A dátumok segíthetnek felismerni a Google-nak a minőségi örökzöld tartalmakat! SEO hírek.

Sokan, akik már több éve foglalkoznak a tartalommarketinggel kérdeznek meg arról, hogy érdemes-e a régebbi, 4-5 évvel ezelőtti cikkek dátumát elrejteni azért, hogy a Google ne gondolja elavultnak a tartalmat. Mindig az volt a véleményem, hogy soha nem szabad olyat tenni, ami nem a felhasználók érdeke, azt a Google is jutalmazni fogja.
 

A dátumok segíthetnek felismerni a Google-nak a minőségi örökzöld tartalmakat. SEO hírek.

A Google szakértői válasza

John Mueller, a Google egyik „hangja” ismét megerősítette, hogy a dátumok nagyon is fontosak, ha az online tartalmakról van szó. 2019 augusztusa közepén egy felhasználó arra volt kíváncsi a Twitteren, hogy jobb elrejteni egy cikk dátumát, vagy az „ősrégieket” is megjeleníteni.

 

Mueller erre a következő választ kínálta:

„Részemről jobb tudni, hogy mi volt a dátum, mert ettől könnyebben fel lehet ismerni a jó minőségű, örökzöld tartalmakat.”

 

Ezt a következő kérdés követte:

 

„Mi van, ha nem feltétlenül örökzöld tartalmakról, hanem inkább márkákról és termékekről szóló szerkesztői véleményekről van szó?”

 

Mueller válasza egyértelmű:

 

„Mi a rossz abban, ha megadjuk a dátumot? Ha a felhasználók információiért mennek oda, akkor egy dátum nagyon hasznos lehet.”

 

John korábban (pont 2018 augusztusában) is megjegyezte már, hogy a tartalmakhoz jó ötlet dátumot hozzáadni, és akkor is az örökzöld témával érvelt. Mindemellett tudjuk azt is, hogy a google büntetést szab ki az olyan kiadókra, akik elrejtik, vagy manuálisan manipulálják a találatokban megjelenő publikációs dátumot.

 

Mit tegyél tehát a jó SEO érdekében?

Semmiképpen nem érdemes csalni, manipulálni. Ha egy cikk régebbi, azt érdemes tudatni az olvasókkal és a Google-el is. Ha a cikket frissíted, és megfelel a mai információknak, helyzetnek, akkor persze írd be a frissítés dátumát is, így mind a keresők, mind a Google tudni fogja, ez egy örökzöld, de frissült tartalom
 

Kiemelt területeink