Hogy találjak meg valamit a Google-ben? 12 profi keresőtrükk!
Hogy találjak meg valamit a Google-ben? 12 profi keresőtrükk!
Egy pár nagyon hasznos, eddig nem ismert trükköt mutatunk, ha nehezen találsz meg valamit a Google-ben, úgy érzed nem elég pontos a találat vagy esetleg túl sok weboldal közül kell válogatnod.
Bár mi keresőoptimalizálással is foglalkozunk (segítünk cégeknek abban, hogy elsők között jöjjön a weboldaluk a Google találati listáján – erről itt tudhatsz meg többet: SEO), érdekesnek találjuk az érem másik oldalát is: hogyan kell úgy keresni a Googel-ben, hogy a sok találat között megtaláld azt, amit valóban keresel, valóban releváns. A Google vitathatatlanul a legnagyobb keresőmotor a világon (sőt, jóval több annál). Kevés olyan dolog létezik az interneten, amit az ember ne találna meg ezzel az eszközzel – elég csak bepötyögni egy keresést, és máris több százezer találatot kapsz… itt kezdődnek a problémák, ugye.
Habár a Google rengeteg opciót felkínál, és ezeket többnyire ésszerűen is rendezi sorba (az első találatok között általában megtalálod, amit keresel), néha egyszerűen nem tudja eldönteni, hogy mire is gondoltál, amikor beírtad az adott kifejezéseket. Persze szűrhetsz csak képekre, videókra, és hírekre is, de ha ennél is precízebb célzásra van szükséged, akkor úgynevezett operátorokat kell használnod, amiket akár kombinálhatsz is, hogy még pontosabb találatokat kapj!
Hogy hogyan működnek ezek, azt egyszerűbb példákban szemléltetni, mint elmagyarázni. Lássuk is őket!
Megjegyzés: Figyelj oda rá, hogy az operátorokat általában egy kettőspont követi, ami után meg kell adni az operátor paraméterét. A kettőspont és a paraméter között nem szabad szóközt hagyni, egybe kell írni őket, különben a Google nem értelmezi majd azokat!
1. Szavak kizárása a találatokból
Ha egy szó elé beírsz egy kötőjelet/kivonásjelet (szóköz nélkül, tehát egyben a szóval), akkor a Google nem jeleníti majd meg azokat a találatokat, amik azt a szót tartalmazzák.
2. Pontos egyezésű keresés
Írj ”idézőjeleket” egy szó, vagy kifejezés (vagy akár az egész keresett szöveg) elé és mögé – a Google ilyenkor csak azokat a találatokat jeleníti meg, amelyek pontosan ilyen formában tartalmazzák ezeket a szavakat/kifejezéseket. Kiváló idézetek kereséséhez.
Ha további hasznos online marketing cikkeket is szeretnél olvasni, iratkozz fel push értesítéseinre ITT, hogy le nem maradj róluk!
3. Keresés egy tetszőleges webhelyen
Ha csak egy bizonyos webhelyről összegyűjtött találatokra vagy kíváncsi, akkor írd be a keresésedet, majd a site: operátort, a kettőspontok után a webhely nevével.
4. Keresés több kulcsszóra
Ha két kulcsszó közé beírod az OR („vagy”) operátort, akkor a Google mindkét kulcsszó találatait felsorolja majd.
5. Kapcsolódó webhelyek keresése
Használd a related: operátort, hogy egy adott webhelyhez hasonló webhelyek között böngészhess.
6. Szűrés külön fájltípusokra
A filetype: opertátor meghatározásával olyan találatokra szűrhetsz, amelyekben szerepel az adott fájltípus.
7. Szűrés időintervallumokra
Az „Eszközök” menü megnyitásával szűrhetsz az előző X időszakból származó találatokra, ha rákattintasz a „Bármikor” szóra.
Ezen kívül megadhatsz egyéni intervallumot is, két tetszőleges dátum között...
… vagy használhatod a before: (előtt), és after: (után) operátorokat is. Ezeknél az adott dátumot év-hó-nap formátumban kell megadni.
8. Szűrés nyelvekre
Szintén az „Eszközök” menüben látható a „Bármilyen nyelv” menü, ahol beállíthatod, hogy minden nyelvből jelenjenek-e meg találatok, vagy csak tetszőleges nyelvekből.
A tetszőleges nyelveket a „Beállítások” menüben (az „Eszközök” mellett) adhatod meg, azon belül pedig a „Nyelvek (Languages)” opciót kell választani. Itt aztán megjelenik két szakasz: az elsőben a Google termékek nyelvét lehet beállítani (ezt érdemes magyaron hagyni), alatta viszont megadható, hogy milyen nyelvű keresési találatok jelenjenek meg – nem meglepő módon a „Jelenleg a következő nyelvű keresési eredmények jelennek meg” rész alatt (kattints a szerkesztésre!) Ha végeztél, ne felejtsd el menteni a beállításokat.
9. Időjárás lekérése helynév vagy irányítószám alapján
Ha beírod, hogy időjárás, utána pedig egy település nevét, vagy irányítószámát, akkor azonnal láthatod az ottani aktuális időjárást, és még a következő napok előrejelzését is megtekintheted (Budapest több irányítószámára is működik!)
10. Kulcsszó keresése a címben
Az intitle: operátorral olyan találatokra szűrhetsz, amelyek garantáltan tartalmazzák a megadott szót a címükben. Kombinálható az idézőjeles kereséssel!
11. Csillagozd ki azokat a kifejezéseket, amikben nem vagy biztos
Ha nem emlékszel pontosan valamire, amire rá szeretnél keresni, akkor a csillag (*) karakterrel jelölheted a Google-nak, hogy „ezt keresem, de innen hiányzik valami.” Például lehet ez egy dalszöveg is:
12. A képkeresés szűkítése
Ha a Képek találatok között nyitod meg az Eszközök menüt, akkor további opciókat látsz majd: szűrhetsz például méretekre, színre, felhasználási jogokra, és egyéb paraméterekre is.
Iratkozz fel hírlevelünkre ITT, ha értesülni szeretnél a következő érdekes cikkeink megjelenéséről.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.