Sokan már lemondtak a SEO-ról, pedig nem az eszköz halt meg, csak a régi szemlélet. A keresőoptimalizálás ma is működik, de új alapokra kell helyezni. Nem elég technikailag rendben lenni, érteni kell a felhasználói szándékot, és azt, hogyan fedeznek fel a...
A dátumok segíthetnek felismerni a Google-nak a minőségi örökzöld tartalmakat! SEO hírek.
Sokan, akik már több éve foglalkoznak a tartalommarketinggel kérdeznek meg arról, hogy érdemes-e a régebbi, 4-5 évvel ezelőtti cikkek dátumát elrejteni azért, hogy a Google ne gondolja elavultnak a tartalmat. Mindig az volt a véleményem, hogy soha nem szabad olyat tenni, ami nem a felhasználók érdeke, azt a Google is jutalmazni fogja.
A Google szakértői válasza
John Mueller, a Google egyik „hangja” ismét megerősítette, hogy a dátumok nagyon is fontosak, ha az online tartalmakról van szó. 2019 augusztusa közepén egy felhasználó arra volt kíváncsi a Twitteren, hogy jobb elrejteni egy cikk dátumát, vagy az „ősrégieket” is megjeleníteni.
Mueller erre a következő választ kínálta:
„Részemről jobb tudni, hogy mi volt a dátum, mert ettől könnyebben fel lehet ismerni a jó minőségű, örökzöld tartalmakat.”
Ezt a következő kérdés követte:
„Mi van, ha nem feltétlenül örökzöld tartalmakról, hanem inkább márkákról és termékekről szóló szerkesztői véleményekről van szó?”
Mueller válasza egyértelmű:
„Mi a rossz abban, ha megadjuk a dátumot? Ha a felhasználók információiért mennek oda, akkor egy dátum nagyon hasznos lehet.”
John korábban (pont 2018 augusztusában) is megjegyezte már, hogy a tartalmakhoz jó ötlet dátumot hozzáadni, és akkor is az örökzöld témával érvelt. Mindemellett tudjuk azt is, hogy a google büntetést szab ki az olyan kiadókra, akik elrejtik, vagy manuálisan manipulálják a találatokban megjelenő publikációs dátumot.