notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mi kell egy jó Facebook borítóképhez?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > Így készíts tökéletes Facebook borítóképeket oldaladhoz

Így készíts tökéletes Facebook borítóképeket oldaladhoz


2020/03/20
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Sokan talán már nem is emlékeznek azokra az időkre, amikor a Facebook egy szimpla közösségi platform volt. Az elsőszámú közösségi hálózat mára a cégek és marketingesek nélkülözhetetlen eszközévé vált, hiszen temérdek olyan funkciót kínál a márkák számára, amelyekkel kreatív és célzott módokon érhetik el közönségüket, és ösztönözhetik őket aktivitásra, vásárlásra.

Mi kell egy jó Facebook borítóképhez?
Instagram logo

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

Éppen ezért minden cég számára fontos, hogy egy igényesen kialakított, optimalizált Facebook oldallal képviselje magát a világ legnagyobb közösségi platformján. Persze ilyenkor beszélhetünk a különböző adatok kitöltéséről és az oldalfunkciók kihasználásáról, de a legelső dolog, amit minden felhasználó meglát egy márka Facebook oldalára érkezve, az bizony a borítókép lesz.

 

A borítókép egy Facebook oldal legnagyobb egybefüggő vizuális eleme, amely remek lehetőséget kínál arra, hogy bemutasd, milyen értékeket képvisel márkád, és hogy mi a küldetése.

 

Szóval hogy készül egy igazán jó minőségű Facebook borítókép? Mik a megfelelő méretek, és mire kell odafigyelni tartalmilag? A következőkben ezekre és még több kérdésre adunk választ!

 

A Facebook borítóképek alapjai

Mindenekelőtt ismerkedj meg a Facebook borítóképek alapvető tulajdonságaival, hogy ezekre építhesd fel aztán saját oldalaid borítóit.

 

Méretek

Egy Facebook borítókép ideális méretei 820 x 462 pixel (képpont), mert ezek a méretek felelnek meg leginkább az asztali számítógépekre és a mobileszközökre is. Ha részletesen szeretnéd tudni, a Facebook borítóképek asztali eszközökön 820 x 312 pixeles méretekben, mobileszközökön pedig 640 x 360 pixeles méretekben jelennek meg.

 

Borítóvideók

A Facebookon nem csak képet használhatsz borítóként, hanem egy rövid videófájlt is. Habár ezt egyre több márka alkalmazza, mi most az alábbiakban csak a képekkel foglalkozunk.

 

Mitől lesz hatásos egy Facebook borítókép?

Cikk inline

Facebook borítóképednek lehetősége van azonnali hatást gyakorolni az érdeklődő felhasználókra, ezért fontos, hogy a lehető legjobb képet válaszd ebbe a pozícióba.

 

Persze ezt mondani könnyebb, mint megvalósítani, elvégre az ember több tucat képről gondolhatja, hogy megfelelne borítóképnek. A következő szempontok segítenek majd leszűkíteni a lehetséges opciókat!

 

A kép minősége

A kép minősége a Facebook borítókép egyik legfontosabb tényezője. Ügyelj rá, hogy a kép tökéletesen legyen optimalizálva az adott felbontáshoz, és hogy ne legyen életlen sem. Győződj meg róla, hogy amit szeretnél bemutatni a képpel, az tökéletesen látszódik minden eszközön.

 

A kép relevanciája

Fontos persze, hogy a képnek közvetlen köze legyen márkádhoz is. Olyan borítót válassz, ami tökéletesen képviseli márkádat. Szerepeljen rajta egy logó is, hogy senki se téveszthessen össze más cégekkel!

 

A kép színei

Talán egyértelmű, de ügyelj rá, hogy a borítókép domináns színei márkád színei legyenek és összességében legyenek párhuzamban márkád esztétikai stílusával.

 

Szöveg a képre?

Borítóképedre szöveget is kihelyezhetsz, de nem érdemes ennek szentelni a kép nagy részét. Használj egy idézetet, egy jelmondatot, vagy egy rövid üzenetet, ami felkelti az emberek érdeklődését. Ügyelj arra is, hogy azt a betűkészletet használd, amelyet márkád többi vizuális anyagában.

 

A borítókép, mint érzelmeket kiváltó elem

Lehet egy borítókép technikailag bármilyen tökéletes és márkahű is, de ha nem vált ki semmilyen érzelmet az oldal látogatóiból, akkor nem sokat ér majd. Próbálj olyan érzelmekre hatni Facebook oldalad borítóképével, amelyekről tudod, hogy fontosak célközönséged számára. Segíts nekik, hogy egy érzelmi kapcsolatot alakíthassanak ki márkáddal!

 

Mi szerepeljen márkád Facebook borítóképén?

A következőkben tartalmi szempontból lesz szó a Facebook borítóképekről. Íme néhány ötlet, amiket te is felhasználhatsz saját márkádnál!

 

Mutasd be márkád történetét

Ha szeretnél rögtön egy erős kapcsolatot megalapozni leendő ügyfeleiddel, akkor mutasd be nekik márkádat – mi a története, milyen értékek mellett áll ki és mi teszi egyedivé. Persze mindezt borítóvideóval egyszerűbb lehet elmesélni, de képpel sem lehetetlen.

 

Persze ne írj egy kisregényt sem, amiben a kezdetektől fogva bemutatod márkád konkrét történetét. Hagyd, hogy a borítókép vizuális elemei meséljék el ezt, és csupán néhány szóban foglald össze azt, ami márkádat alkotja. Bizonyára van egy jelmondatod, amit felhasználhatsz itt, vagy egy olyan idézet az alapítótól, ami tökéletesen összefoglalja, hogy milyen értékeket is képvisel a cég.

 

Mutasd be alkalmazottaidat

Nem minden cég számára egyszerű néhány képpel és szóval kapcsolatot teremteni ügyfeleivel. Ott vannak például a szoftverfejlesztő cégek – nem sok hétköznapi ember képes túl intenzív érzelmeket táplálni egy számítógépes programrendszer irányába, ugye?

 

Rögtön változik azonban a helyzet, ha a márka nevéhez egy arc is társul. Az emberek sokkal könnyebben „kapcsolódnak” egy olyan márkához, amit nem csak egy logó, hanem valódi személyek is képviselnek. Éppen ezért jó ötlet megmutatni a cég kulcsfontosságú alkalmazottait a borítóképen, ezzel emberibbé téve az egész márka image-ét.

 

Mutasd meg termékeidet

Számos márka helyezi termékeit borítóképei főszerepébe. Ez a módszer többféle célt is szolgálhat: például felvezethet egy hamarosan érkező, új terméket, vagy bemutathatja a márka kínálatának legújabb tagjait is.

 

Nem érdemes azonban túlzásba esni. Ügylej rá, hogy egyszerre csak egy termék vagy termékcsalád szerepeljen a borítón – Facebook oldalad nem webáruház, ahol a teljes készletet fel kell sorakoztatni egy ilyen kis felületen! A zsúfolt borítóképeken szereplő termékek csak elvonják egymásról a figyelmet.

 

Mutasd be, hogy mit csinál céged

Vannak márkák, amelyek szeretnék rögtön tudatni az oldalukra érkezőkkel, hogy pontosan mit is csinálnak. Ez az ő stratégiájuk – keresned kell egy képet (szöveggel, vagy a nélkül), ami bemutatja az embereknek, hogy mivel foglalkozik, mit csinál céged. Ez kifejezetten a kevésbé ismert cégek számára hasznos taktika.

 

Emeld ki egy aktuális marketingkampányodat

Jó eséllyel mindig találsz majd egy marketingkampányt a cégen belül, amire szeretnéd minél több ember figyelmét felhívni. Facebook oldalad borítóképe tökéletes felület erre, hiszen rengetegen találkozhatnak vele a világ legnagyobb közösségi platformján. Ha a kampányhoz hashtag is tartozik, ne felejtsd el azt is feltüntetni!

 

További tippek

Végezetül, íme néhány gyors, hasznos tipp a legjobb Facebook borítóképek összeállításához:

  • Ne használj túl sok szöveget
  • A főszerep a vizuális elemeké (vagy a kép szereplőié) legyen
  • Ügyelj a kép széleire, mert mobileszközökön a Facebook levághatja ezeket, így nem fognak minden felhasználónak látszódni azok a dolgok, amik ide kerülnek.
  • Helyezz el egy felhívás gombot a borítókép alatt, ügyelve arra, hogy a kép ne vonja el túlzottan erről a figyelmet, hanem inkább rávezeti az emberek tekintetét.
  • Ne felejts el egy logót, vagy más jellegzetes márkaszimbólumot elhelyezni a borítón!
Facebook SMM

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2020.07.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
937 776
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Dupla opt-in

Amikor valaki megadja a szükséges adatait egy webhely feliratkozási...

Főcím

A főcím az a szöveg, amely általában a weboldalak vagy hirdetések...

Kézbesített kattintási arány

Mi is az a kézbesített kattintási arány? A...

Ezine hirdetés

Ezine hirdetéseknek nevezzük az ezine-ek fizetett hirdetéseket tartalmazó...

Aldomain

Mi az az aldomain? Az aldomain (más néven altartomány, angolul subdomain) a...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.