Milyen marketingtrendekre számíthatnak az turisztikai márkák (hotelek, éttermek stb.) 2019-ben?

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Milyen marketingtrendekre számíthatnak a turisztikai márkák (hotelek, éttermek stb.) 2019-ben?

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Több tucat étterem és hotel online kommunikációján dolgoztunk az elmúlt években. A trendek egyértelműen mutatják, milyen irányba mozdul el a turizmus marketing! Mutatjuk! 
 

Milyen marketingtrendekre számíthatnak a turisztikai márkák (hotelek, éttermek stb.) 2019-ben?

2019 tagadhatatlanul beindult, és – ahogyan azt már a digitális marketingben megszokhattuk – vele együtt új trendekre is számíthatunk a következő hónapokban. Természetesen mint minden év kezdetén, úgy idén is csak az elmúlt esztendő (vagy esztendők) eseményeire alapozhatjuk idei előrejelzésünket.

 

Szóval mikre számíthatnak a turisztikai márkák 2019-ben? Lássuk…

 

Hangos asszisztensek és hangalapú keresés

Az Egyesült Államokban 2018-ban már második éve kerültek a legkeresettebb termékek közé a különböző otthoni hangos asszisztensek – mint például a Google Home vagy az Amazon Alexa. Habár ezek az eszközök hazánkban még mindig nem jelentek meg, csupán idő kérdése, hogy hozzánk is eljussanak. Nagy hátrányt jelent számukra, hogy a magyar szeret a sajátnyelvén beszélni (érthetően), és ezek az eszközök nem értenek magyarul. 

 

Nem kell azonban otthoni segédet vásárolni, hogy az ember kihasználhassa a hangalapú keresés kényelmét, hiszen már a legtöbb újabb okostelefon is támogatja ezt a funkciót, bár ezek nagy része sem érti Kölcsey nyelvét. Ez lesz azonban az, ami inkább érdekelheti az vendéglátási és utazási cégeket, hiszen egy hangalapú keresésre adott hangos válasz (amit egy otthoni segéd szolgáltat) nem képes lecserélni egy célállomásról készült képet vagy videót, és a külföldiek nagy arányban használják.

 

Jó, de akkor most érdemes egyáltalán foglalkozni ezzel, vagy nem? A válasz egy egyértelmű igen, az ok pedig egyszerű: a helyi keresések egyre nagyobb része hangalapú, és ezek azok a keresések, amelyeket a turisztikai márkáknak meg kell célozniuk, ha az emberek szeme elé szeretnének kerülni.

 

Kiterjesztett valóság, virtuális valóság, mesterséges intelligencie – Sci-Fi, vagy életképes stratégiák?

A virtuális valóság (VR), kiterjesztett valóság (AR), és a mesterséges intelligencia (AI) három olyan kifejezés, amikkel az elmúlt években egyre többet találkozhattál az interneten, és egyéb csatornákon is. De vajon ezek a trendek is csak átmenetiek, és kihatnak majd bárhogyan is az turisztikai iparra 2019-ben?

 

Nos, a kérdés első felére nem tudjuk a választ, az viszont biztos, hogy akik a vendéglátásban dolgoznak biztosan hasznát veszik legalább néhánynak ezen trendek közül.

 

A virtuális valóságot már most több márka használja egy-egy helyszín, vagy úti cél bemutatására, megkönnyítve ezzel az utazási ügynökök dolgát a lehetséges ügyfelek megnyerésében. A kiterjesztett valósággal egyre több múzeumban és látnivalónál találkozhatunk világszerte.

 

Az ember azt hinné, hogy a mesterséges intelligencia nehezen találná meg a helyét a turizmusban, pedig számos szektort kezdenek meghódítani a mesterséges intelligenciával felszerelt chatbotok, üzenetküldő alkalmazások, és egyéb automatikus kommunikációs megoldások. Mindezek lehetővé teszik a márkák számára, hogy azonnali ügyfélszolgálatot biztosítsanak, és adatalapú döntéseket hozzanak. Ilyet használunk pl. az Oxigén Hotel weboldalán is. Szegény még messze van a mesterséges intelligenciától, de tanítjuk szorgosan. 

 

A nagyobb turisztikai vállalatok már a gépi tanulással is kísérleteznek a különböző előrejelzések összeállítására és elemzésére.

 

Facebook Zéró

Nem, nem egy Facebook márkás cukormentes üdítőről van szó. A világ legnépszerűbb közösségi platformján nehéz időket kellett megélniük az oldaltulajdonosoknak, hiszen a legtöbben drasztikus zuhanásokat tapasztaltak az organikus elérések terén. A „Zéró” értelemszerűen a sok helyen nullára csökkenő elérési arányra utal.

 

Persze léteznek olyan módszerek, amikkel még ki lehet facsarni némi organikus elérést a bejegyzésekből, és van néhány márka, ami kevésbé szenvedte meg a platform változásait, de ezek egyébként is jó helyzetben voltak (szerencsére a mi oldalaink is ilyenek).

 

Pedig a Facebook egy nagyon is felnőtt platformmá nőtte ki magát, tele olyan funkciókkal, amelyek egyszerűbbé teszik a kommunikációt a márkák és az ügyfelek között – ilyen például az azonnali üzenetküldés az oldalaknak.

 

 

Turisztikai online marketing trendek

 

Szóval mi a „megoldás”? Nos, ahogy az organikus elérések csökkentek, úgy egészen „véletlenül” bővülni kezdett a platform hirdetési rendszere, arra ösztönözve az oldaltulajdonosokat, hogy ezekkel a fizetett eszközökkel próbálják pótolni elveszett láthatóságukat. Akinek megvan erre a kerete, az az internet egyik legátfogóbb és legfejlettebb hirdetési platformját veheti igénybe, ami magába foglalja a Facebookot, az Instagramot, a Messenger alkalmazást, és a WhatsAppot is.

 

A történetek története

Míg a Facebook krízishelyzetben van, addig a platform kistestvére, az Instagram népszerűbb, mint valaha. A képmegosztásra szánt mobilalkalmazás 2018-ban lépte át az egymilliárd felhasználót, amelyből 400 millió napi szinten aktív a platformon, és tekinti meg rendszeresen (többek között) kedvencei történeteit.

 

A történetek funkció már a Facebookon is jelen van egy ideje, és egyre több turisztikai márka hasznosítja azt (ahogyan a többi platformon is).

 

Ha már az Instagramnál és barátainál tartunk – jó eséllyel több hirdetéssel is találkozhatunk majd a népszerű platformon, különösen a történetek között, hiszen a statisztikák szerint a felhasználók itt töltik a legtöbb időt, ráadásul az Instagramon a történetek termelik a hirdetésbevétel 25%-át.

 

Ha még nem lenne elég, a Microsoft bejelentette, hogy a LinkedIn-t is bővítik majd egy hasonló funkcióval, ami a Student Voices név alatt fut majd. Bizony, a történetek a LinkedIn-re is érkeznek.

 

A TripAdvisor, mint közösségi platform

A TripAdvisor már évek óta a világ egyik vezető véleményező webhelye, de úgy tűnik, hogy a vezetőség ennyivel sem elégedett meg. Erre utal legalább is a márka egyik új fejlesztése, ami egy erősen közösségi irányba fordította a TripAdvisor funkcionalitását.

 

 

Tripadvisor marketing

 

Mivel az „új” TripAdvisor még gyerekcipőben jár, így nehéz megjósolni, hogy népszerűbbé válik-e majd a felhasználók között. Tényleg szükség van még egy közösségi platformra? Tényleg pont a TripAdvisor kéne, hogy az legyen? Idővel kiderül majd.

 

A Google, mint online utazási ügynökség

A Google szép csendben a világ második legnépszerűbb utazási véleményező platformjává vált a Booking.com mögött. Bizony, a Google már a Facebookot és a TripAdvisort is beelőzte. Mivel a Google-nak ez egyértelműen jó üzlet, nem kérdés, hogy a szupervállalat további fejlesztésekkel igyekszik majd megszerezni a trónt a Bookingtól.

 

 

 

A Google 2010-ben vásárolta fel az ITA nevű online utazási szoftvert, azóta pedig olyan fejlesztésekkel állt elő, mint a Járatkereső (https://www.google.com/flights), vagy a Google Trip mobilalkalmazás. Sokat változott a Tudáspanel is, ami ma már lényegében minden szükséges információt tartalmaz egy kereső felhasználó számára egy szállodáról, vagy üdülőhelyről. Írtunk is arról egy cikket, milyen fontos lesz minden hotel, étterem vagy turisztikai desztináció számára a Google Cégem profiljának kezelése, olvasd el ezt is itt!
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!