Ezért kell naprakészen tartanod egészségügyi vállalatod Google Cégem adatlapját
Ezért kell naprakészen tartanod egészségügyi vállalatod Google Cégem adatlapját
Az internet egy meglepően fontos eszközzé vált az egészségügyi szolgáltatók számára. Segítségével új lehetséges pácienseket és egészségügyi fogyasztókat lehet elérni, így nem csoda, hogy manapság minden eddiginél fontosabb egy erős, stabil online jelenlét kiépítése.
Nem elég már csak egy jól optimalizált webhelyet fenntartani – ha azt szeretnéd, hogy minél több páciens és ügyfél találjon rá márkádra, akkor szükséged lesz egy Google Cégem adatlapra is, amivel kiemelheted praxisodat vagy cégedet az online keresők előtt. Egy ilyen adatlap nem csak webhelyed rangsorolását segíti elő, hanem hitelesebb márkaként is tüntet fel a felhasználók szemében.
Mi az a Google Cégem?
A Google Cégem a Google egyik ingyenes szolgáltatása, amelyben egy adatlapot hozhatsz létre egészségügyi céged, vagy akár orvosi magánpraxisod számára (de használják éttermek, iskolák, állami intézmények, boltok, vállalkozók és rengeteg más cégtípus is). Egy Google Cégem adatlap létrehozásával céged vagy praxisod adatai megjelenhetnek a Google keresési találatok jobb oldalán (illetve mobileszközökön is), illetve a Google Térképen és a kiemelt helyi keresőtalálatok között is.
A Google szerint az ilyen adatlappal rendelkező cégek ötször annyi megtekintést élveznek, mint azok, amelyeknek nincs Google Cégem adatlapjuk.
Az egészségügyi Google Cégem adatlapok optimalizálása
Igényeld meg céged adatlapját
A Google Cégem használatához először is meg kell igényelned praxisod vagy egészségügyi céged adatlapját. Elképzelhető, hogy a Google már automatikusan létrehozott egy adatlapot céged számára. Azonban akár újonnan létrehozott, akár a Google által generált adatlapról van szó, igazolnod kell, hogy valóban a szóban forgó céget vagy praxist képviseled, hogy a Google átruházza rád az adatlap szerkesztői jogát.
Ügyelj az egységes alapadatokra és URL-re
Az alapadatok jelen esetben a cég nevét, címét és telefonszámát jelentik. Ezeknek az adatoknak (illetve az URL-nek) mind egyezniük kell egymással webhelyeden és Google Cégem adatlapodon is, illetve minden egyéb helyen, ahol az interneten előfordulnak. Ha a Google akár egyetlen karakternyi eltérést is talál ezek között, akkor jó eséllyel lefokozza majd a rangsorolásodat, ráadásul lehetséges pácienseidet is összezavarhatod vele.
Sorold fel szolgáltatásaidat
A következő lépés kitölteni adatlapod többi mezőjét, kezdve mindjárt a szolgáltatások megadásával. Tüntesd fel, hogy milyen szolgáltatásokat kínál céged/praxisod, hogy ezzel is megkülönböztesd magadat a versenytársaktól. Érdemes olyan kifejezéseket is használni, amelyekre lehetséges ügyfeled vagy pácienseid hajlamosak rákeresni, hogy ezeken keresztül is könnyebben rátaláljanak adatlapodra.
Add meg a kategóriát
Minél több információt kínálsz a Google Cégemnek vállalatodról, vagy praxisodról, annál több releváns keresésre lesz képes megjeleníteni adatlapodat a felhasználók számára. Ilyen információ például a cégkategória is. Állítsd be, hogy pontosan mivel foglalkozol, hogy a Google a megfelelő lehetséges ügyfeleknek, pácienseknek mutathassa adatlapodat.
Tölts fel képeket és videókat
Adatlapodra jó minőségű képeket és videókat is feltölthetsz cégedről, rendelődről és akár munkatársaidról is, hogy pontosan szemléltethesd, mit is kínálsz ügyfeleidnek. Ezek a vizuális elemek megerősítik a felhasználók megelőlegezett bizalmát, akik sokkal szívesebben veszik majd fel kapcsolatot cégeddel, praxisoddal. A Google szerint azok az adatlapok, amelyeken jó minőségű képek szerepelnek, akár kétszer annyi figyelmet is kapnak, mint azok, amelyek „üresek” ilyen téren.
Add meg a nyitva tartást
A Google Cégem adatlap egyik legfontosabb része a nyitva tartás, hiszen sokan innen tájékozódnak arról, hogy mely időpontokban kereshetnek meg személyesen, vagy telefonon. Ne felejtsd el tehát hétfőtől péntekig minden napra kitölteni ezeket az időtartományokat, és frissíteni őket, ha esetleg változnának.
Írj magadról
Akár egészségügyi cégednek, akár praxisodnak készítetted az adatlapot, írj néhány mondatot arról, hogy kik vagytok, és mivel foglalkoztok. Ne felejts el kapcsolódó kulcsszavakat használni ebben a leírásban, hogy minél többen találjanak rá adatlapodra.
Készíts adatlapot minden címednek
Ha egészségügyi céged több címen (például több városban, vagy több helyen egy városban) is jelen van, akkor minden címhez külön adatlapot kell készítened. Ügyelj rá, hogy ezek az adatlapok mind az adott helyszín adatait tartalmazzák (nyitva tartás, cím, szolgáltatások, stb.)
Ne felejtsd el frissíteni Google Cégem adatlapodat!
A SEO (és a Google Cégemhez kapcsolódó helyi SEO) egy folyamatos feladat, ezért fontos, hogy aktívan törődj Google Cégem adatlapoddal – függetlenül attól, hogy nyitva vagy-e éppen, vagy sem. Ha elhanyagolod, akkor felhasználóid téves, elavult adatokat láthatnak majd rajta, és arra a következtetésre juthatnak, hogy céged már egyáltalán nem aktív.
A Google Cégem adatlapra rövid szöveges bejegyzéseket is publikálhatsz, amelyek tájékoztathatják ügyfeleidet, pácienseidet a legújabb, őket is érintő fejleményekről. Ez szintén egy olyan funkció, aminek a segítségével megtarthatod adatlapod aktivitását.
Valahányszor új szolgáltatásokkal bővül céged vagy praxisod, ezeket se felejtsd el hozzáadni adatlapodhoz. Persze ügyelj továbbra is rá, hogy a nyitva tartás és az egyéb alapvető információk is mindig naprakészek legyenek.
Ha sokáig nem foglalkozol Google Cégem adatlapoddal, akkor a Google mesterséges intelligenciája „Átmenetileg zárva” címkével jelölheti meg azt, amit persze jobb elkerülni, ha ez nem tükrözi a valóságot.
Ha nem szeretnél Google Cégem adatlapoddal törődni, akkor jobb, ha egy profi marketing tanácsadóra bízod ezt a feladatot!
Fordíts fokozott figyelmet egészségügyi Google Cégem adatlapodra a COVID-19 járvány alatt
A koronavírus terjedése miatt rengeteg cég kényszerült átmenetileg (vagy végleg) felfüggeszteni működését, és sokan a Google-hoz fordulnak, ha ellenőrizni szeretnék a kedvenc, vagy a számukra legfontosabb szolgáltatók állapotát. Fontos tehát, hogy a Google Cégem adatlapodon keresztül is tájékoztasd ügyfeleidet, pácienseidet arról, hogy mire számíthatnak tőled a járvány idején.
Ne csak az alapvető leírást frissítsd, hanem írj néha egy új bejegyzést is az adatlapra, amin keresztül értesíted az érdeklődőket céged, praxisod állapotáról.
A járvány rengeteg bizonytalanságot és kérdőjelet hozott a hétköznapokba. Azonban minél több friss információt szolgáltatsz a Google-nak, és ezzel együtt ügyfeleidnek, pácienseidnek is, annál több kellemetlenségtől óvod meg őket – például nem keresik fel személyesen cégedet, vagy rendelődet, amikor az épp zárva van.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.