Rajongó vagy követő – neked melyik van a Facebookon?

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Rajongó vagy követő – neked melyik van a Facebookon?

Máté Balázs, marketing tanácsadó
El szoktam mesélni hallgatóimnak az egyetemeken, ahol tanítok, hogy amikor bejött a közösségi média Magyarországra, rajongónak fordították a Facebook Fan kifejezést. Ez nagy felháborodást keltett, mely szerint ez tükör fordítás, magyartalan, hogyan lehetnének rajongói egy cégnek. Mindenki elkezdte hát alkalmazni a „követők” kifejezést a rajongókra. Azt gondolom azonban, ha egy cég jól vezeti az oldalát, akkor ma is rajongói vannak, nem követői, legyen az bármilyen cég, bármilyen iparágból, bármilyen tevékenységgel. Nem csak egy sztárnak lehetnek rajongói, neked is, elmondom, mi kell hozzá!
 
El szoktam mesélni hallgatóimnak az egyetemeken, ahol tanítok, hogy amikor bejött a közösségi média Magyarországra, rajongónak fordították a Facebook Fan kifejezést. Ez nagy felháborodást keltett, mely szerint ez tükör fordítás, magyartalan, hogyan lehetn

 

 

Miért fontos az, hogy rajongód legyen a Facebookon, ne követőd?

Mit értek rajongó alatt? Mutatok egy példát. Saját Facebook oldalamat mindig igyekeztem úgy kezelni, hogy ne csak kövessék, tagjai legyenek az oldalnak, hanem valóban szeressék is azt. Saját szakmai karrieremen túli példát szeretnék hozni erről az oldalról. Nem azért, mert a saját üzletemet nem hajtja jól a közösségi média marketing, hiszen más marketing eszközt nem használok, fizetett hirdetésekre nem költök, viszont válogatunk az ügyfelekben, csak azt vállaljuk el, aki valóban komolyan gondolja. Sőt meglévő ügyfélkörünkből is küldünk el, ha nem megfelelő a kapcsolat…  Szóval egy, az Internet Marketing Advisertől független példa. Feleségem Golfját el akartuk adni. Feltettem egyik autós ügyfelem weboldalának használtautó menüpontjába, majd megosztottam a linket „rajongóimmal”, és megértem őket, hogy segítsenek egy megosztással. Az eredményen azonban magam is meglepődtem! 48 órán belül 178 megosztása volt a Golfnak. Egy héten belül elment. Miért érdekes ez a példa? Ha belegondolsz, rajongóim nem egy használtautó értékesítő oldalhoz csatlakoztak. Semmi érdekünk nem volt abban, hogy a kocsit eladjam. Nem kínáltam érte jutalékot, ajándékot, semmit. Egyszerűen csak megkértem őket. Ők pedig segítettek. Azért segítettek, mert szeretik az oldalamat, szeretik, ahogy kommunikálunk velük, valószínűleg úgy érzik, kapnak valamit, amiért a „jólelkű” része még adni is hajlandó. Nos, ezt nevezem én rajongónak. Nem arról beszélek tehát, hogy arra vágyom, hogy aláírásokért lepjenek meg az utcán, hanem arról, hogy tudjak annyit adni a „követőimnek”, hogy szeressék azt, amit csinálunk, azt az oldalt, ahol ezt tesszük, és ezzel „rajongóvá” váljanak. A szeretet és a befektetett munka tehát megtérül. Nem csak úgy, ahogy „rajongóimtól” én is szeretetet kapok viszonzásul (ezer üdvözlet az esküvőnkre stb) és ez jó érzés, hanem abban is, ahogyan segítenek nekünk üzleti sikereink elérésében. Saját és ügyfeleink eredményei pedig magukért beszélnek. 
 

Hogyan legyenek rajongóid a Facebookon?

Egy későbbi cikkemben részletesen tárgyalom azt, mennyi az elegendő számú rajongó, de még mielőtt ez a szám összejönne, már a kezdetekkor érdemes elkezdeni úgy kommunikálni az oldalunkon, hogy a meglévők is segítsenek az újak megszerzésében. A jól kezelt, rajongókkal rendelkező oldal ugyanis magától is gyarapodik, hiszen a „rajongók” előszeretettel osztják meg posztjait. Mit jelent a jól kezelt? Először is, meg kell néznünk, mi a Facebook. Ez itt nem a LinkedIn, ide az emberek nem vásárolni, nem szakmai blogokat olvasni jönnek. A Facebookon azért vannak az emberek, mert a barátaikkal szeretnék hatékonyan tartani a kapcsolataikat. Van, aki csak figyel, és nem szól, nem lájkol, nem látszik, hogy ott van. De ott van, és érdekli, mi történik. De ő sem azért jött ide, hogy promóciódat megnézze, vagy mert a terméked érdekli. Ha rá akarsz tukmálni bármit is, bezárkózik, elmenekül. De ha az oldalad, a céges megjelenési forma is barátként, ismerősként kezeli, megnyílik. Egy-egy Jó reggelt poszt, egy-egy személyes üzenet, kedves gondolatok, és főleg egyértelmű stílusjegyek, ezek melyek emberivé tesznek egy oldalt. Reagálj, esetleg vitatkozz, légy önmagad, vagy valami, ami karakteres. Mint egy barát. Ha így teszel, része leszel rajongóid életének, nem egy hideg cég, egy posztolgató oldal, sokkal inkább egy, az ismerősök közül. Az ismerősöknek az ember pedig szívesen segít, elfogadja ajánlásaikat, javaslataikat, megbízik bennük. Ők ismeretlenül barátaid, rajongóid, a barátok közti kapcsolat pedig jó. Ha lehet, valaki olyantól rendelek, aki a barátom, ismerősöm, ugye? Sőt, ha jó barátom, nem csak én rendelek tőle, hanem ajánlom másnak is. Nos, én azt javaslom, felejtsd el a követőket, legyenek rajongóid!
 
 
Ha egyedül nem megy, szeretnéd, ha hatékonyan vezetnénk Facebook oldaladat, kreatív egyedi kampányokat találnánk ki neked, valódi vevőidből szeretnél összerakni egy rajongótábort, ha szeretnéd felhasználni 1,3 millió Facebook rajongónk kezelésében szerzett tapasztalatainkat, kérd ajánlatunkat itt! 
 
 
 
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!