6 gyorstipp a Google Analytics hatékony használatához

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

6 gyorstipp a Google Analytics hatékony használatához

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Hat nagyon hasznos, profi, de könnyen használható, és nagyon érdekes eredményeket mutató Google Analytics tippet írtam össze Nektek ebben a bejegyzésben!

6 gyorstipp a Google Analytics hatékony használatához

A Google Analyticset valószínűleg senkinek nem kell bemutatni – a Google statisztikai eszköze lehetővé teszi a webmesterek (vagy éppen marketingesek) számára, hogy nyomonkövessék webhelyeik teljesítményét, és azonosítsák azokat a gyengepontokat, amelyek minél előbbi javításra szorulnak.

 

Az egyetlen bökkenő, hogy habár a Google minél felhasználóbarátabbá próbálja tenni eszközeit, az Analyticsban egyszerűen túl sok funkció van ahhoz, hogy minden könnyedén fellelhető és azonnal értelmezhető legyen. Cikkünk villámtippjei segítenek, hogy még többet hozhass ki ebből a páratlan eszközből!

 

1. Válts nézetet a Google Analyticsben

Az Analytics többféle adatvizualizáló módot kínál, habár ezeket az apró ikonokat nem feltétlenül egyszerű észrevenni.

 

Google Analytics nézet váltás

 

Összesen hatféle nézet közül választhatunk, habár a jelentéstől függően lehet, hogy csak kevesebb jelenik meg és használható:

 

  • Adat: Ez általában az alapvető nézet – az adatok egy átlátható táblázatban jelennek meg.
  • Százalék: A százalékos nézet egy kördiagram segítségével vizualizálja az éppen elemzett adatokat. A valódi értékek akkor láthatók a diagramon, ha rámutatsz valamelyik cikkre az egérrel.
  • Teljesítmény: Az oszlopdiagramos teljesítménynézet hasonló a kördiagramhoz, de azzal ellentétben a valódi értékeket is megjeleníti (rámutatás nélkül), nem csak a százalékokat.
  • Összehasonlítás: Segít összehasonlítani éppen vizsgált mutatók értékeit a webhely átlagos értékeihez.
  • Kifejezésfelhő: Ez a nézet az, ami kevesebb jelentésben jelenik meg – megmutatja a kulcsszavak teljesítményét az olyan jelentésekben, amelyekben kifejezésekkel foglalkoznak.
  • Kimutatás: A kimutatás egy egyszerűsített nézetben jeleníti meg az éppen vizsgált adatokat.

 

2. Tűzz ki célokat

Az adatelemzés egy hasznos módszere a célkitűzés. Segítségükkel sokkal egyszerűbb nyomonkövetni webhelyed teljesítményét, hiszen láthatod, hogy közelebb kerültél-e céljaidhoz egy adott idő alatt, vagy sem. A következő céltípusok közül válogathatsz:

 

  • Cél: Egy adott oldal, amit a felhasználónak fel kell keresnie
  • Időtartam: Ilyen hosszú kell legyen egy látogató munkamenete
  • Oldalak/képernyők munkamenetenként: Ennyi oldalt kell megtekintenie egy látogatónak egy munkamenet során

 

 

 

Célok beállítása a Googe Analyticsben

 

A különböző céltípusok megfelelő beállításával ellenőrizheted többek között, hogy mely oldalakra érkeznek először leggyakrabban a látogatók webhelyeden, meddig maradnak webhelyeden, vagy hogy hány oldalt tekintenek meg látogatásuk során.

 

3. Készíts eseményt

 

Az Analytics összetettebb műveleteket is segít nyomonkövetni – ehhez egy eseményt kell létrehoznod. Valahányszor egy felhasználó elvégez egy adott műveletet webhelyeden (kitölt egy űrlapot, feliratkozik, letölt valamit, stb.), azt külön statisztikaként mérheted az Analytics segítéségével.

 

Az eseménykövetést ugyanott állíthatod be, mint az előbb tárgyalt célokat is – az esemény egy külön céltípus.

 

4. Állíts be egyéni figyelmeztetéseket

A Google Analyitics nézegetésével órákat lehetne eltölteni, de nem mindenki ér rá napi rendszerességgel ellenőrizni, hogy minden rendben van-e. Szerencsére az eszköz egy külön figyelmeztetés opciót is kínál, ami értesítést küld, valahányszor valami szokatlan történik a webhelyen.

 

 

Egyéni figyelmeztetések beállítása a Google Analyticsben

 

Az egyéni figyelmeztetéseket az Adminisztráció menüben találod – válaszd ki a fiókot, a tulajdont, azon belül pedig a nézetet, hogy megjelenjen ez az opció.

 

Itt különböző feltételeket adhatsz meg, hogy milyen esetekben szeretnél figyelmeztetést kapni. Például, ha webhelyed forgalma egy bizonyos érték alá esik, akkor lehet, hogy valami nincs rendben webhelyeddel. A figyelmeztetéshez email értesítőt is be lehet állítani.

 

5. Ellenőrizd webhelyed sebességét

A webhelysebesség köztudottan fontos felhasználói élmény szempont, és ebből következik, hogy a rangsorolásban is szerepet játszik. Mindenképpen érdemes persze megvizsgálni webhelyedet a Google PageSpeed Insights eszközével, de ha egy részletesebb jelentést szeretnél teljesítményéről, akkor fordulj az Analyticshez.

 

 

Webhely sebesség mérése a Google Analyticsben

A sebességjelentést a Viselkedés > Webhelysebesség menüben találod. Itt olyan mutatókat ellenőrizhetsz, mint az átlagos oldalbetöltési sebesség, a szerver válaszideje, és a különböző böngészők betöltési ideje. Ezen kívül azt is meg tudod nézni, hogy mely országokban átlagosan mennyi ideig tart egy oldal betöltése webhelyedről.

 

Ha egy-egy oldal sebességére vagy kíváncsi, akkor válaszd az Oldalidők menüt a Webhelysebesség alatt. Itt láthatod, hogy milyen az egyes oldalak sebessége az webhelyátlaghoz képest.

 

6. Kérj teljesítményjelentést

Mint már említettük, nem mindenkinek van ideje (vagy kedve) napi rendszerességgel nézegetni az Analytics felületét, ami persze teljesen érthető. Az egyéni figyelmeztetések mellett a teljesítményjelentések is levehetnek némi terhet a vállaidról.

 

 

Egyéni jelentések a Google Analyticsben

 

Beállíthatod, hogy napi, heti, havi rendszerességgel, vagy negyedévente részletes jelentést kapj az Analyticstól azokról a statisztikákról, amikre kíváncsi vagy (ezen kívül kérhetsz csak egyszeri jelentést is, nem muszáj rendszeresre állítani).

 

Az Analytics jobb felső sarkában kattints a Megosztás gombra, és add meg az üzenet részleteit. Az üzenet azt a jelentést fogja elküldeni, amit éppen nézel, ezért először válaszd ki, hogy melyikre vagy kíváncsi. A Haladó beállításokra kattintva megadhatod, hogy meddig legyen aktív a jelentésküldés.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!