notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Hogyan legyek az első a Google találati listáján 2019-ban?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Hogyan legyek az első a Google találati listáján 2019-ben?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Hogyan legyek az első a Google találati listáján 2019-ben?


2018/01/08
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A keresőoptimalizálás egy folyamatosan változó, bővülő területe a digitális marketingnek, éppen ezért nehéz egyetlen egy stratégiát találni rá, ami az idők végezetéig jó eredményeket garantálna. A Google algoritmusa nem mondja, hogy BUÉK, folyamatosan változik az év során. Azt azonban meg tudjuk nézni, mi kell a keresőoptimalizált állapot eléréséhez most, 2019-ben. 

A keresőoptimalizálás folyamatosan változó alapokon nyugvó tudomány. 2019-ra rengeteg minden megváltozott, de sok minden maradt is ugyan az, ami eddig fontos volt a SEO-ban. Külföldi irodalmazás és saját kutatásaink alapján mutatjuk, mit tegyél meg azért,

 

1. Beszédes URL címek és tartalmak 

Ez nem egy új dolgo, de 2018-ban is fontos marad. Itt első sorban nem a felhasználókra, hanem a Google robotjaira kell optimalizálnod URL címedet. Ha azt akarod, hogy a robotok jobban megértsék az adott oldal tartalmát, akkor minden szöveges mezőt érdemes kihasználni erre a célra. Gondolunk itt a képek alt címkéire, a beágyazott videók leírásaira és minden egyébre, amit a robotok képesek elolvasni és értelmezni. Mi nem tanácsoljuk a sok alkönyvtáras rendszert. Kutatásokat végeztünk, saját, csak SEO kutatásokra használt weblapjainkon ezen a téren. Ezen kutatások eredményeit átültettük az ügyfél honlapokra is. Mind a SEO révén érkező találatok, mind a konverziók jelentősen növekedtek, ha a könyvtárszisztéma nem volt bonyolult. Nem javasoljuk, hogy olyan rendszert használj, mely így osztja be tartalmaidat: www.endomainem.hu/termekek/telitermekek/sisapkak/rossignolsapka Sokkal jobb, ha weboldalad motorja lehetőséget ad a főkönyvtárban elhelyezni mindent: www.endomainem.hu/teli-sisapkak-rossignolsapka.html

 

Keresőoptimalizált weboldalt szeretnél? Kattints ide, és nézd meg, mi kell hozzá! 

 

2. Kulcsszóelemzés

Pihengetünk?

Milyen kulcsszavakat érdemes megcélozni? Van néhány jobb kérdésünk: mi az, amivel céged foglalkozik? Mik azok a kérdések és problémák, amikkel az ügyfelek hozzád fordulhatnak, ha valamilyen segítségre van szükségük? Célozz meg olyan kulcsszavakat, amelyeken keresztül eljuthatnak hozzád az emberek azokkal a problémáikkal, amiket meg tudsz oldani.

 

De milyen stratégiában érdemes használni ezeket? Szükséged lesz oldalanként egy darab elsődleges kulcsszóra, és 5-6 másodlagosra, amelyek mind a kereső szándékához kapcsolódnak. Ha mind az elsődleges, mind a másodlagos kulcsszavaid egy adott problémát (egy kérdés, egy szándék, egy szükséglet, stb.) céloznak meg, akkor az adott oldalt könnyedén optimalizálhatod ennek megoldására. Ezt hívjuk vertikális keresőoptimalizálásnak.

 

3. Tanulmányozd a SERP-eket

Indíts egy keresést a Google-on és nézd meg, hogy milyen találatok helyezkednek el az első oldal legelőkelőbb pozícióiban. Próbáld összeegyeztetni keresésed szándékát a találatokkal – a Google szerint az adott keresésre ezek a legrelevánsabb válaszok. Néhány találati oldal tanulmányozásával idővel tisztábbá válik majd, hogy a Google mit minősít jó tartalomnak az adott keresésekre.

 

Szeretnél Te is időben felkészülni a legnagyobb trendekre, vagy úgy érzed, a jelenleginél jobban is kiaknázhatnád az online marketing lehetőségeit? Tanfolyamaink pontosan ebben segítenek, tudj meg többet róluk ITT!

 

A következő lépés megkeresni a hiányosságokat – ha van egy kérdésed, amiről tudod, hogy ügyfeleidnél gyakran felmerül, de a Google nem tud rá rendes választ adni, akkor érdemes megragadni a lehetőséget, és megválaszolni azt blogodon vagy webhelyeden. Ezzel nem csak kitöltesz egy űrt a találatok között, de jó eséllyel első helyre kerülsz majd néhány releváns keresésnél.

 

4. Hihető nevek a minőségi tartalom mögött 

Először is hihető emberre vagy emberekre van szükséged tartalmaid megírásához. Hogy miért érdemes ilyen neveket állítani tartalmaid mögé? Mert így az olvasók sokkal nagyobb eséllyel osztják tovább azokat és több linképítésre is számíthatsz, ráadásul egy valódi név magát a tartalmat is hitelesebbé teszi – a Google szemében is.

 

Másodszor pedig jusson eszedbe, hogy a kereső személy céljának próbálsz eleget tenni, ezért olyan jó minőségű tartalmakra van szükséged, amelyek már az első oldalra érkezve segítenek megoldani a keresők problémáit. Erre (vagy ennek hiányára) a Google is felfigyel majd, és a megfelelő rangsorolással jutalmaz (vagy büntet) érte.

 

5. Szükséged lesz egy megnyerő főcímre és meta leírásra

Habár sokak számára úgy tűnhet, hogy a Google már nem igazán használja az oldalak meta leírását, valójában igen gyakran veszik azt elő. Azonban a főcím még ennél is fontosabb. Az URL is gyakran előkerül a találati kivonatokban, ahogy több más elem is.

 

A kivonatok (megjelenített találatok) különösen fontosak a SEO-t végzők számára, hiszen ezek határozzák meg, hogy az adott oldal miként jelenik meg a találatok között. Gondolj úgy a kivonatokra, mint egy-egy lehetőségre. Lehetőségek arra, hogy felkeltsd a kereső felhasználók figyelmét, hogy azok a te hivatkozásodra kattintsanak másoké helyett. Ha sikerül mind a releváns kulcsszavakat, mind a hívogató megfogalmazást párosítanod bennük, akkor nyert ügyed van.

 

6. Elsődleges, másodlagos és kapcsolódó kulcsszavak

A kapcsolódó kulcsszavak alatt azokat értjük, amelyek szemantikailag kapcsolódnak egymáshoz. A Google ezen kulcsszavak alapján dönti el, hogy szöveges tartalmadnak köze van-e a keresésekhez. A szöveges tartalom különös hangsúlyt kap itt, ugyanis a Google sokkal jobban „szereti” a szemantikailag kapcsolódó kulcsszavakat az oldal szövegében, mint a beillesztett vizuális elemek leírásaiban, amiket nem feltétlenül tud mindig párhuzamba helyezni az oldal szövegével.

7. Használj bővített kivonatokat a láthatóság növelése érdekében

A bővített kivonatok segítségével sokkal több felhasználó figyelmét magadra tudod terelni. Persze nem minden tartalom alkalmas bővített kivonatú megjelenítésre, de ha például vendéglátásban, éttermekben, szállodákban vagy receptekben utazol, akkor elengedhetetlen, hogy vizuálisabbá tedd találataidat.

 

8. Gyors és csinos oldalak

Egyszerű koncepció, összetett feladat. Nem elég, hogy webhelyed jól nézzen ki, a kielégítő felhasználói élmény biztosítása is elengedhetetlen, méghozzá minden lehetséges eszköztípuson. Fontos, hogy a látogatók akadálymentesen és könnyedén rátalálhassanak arra, amiért webhelyedre érkeztek. Szempont továbbá a webhely sebessége és biztonsága is, amiket a Google szintén elszámol a rangsoroláskor.

 

Felhasznált SEO irodalom:

MOZ SEO BLOG

Google Webmaster Blog
 

SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
517 052
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Minőségi pontszám

Egy számban kifejezett minősítés, amelyet az AdWords különböző...

Klikkcsalás

Egy, PPC hirdetésekhez kapcsolódó kifejezés. Valahányszor egy...

Partnerhálózat

Egy olyan online hirdetési együttműködési rendszer, amely...

Felfedező hívás

Mi is az a felfedező hívás? A felfedező hívás az első hívás, amit egy kereskedő...

Aláírás fájl

Mit is jelent az aláírás fájl? Az aláírási fájl egy rövid szöveges bemutatkozás az...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.