notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Search Console linkvisszautasító eszköz - Ezért nincs rá szükséged, és ezt mondja róla a Google

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > A Google szerint nincs szükséged a linkvisszautasító eszközre

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A Google szerint nincs szükséged a linkvisszautasító eszközre


2019/10/24
Czifra Zsófia, online marketing tanácsadó

John Mueller, a Google egyik fő szóvivője egy Webmaster Hangout alkalmával kijelentette, hogy a webhelyek túlnyomó többségének nincs szüksége a linkvisszautasító eszköz (ITT eléred) használatára. A Google nagyon is komolyan gondolja ezt a kijelentést, ugyanis a felhasználók többsége elől aktívan igyekszik elrejteni azt a Search Console felületén (habár egy „disavow tool” Google kereséssel ironikus módon első találatként láthatjuk).
 

Visszautasított linken

Mindennek oka az, hogy az eszköz eredetileg azért jött létre, hogy a webmesterek vagy azok SEO szakemberei által elhelyezett, azóta már értéküket vesztett SEO visszahivatkozásokat „visszautasíthassák” webhelyükről. Nem a Google akarta megcsinálni – kikönyörögték.

 

Milyen linkeket érdemes visszautasítani az eszközzel?

John Mueller egy tweetjében közölte, hogy a webmestereknek nem kell aggódniuk az olyan véletlenszerű webhelyekről érkező visszahivatkozásokról, amikből minden domain összeszed néhányat fennállása során:

 
 
„Az évek során összegyűjtött véletlenszerű hivatkozások nem feltétlenül ártalmasak, már rég óta tudunk róluk és figyelmen kívül tudjuk hagyni az efféle különös web-graffitiket. Az olyan hivatkozásokat utasítsd vissza, amikért fizettél (vagy más, nem természetes módon helyeztél el). Ne félj a jelentéktelen dolgoktól.” – John Mueller

 

 

Milyen spamjellegű hivatkozásokra érdemes odafigyelni?

Pihengetünk?

Spamjellegű hivatkozásoknak tekintjük azokat a rossz minőségű linkeket, amelyek spam webhelyekről mutatnak más domainekre. Ezek gyakran határozottan spam horgonyszöveget is használnak. Bizonyos SEO szakemberek szerint ezek a hivatkozások árthatnak webhelyük rangsorolásának.

 

A Google azonban mindig is töretlenül azt állította, hogy a legtöbb webhely rangsorolását ezek nem ronthatják le, mert a Google algoritmusai automatikusan képesek különbséget tenni a normális és rossz minőségű linkek között. A linkrangsoroló algoritmusok olyan térképeket állítanak fel az internetről, amelyek elkülönítik a spamjellegű webhelyeket, ezzel úgynevezett „redukált linkgráfokat” alkotva – ezek a gráfok nem tartalmaznak spamjellegű webhelyeket.

 

Számos jó és rossz minőségű linkközösség alakult már ki, amelyek a kölcsönös segítség jegyében egymásra hivatkoznak. A spamjellegű webhelyek gyakran hivatkoznak jó minőségű webhelyekre, de fordítva ez szinte sosem történik meg – ez alapján tudják az algoritmusok, hogy melyek a jó és melyek a rossz minőségű webhelyek, tehát hogy melyekről érdemes figyelembe venni a hivatkozásokat, és melyekről nem.

 

Léteznek úgynevezett „látens” hivatkozások is. Például ha A webhely hivatkozik B webhelyre, B webhely pedig C-re, akkor A és C webhely között is egy ilyen látens link jön létre ennek köszönhetően, ami szintén segít az algoritmusoknak különbséget tenni a jó és rossz webhelyek között.

 

A véletlenszerű spamjellegű hivatkozásokat tehát nem kell visszautasítani

Sok webmester stresszel azon, hogy le kell vadásznia a webhelyére mutató rossz minőségű visszahivatkozásokat, hogy visszautasíthassa őket, különben rangsorolásuk csökkenhet. A Google azonban nem javasolja ezt a taktikát – szerintük felesleges, és többször is megjegyezték már, hogy a visszautasító eszköz teljesen felesleges a webmesterek nagy része számára.

 

Mi a helyzet a rossz minőségű hivatkozásokkal?

A véletlenszerűen felbukkanó „rossz minőségű hivatkozásokról” nem esett szó a Google hivatalos közleményeiben, és nincsenek olyan hivatalos Google súgóoldalak sem, amelyek a véletlenszerű rossz minőségű hivatkozások visszautasítását tárgyalnák vagy emlegetnék.

 

Összességében nem kell foglalkoznod az olyan linkek visszautasításával, amiket nem te helyeztél vagy helyeztettél el más webhelyeken.

 

Szóval milyen hivatkozásokat érdemes visszautasítani?

A Google egyik súgócikkében a következőket olvashatjuk arról, hogy milyen hivatkozások visszautasítását javasolja (ha egyáltalán javasolja):

 

„[…] ha Ön vagy egy Ön által megbízott keresőoptimalizáló (SEO) nem megfelelő linkeket készített a webhelyéhez fizetett linkek vagy más olyan, linkekkel elkövetett csalás útján, amely ellentétes minőségi irányelveinkkel.
[…]
Ez egy speciális funkció, amelyet óvatosan kell alkalmazni.
[…]
A Google általában segítség nélkül is fel tudja mérni, hogy mely linkek megbízhatóak, így a legtöbb webhelynek nem kell használnia ezt az eszközt.”

 

Mit mond John Mueller az eszköz használatáról?

Tudjuk tehát, hogy a Google szándékosan rejtegeti az eszközt a felhasználók elől. John Mueller a következőt mondta a korrekt használattal kapcsolatban:

 

„[…] szerintem a webhelyek nagy részénél teljesen normális állapot, hogy régebben elfogadtak néhány rossz tanácsot, és azóta már túlléptek ezeken és most elég természetesen működnek a dolgok, és így nem igazán van szükség az eszköz használatára.”

 

Csupán egy újabb bizonyíték arra, hogy a linkvisszautasító eszközt a legtöbbeknek sosem kell használniuk. Ha valami rontja a webhelyed rangsorolását, akkor jó eséllyel nem a linkvisszautasító eszköz jelenti majd a megoldást erre a problémára, és jobb, ha más szempontokat is megvizsgálsz.

 

Összefoglalva tehát…

  • A Google szándékosan rejtegeti a linkvisszautasító eszközt, mert a legtöbbeknek nem kell használniuk azt
  • A Google mindig is határozottan megpróbálta lebeszélni a webmestereket az eskzöz használatáról, kivéve az olyan spam hivatkozásokra, amiket ők helyeztek el
  • A Google már 2012 óta így áll az eszközhöz, és az álláspontja azóta sem változott
  • Minden webhelyre mutathatnak véletlenszerű visszahivatkozások, de ha ezek tényleg rossz spam jellegűek, akkor a Google tudja, hogy hogyan különböztesse meg őket a rendes linkektől, és figyelmen kívül hagyja őket
     
Google Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés linkmarketing Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
515 310
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Leküldéses értesítés

Azok a mobilkészülékeken felugró üzenetek, amelyeket egy alkalmazásból vagy egy...

Leadfogó oldal

A leadfogó oldal (gyakran squeeze page, vagyis “beszorított oldal”) egy...

Közösségi média

Az online média olyan formája, ahová a tartalmak első sorban...

Gerillamarketing

Mi az a gerillamarketing? A gerillamarketing egy olyan reklámstratégia, amely...

Facebook

Mi az a Facebook? A Facebook a világ legnagyobb közösségi...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.