Az egészségügyi szolgáltatások digitalizációja évek óta zajlik, de az elmúlt néhány évben a mesterséges intelligencia (AI) megjelenése új szintre emelte ezt a folyamatot. A fogászat különösen érzékeny terület, hiszen itt a technológia nem csupán a szakmai...
6 gyorstipp a Google Analytics hatékony használatához
Hat nagyon hasznos, profi, de könnyen használható, és nagyon érdekes eredményeket mutató Google Analytics tippet írtam össze Nektek ebben a bejegyzésben!
A google Analyticset valószínűleg senkinek nem kell bemutatni – a google statisztikai eszköze lehetővé teszi a webmesterek (vagy éppen marketingesek) számára, hogy nyomonkövessék webhelyeik teljesítményét, és azonosítsák azokat a gyengepontokat, amelyek minél előbbi javításra szorulnak.
Az egyetlen bökkenő, hogy habár a Google minél felhasználóbarátabbá próbálja tenni eszközeit, az Analyticsban egyszerűen túl sok funkció van ahhoz, hogy minden könnyedén fellelhető és azonnal értelmezhető legyen. Cikkünk villámtippjei segítenek, hogy még többet hozhass ki ebből a páratlan eszközből!
1. Válts nézetet a Google Analyticsben
Az Analytics többféle adatvizualizáló módot kínál, habár ezeket az apró ikonokat nem feltétlenül egyszerű észrevenni.
Összesen hatféle nézet közül választhatunk, habár a jelentéstől függően lehet, hogy csak kevesebb jelenik meg és használható:
- Adat: Ez általában az alapvető nézet – az adatok egy átlátható táblázatban jelennek meg.
- Százalék: A százalékos nézet egy kördiagram segítségével vizualizálja az éppen elemzett adatokat. A valódi értékek akkor láthatók a diagramon, ha rámutatsz valamelyik cikkre az egérrel.
- Teljesítmény: Az oszlopdiagramos teljesítménynézet hasonló a kördiagramhoz, de azzal ellentétben a valódi értékeket is megjeleníti (rámutatás nélkül), nem csak a százalékokat.
- Összehasonlítás: Segít összehasonlítani éppen vizsgált mutatók értékeit a webhely átlagos értékeihez.
- Kifejezésfelhő: Ez a nézet az, ami kevesebb jelentésben jelenik meg – megmutatja a kulcsszavak teljesítményét az olyan jelentésekben, amelyekben kifejezésekkel foglalkoznak.
- Kimutatás: A kimutatás egy egyszerűsített nézetben jeleníti meg az éppen vizsgált adatokat.
2. Tűzz ki célokat
Az adatelemzés egy hasznos módszere a célkitűzés. Segítségükkel sokkal egyszerűbb nyomonkövetni webhelyed teljesítményét, hiszen láthatod, hogy közelebb kerültél-e céljaidhoz egy adott idő alatt, vagy sem. A következő céltípusok közül válogathatsz:
- Cél: Egy adott oldal, amit a felhasználónak fel kell keresnie
- Időtartam: Ilyen hosszú kell legyen egy látogató munkamenete
- Oldalak/képernyők munkamenetenként: Ennyi oldalt kell megtekintenie egy látogatónak egy munkamenet során
A különböző céltípusok megfelelő beállításával ellenőrizheted többek között, hogy mely oldalakra érkeznek először leggyakrabban a látogatók webhelyeden, meddig maradnak webhelyeden, vagy hogy hány oldalt tekintenek meg látogatásuk során.
3. Készíts eseményt
Az Analytics összetettebb műveleteket is segít nyomonkövetni – ehhez egy eseményt kell létrehoznod. Valahányszor egy felhasználó elvégez egy adott műveletet webhelyeden (kitölt egy űrlapot, feliratkozik, letölt valamit, stb.), azt külön statisztikaként mérheted az Analytics segítéségével.
Az eseménykövetést ugyanott állíthatod be, mint az előbb tárgyalt célokat is – az esemény egy külön céltípus.
4. Állíts be egyéni figyelmeztetéseket
A Google Analyitics nézegetésével órákat lehetne eltölteni, de nem mindenki ér rá napi rendszerességgel ellenőrizni, hogy minden rendben van-e. Szerencsére az eszköz egy külön figyelmeztetés opciót is kínál, ami értesítést küld, valahányszor valami szokatlan történik a webhelyen.
Az egyéni figyelmeztetéseket az Adminisztráció menüben találod – válaszd ki a fiókot, a tulajdont, azon belül pedig a nézetet, hogy megjelenjen ez az opció.
Itt különböző feltételeket adhatsz meg, hogy milyen esetekben szeretnél figyelmeztetést kapni. Például, ha webhelyed forgalma egy bizonyos érték alá esik, akkor lehet, hogy valami nincs rendben webhelyeddel. A figyelmeztetéshez email értesítőt is be lehet állítani.
5. Ellenőrizd webhelyed sebességét
A webhelysebesség köztudottan fontos felhasználói élmény szempont, és ebből következik, hogy a rangsorolásban is szerepet játszik. Mindenképpen érdemes persze megvizsgálni webhelyedet a Google PageSpeed Insights eszközével, de ha egy részletesebb jelentést szeretnél teljesítményéről, akkor fordulj az Analyticshez.
A sebességjelentést a Viselkedés > Webhelysebesség menüben találod. Itt olyan mutatókat ellenőrizhetsz, mint az átlagos oldalbetöltési sebesség, a szerver válaszideje, és a különböző böngészők betöltési ideje. Ezen kívül azt is meg tudod nézni, hogy mely országokban átlagosan mennyi ideig tart egy oldal betöltése webhelyedről.
Ha egy-egy oldal sebességére vagy kíváncsi, akkor válaszd az Oldalidők menüt a Webhelysebesség alatt. Itt láthatod, hogy milyen az egyes oldalak sebessége az webhelyátlaghoz képest.
6. Kérj teljesítményjelentést
Mint már említettük, nem mindenkinek van ideje (vagy kedve) napi rendszerességgel nézegetni az Analytics felületét, ami persze teljesen érthető. Az egyéni figyelmeztetések mellett a teljesítményjelentések is levehetnek némi terhet a vállaidról.
Beállíthatod, hogy napi, heti, havi rendszerességgel, vagy negyedévente részletes jelentést kapj az Analyticstól azokról a statisztikákról, amikre kíváncsi vagy (ezen kívül kérhetsz csak egyszeri jelentést is, nem muszáj rendszeresre állítani).
Az Analytics jobb felső sarkában kattints a Megosztás gombra, és add meg az üzenet részleteit. Az üzenet azt a jelentést fogja elküldeni, amit éppen nézel, ezért először válaszd ki, hogy melyikre vagy kíváncsi. A Haladó beállításokra kattintva megadhatod, hogy meddig legyen aktív a jelentésküldés.