználók olyan oldalakon szeretnek böngészni, amik nagyon gyorsan betöltenek. Te is ilyenné teheted weboldaladat, ha alkalmazod az AMP-ot oldalad bejegyzéseiben. Az AMP oldalak 30-szor gyorsabban képesek betölteni, mint a nem AMP-ot használók, és az újonnan publikált tartalmak forgalmát akár kétszeresére is növelhetik.
18 év tapasztalata alapján átvizsgáljuk céged online marketing kommunikációját, értékelünk és javaslatot teszünk! Olvasd el, mit is jelent az online marketing audit ide kattintva!
A Google továbbá bejelentette, hogy a strukturált adat-optimalizált weboldalak – az AMP-hoz hasonlóan – több potenciális ügyfelet vonzanak be – és ez a szám csak egyre nő. Fontos megjegyezni persze, hogy az AMP nem minden tartalomtípusnál alkalmazható – a legmegfelelőbbek a hírek, cikkek, blogbejegyzések, receptek és egyéb útmutatók.
2. Szerezz SSL tanúsítványt weboldaladnak, hogy jobb SEO rangot érdemelhess ki
Egyre több ember aggódik a biztonsága és magánélete miatt manapság, különösen ha az utazásról és az online kereskedelemről van szó. Nyugtasd meg látogatóidat, hogy a böngészőjük és weboldalad között küldött adataik biztonságban vannak. Ezt a HTTP (hypertext transfer protocol) biztonságos változatának alkalmazásával, a HTTPS-sel teheted meg. Ez weboldalad domain neve előtt jelenik majd meg „https://példaoldal.hu” formában.
3. Biztosíts alkalmazás-szerű élményeket PWA segítségével
Mivel egyre több és több felhasználó vált át asztali számítógépekről mobileszközökre, ideje egy sokkal szabadabban áramló online mobil élményt biztosítani számukra. A felhasználók applikációk letöltése nélkül is böngészhetik weboldaladat, mégis olyan funkciókat használhatnak, amelyeket általában csak egy mobilalkalmazásban érhetnének el. Ezeket progresszív webalkalmazásoknak (PWA) hívjuk, céljuk pedig egy sokkal szórakoztatóbb és kényelmesebb böngészési élmény szolgáltatása. A PWA-k kevesebb adatot használnak, könnyebb navigálni bennük, és tovább maradnak a felhasználók kezdőképernyőjén anélkül, hogy le kellene tölteniük egy mobilalkalmazást. A PWA-k a hagyományos alkalmazásokhoz hasonlóan lehetővé teszik az értesítések küldését, adatszinkronizálást és az offline gyorsítótárazást is.
4. Szolgáltass több videós tartalmat
A mobilfelhasználók egyre növekvő létszáma miatt egyre nagyobb lesz az igény különböző videó tartalmakra is. A felnőttek több mint 80 százaléka nézegeti a YouTubeot, bárhol is tartózkodjanak éppen. Ragadd meg ezt a lehetőséget és erősítsd meg online jelenlétedet és márkád hírnevét olyan platformokkal, mint a YouTube, a Facebook Live, az Instagram Strories vagy a Snapchat Spectacles. Ez bármilyen marketing stratégiában jelentős, de szállodák számára egyszerűen elengedhetetlen.
5. Optimalizáld oldalaidat hangos keresésre
A Google hangos keresése kezdi beérni az olyan szolgáltatásokat, mint a Siri vagy Cortana, amelyek ma már a legnépszerűbb szoftverek szerves részét képezik. A hangos utasítások gyorsabbak, mint a begépelt keresések – a felhasználók pedig szeretnek spórolni az idővel.
Sokkal kényelmesebb kezek nélkül „elérni” a telefonokat – a hangos keresés pedig egyre nagyobb léptekkel halad előre 2017-ben. Ha lépést akarsz tartani ezzel a trenddel, akkor optimalizálnod kell oldalaidat a hangos keresésre. Ezt könnyedén megteheted úgy, hogy több beszélgetésben használt kulcsszót alkalmazol az keresőoptimalizálása közben.
6. Koncentrálj a felhasználói szándékra
Mivel a Google RankBrainjét 2017 harmadik legfontosabb SEO rangsoroló szempontjának tartják, fontos, hogy weboldalad optimalizálása közben szem előtt tartsd a felhasználói szándékot. A Google önálló tanulásra igyekszik kiélezni rendszereit, ami azt jelenti, hogy már most érdemes elkezdeni releváns kulcsszavakat használni és releváns tartalmakat szolgáltatni, amelyek megfelelnek felhasználóid szándékainak.
7. Adj hozzá egy kiemelt részletet blogbejegyzéseidhez
A kiemelt részlet egy kis válaszdoboz, amely akkor jelenik meg a keresőtalálatok felett, amikor egy kérdést írsz be a Google keresődobozába. A Google a lehető legjobb választ igyekszik megjeleníteni ebben a részlet-dobozban, ami feltünteti azt a márkát és weboldalt, ahonnan a részletet kiemelte.
Egyre többen alkalmaznak beszélgetésben használt kifejezéseket és kifejezéseket keresés közben, így érdemes ilyen kiemelt részletet elhelyezni minden bejegyzésedben. Ha a Google kiválasztja az egyik ilyen részletedet, akkor forgalmad akár tízszeresére is nőhet.
8. Nézd át a Schemát
Ha weboldaladon még nem alkalmazod a Schemát, akkor itt az ideje bevezetned azt. A Schema segít a keresőmotorok robotjainak átnézni weboldaladat és annak aloldalait, és a kiemelt részleteket is nagyobb eséllyel jelenítik meg a Schemát használó oldalakról. Mind a keresőmotorok, mind a felhasználók értékelni fogják, ha az információk tisztán átláthatók oldalaidon.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.