A Facebook Live, mint marketingeszköz

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Marketing a Facebook Live segítségével – az élő közvetítés alapjai

Mocsonoky Csaba

A Facebook Live (Facebook élő) két nagyszerű marketingeszközt kombinál – a videós tartalmat, és a világ legnépszerűbb közösségi platformját. Lássuk, hogyan hozhatjuk ki belőle a legtöbbet.

A Facebook Live, mint marketingeszköz

Az online élő közvetítés (live broadcasting / live streaming) nem új dolog. A YouTube és a Periscope bebizonyították, amit a szakértők már évekkel ezelőtt megjósoltak – a videókkal több felhasználót érhetünk el, szöveges és képes tartalmakkal. Tanulmányok is bizonyítják, hogy a videók 1200 százalékkal több felhasználói interakciót hoznak más jellegű tartalmakkal szemben. Ráadásul a Facebook új algoritmusának köszönhetően az élő videók sokkal előnyösebb pozícióban jelennek meg a bejegyzések között.

 

Az alábbiakban összefoglaljuk, hogy miért érdemes a Facebook Live-ot mint marketing stratégiai eszközt használni, és felsorolunk néhány tanácsot egy sikeres közvetítés lebonyolításához.

 

Az élő közvetítés egyszerűbb, mint gondolnánk

A Facebook Live a platform szerint „szórakoztató, hatékony eszköze a meglévő követők elérésének és új érdeklődők megnyerésének”. Számos szervezet, cég, és persze a legtöbb híresség is sikeresen használta már ezt az eszközt a figyelem felkeltésére és hirdetésekre, így nem vitás, hogy a szolgáltatás nagyon is jól működik – ha az ember megfelelően használja.

 

A közvetítés alatt a nézők élő hozzászólásokat írhatnak, amelyekre azonnal válaszolhatunk a videónkban. Ez remek módja a személyes kapcsolatfelvételnek. A Facebook Live közvetítések alatt új termékeket vagy szolgáltatásokat jelenthetünk be, vagy akár közvéleménykutatást is végezhetünk a nézők között. Interjút készíthetünk valakivel, akit a követők érdekesnek találhatnak, esetleg betekintést nyújthatunk a „kulisszák mögé” egy-egy projekt jelenlegi állapotát bemutatva. Népszerű még a ’gyakran ismételt kérdések’ jellegű közvetítés, amiben válaszolhatunk a legtöbbször elhangzó kérdésekre is.

 

Hogyan kezdjük el?

Az élő közvetítés megkezdése nem is lehetne egyszerűbb. Az egészhez egy mobilkészülékre van szükség, illetve egy stabil internetkapcsolatra. Facebook oldalunkon bökjünk az „Írj valamit…” mezőre (személyes Facebook-profil esetén ez a „Mi jár a fejedben?” mező). Adjunk meg egy rövid leírást a közvetítéshez, és már kezdhetjük is. Az élő videózás maximum 30 perc hosszú lehet, a maradék időt egy számláló jelzi nekünk.

 

Tippek, tanácsok egy sikeres élő videóhoz

Egy jó videóleírással felkelthetjük a figyelmet, azonban ez mit sem ér, ha nem tudjuk megtartani azt. Ha több reakciót és elérést szeretnénk kihozni közvetítésünkből, az alábbi dolgokra érdemes odafigyelni:

 

Nyugodtan, érthetően és tisztán beszéljünk. Amennyire lehet, ne térjünk el a videó központi témájától.

 

Mutatkozzunk be, néhány mondatban foglaljuk össze, hogy miről fog szólni az előadás, és hogy várhatóan meddig tart majd.

 

Győződjünk meg róla, hogy stabil internetkapcsolatunk van, mielőtt elkezdjük a „műsort”. Amennyiben elveszítjük a jelet közvetítés közben, a Facebook folytatja a videót, amint újra képes csatlakozni az internethez.

 

Készítsünk figyelemfelkeltő összegzést az élő közvetítés leírásába.

 

Ha biztosak vagyunk következő közvetítésünk időpontjában, igyekezzünk azt jóval előre bejelenteni különböző platformokon (Facebook, Twitter, stb.).

 

Elemezzük Facebook oldalunk statisztikáit – ez alapján könnyebben eldönthetjük, hogy milyen témában szeretnének a követők élő közvetítést látni.

 

Használjuk ki a hozzászólások funkciót – ha egy néző kérdést tesz fel, válaszoljuk meg érthetően, és említsük meg a kérdező nevét is!

 

Ha nem szeretnénk kihasználni a 30 perces időkorlátot, akkor is próbáljunk meg legalább 10-15 percnyi közvetítést lebonyolítani.

 

Archiváljuk élő videóinkat a Facebookon, hogy a követők később is megtekinthessék azt. Ezzel azt mutatjuk, hogy tiszteletben tartjuk időbeosztásukat.

 

Hívjuk fel magunkra a figyelmet. Említsük meg a feliratkozás gombot, hogy az új nézők továbbra is kapcsolatban maradhassanak velünk.

 

Ha megnyerő, szórakoztató és érdekes közvetítést szeretnénk, akkor úgy kell felépítenünk azt, hogy a lehető legjobban fedje a követők érdeklődését. Foglaljuk pontokba bemutatónkat és gyakoroljunk az esemény előtt!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!