Hashtagek a közösségi médiában II. – A hashtagek használata

A hashtagek mind a felhasználóknak, mind pedig az adott közösségi platform algoritmusának segítenek megállapítani, hogy miről szól egy-egy bejegyzés. A hashtagek segítségével olyan felhasználókat érhetsz el tartalmaiddal, akik érdeklődnének ezek iránt, de meglehet, hogy nem is hallottak még márkádról.

hashtagek használata

Korábbi cikkünkben már olvashattál a hashtagek fontos szerepéről a közösségi médián, de hogyan érdemes használni ezeket a címkéket a különböző népszerűbb platformokon? Lássuk!

 

Hashtagek használata a Twitteren

Ha nem esel túlzásokba, a releváns hashtagek jobb aktivitást eredményeznek majd a Twitteren. Tweetenként 1-2 hashtag bőven elegendő kell, hogy legyen. Hashtagek használatakor ne felejtsd el megkérni követőidet, hogy retweeteljék bejegyzésedet, hiszen ezzel még több aktivitást szerezhetnek számodra.


A hashtagek fellelhetőbbé teszik bejegyzésedet azok számára, akik rákeresnek az adott címkére, de te is rátalálhatsz velük olyan beszélgetésekre, amikben szerepelsz.

 

Hashtagek használata a Facebookon

Ha a Facebookon szeretnél több figyelmet szerezni bejegyzéseid számára, akkor a hashtagek organikus elérésekkel járulhatnak hozzá ehhez. A Facebookon sem ajánlott túl sok hashtaget használni – csupán 1-2 itt is elegendő kell, hogy legyen, és az olvasókat is zavarhatja.


A facebook kereső funkciója több lehetséges alternatívát is felsorol azon hashtag alapján, amit elkezdesz begépelni. Egy másik taktika újraosztani régebbi bejegyzéseidet, és releváns hashtageket mellékelni hozzájuk.

 

Hashtagek használata a LinkedInen

A LinkedInen kevésbé népszerűek a hashtagek, de ennek ellenére itt is szokták használni őket. A LinkedInen a hashtagek nem kattinthatók, és nem helyezhetők el a cikkek tartalmában – külön kell megadni őket. Általában 1-3 hashtag használata javasolt.


Akárcsak más platformokon, a hashtagek a LinkedInen is segítenek több lehetséges új embereket elérni, köztük olyan felhasználókat is, akik nem tartoznak kapcsolati hálódba.

 

Hashtagek használata az Instagramon

A hashtagek az Instagramon különösen fontos szerepet töltenek be, hiszen segíthetnek rengeteg új felhasználóhoz eljuttatni tartalmaidat. Az Instagramon jóval több, akár 10-11 hashtaget is használhatsz bejegyzéseidben, csak ügyelj rá, hogy ne ismételd mindig őket az összesben. A platform összesen legfeljebb 30 hashtaget enged használni, de ennek valószínűleg a felére sem lesz szükséged.


Nézz szét a platformon, hogy mik a felkapott hashtagek és kísérletezz velük bátran.

 

Hashtagek használata a Pinteresten

A hashtagek használatával a Pinteresten is ugyan azt érheted el, mint más platformokon: több felhasználó talál majd rá tartalmaidra. Érdemes 1-2 hashtaget használni, amik persze kapcsolódjanak az adott bejegyzés témájához.


A Pinteresten érdemes továbbá konkrétabb, kevésbé általános hashtageket választani.

 

 Hashtagek használata a TikTokon

A TikTokon is a hashtagek segítenek a tartalmak kategorizálásában, és mint a legtöbb platformon, itt is rájuk lehet kattintani a hasonló jellegű videókért. A hashtagek továbbá segítenek az algoritmusnak eldönteni, hogy mely videókat jelenítse meg a felhasználók számára a „For you” („Neked”) felületen.


A TikTok mindössze 100 karakternyi leírást enged megadni a videókhoz, amibe a hastagek is beletartoznak, tehát nagyon meg kell válogatnod, hogy miket használj. Próbáld keverni egymással a népszerűbb és a célzottabb címkéket, és tapasztald ki, hogy mik a leghatékonyabbak számodra.


Mivel a TikTok trendek gyakran változnak, a hashtagek szintén hamar elavultakká válhatnak. Ne felejtsd el időnként ellenőrizni a „Discover” („Felfedezés”) felületen, hogy mik a legfelkapottabb témák.

 

Egy hashtagstratégia kialakítása

Amikor csak teheted, használj specifikus hashtageket, hiszen minél konkrétabbak címkéid, annál célzottabbak lesznek tartalmaid ideális közönséged számára.


Érdemes továbbá minden szót #NagybetuvelKezdeni, mert így olvashatóbbak lesznek hashtagjeid, és a platformok nem tesznek különbséget a kis- és nagybetűk között.
Figyeld meg, hogy milyen hashtageket használnak versenytársaid, és hogy mekkora aktivitást sikerül elérniük velük.


Tartsd észben, hogy mivel nincs két egyforma bejegyzés, ezért nincs egyetlen olyan hashtag-gyűjtemény, ami minden ilyen tartalomhoz passzolna. Célközönséged például fontos szerepet játszik ebben, ráadásul ugyan az az üzenet két platformon más és más hashtageket igényelhet.
 

Kiemelt területeink