Hashtagek a közösségi médiában II. – A hashtagek használata
Hashtagek a közösségi médiában II. – A hashtagek használata
A hashtagek mind a felhasználóknak, mind pedig az adott közösségi platform algoritmusának segítenek megállapítani, hogy miről szól egy-egy bejegyzés. A hashtagek segítségével olyan felhasználókat érhetsz el tartalmaiddal, akik érdeklődnének ezek iránt, de meglehet, hogy nem is hallottak még márkádról.
Korábbi cikkünkben már olvashattál a hashtagek fontos szerepéről a közösségi médián, de hogyan érdemes használni ezeket a címkéket a különböző népszerűbb platformokon? Lássuk!
Hashtagek használata a Twitteren
Ha nem esel túlzásokba, a releváns hashtagek jobb aktivitást eredményeznek majd a Twitteren. Tweetenként 1-2 hashtag bőven elegendő kell, hogy legyen. Hashtagek használatakor ne felejtsd el megkérni követőidet, hogy retweeteljék bejegyzésedet, hiszen ezzel még több aktivitást szerezhetnek számodra.
A hashtagek fellelhetőbbé teszik bejegyzésedet azok számára, akik rákeresnek az adott címkére, de te is rátalálhatsz velük olyan beszélgetésekre, amikben szerepelsz.
Hashtagek használata a Facebookon
Ha a Facebookon szeretnél több figyelmet szerezni bejegyzéseid számára, akkor a hashtagek organikus elérésekkel járulhatnak hozzá ehhez. A Facebookon sem ajánlott túl sok hashtaget használni – csupán 1-2 itt is elegendő kell, hogy legyen, és az olvasókat is zavarhatja.
A Facebook kereső funkciója több lehetséges alternatívát is felsorol azon hashtag alapján, amit elkezdesz begépelni. Egy másik taktika újraosztani régebbi bejegyzéseidet, és releváns hashtageket mellékelni hozzájuk.
Hashtagek használata a LinkedInen
A LinkedInen kevésbé népszerűek a hashtagek, de ennek ellenére itt is szokták használni őket. A LinkedInen a hashtagek nem kattinthatók, és nem helyezhetők el a cikkek tartalmában – külön kell megadni őket. Általában 1-3 hashtag használata javasolt.
Akárcsak más platformokon, a hashtagek a LinkedInen is segítenek több lehetséges új embereket elérni, köztük olyan felhasználókat is, akik nem tartoznak kapcsolati hálódba.
Hashtagek használata az Instagramon
A hashtagek az Instagramon különösen fontos szerepet töltenek be, hiszen segíthetnek rengeteg új felhasználóhoz eljuttatni tartalmaidat. Az Instagramon jóval több, akár 10-11 hashtaget is használhatsz bejegyzéseidben, csak ügyelj rá, hogy ne ismételd mindig őket az összesben. A platform összesen legfeljebb 30 hashtaget enged használni, de ennek valószínűleg a felére sem lesz szükséged.
Nézz szét a platformon, hogy mik a felkapott hashtagek és kísérletezz velük bátran.
Hashtagek használata a Pinteresten
A hashtagek használatával a Pinteresten is ugyan azt érheted el, mint más platformokon: több felhasználó talál majd rá tartalmaidra. Érdemes 1-2 hashtaget használni, amik persze kapcsolódjanak az adott bejegyzés témájához.
A Pinteresten érdemes továbbá konkrétabb, kevésbé általános hashtageket választani.
Hashtagek használata a TikTokon
A TikTokon is a hashtagek segítenek a tartalmak kategorizálásában, és mint a legtöbb platformon, itt is rájuk lehet kattintani a hasonló jellegű videókért. A hashtagek továbbá segítenek az algoritmusnak eldönteni, hogy mely videókat jelenítse meg a felhasználók számára a „For you” („Neked”) felületen.
A TikTok mindössze 100 karakternyi leírást enged megadni a videókhoz, amibe a hastagek is beletartoznak, tehát nagyon meg kell válogatnod, hogy miket használj. Próbáld keverni egymással a népszerűbb és a célzottabb címkéket, és tapasztald ki, hogy mik a leghatékonyabbak számodra.
Mivel a TikTok trendek gyakran változnak, a hashtagek szintén hamar elavultakká válhatnak. Ne felejtsd el időnként ellenőrizni a „Discover” („Felfedezés”) felületen, hogy mik a legfelkapottabb témák.
Egy hashtagstratégia kialakítása
Amikor csak teheted, használj specifikus hashtageket, hiszen minél konkrétabbak címkéid, annál célzottabbak lesznek tartalmaid ideális közönséged számára.
Érdemes továbbá minden szót #NagybetuvelKezdeni, mert így olvashatóbbak lesznek hashtagjeid, és a platformok nem tesznek különbséget a kis- és nagybetűk között.
Figyeld meg, hogy milyen hashtageket használnak versenytársaid, és hogy mekkora aktivitást sikerül elérniük velük.
Tartsd észben, hogy mivel nincs két egyforma bejegyzés, ezért nincs egyetlen olyan hashtag-gyűjtemény, ami minden ilyen tartalomhoz passzolna. Célközönséged például fontos szerepet játszik ebben, ráadásul ugyan az az üzenet két platformon más és más hashtageket igényelhet.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.