A blogolás szerepe egy cég marketingjében
A blogolás szerepe egy cég marketingjében
A blogok már rég óta fontos szerepet játszanak nem csak az internet világában, hanem az online marketingben is. Sok cég azonban a mai napig nem hajlandó, vagy mer a blogolással foglalkozni, mert egyszerűen nem látják értelmét, vagy nem tudják, hogy megéri-e időt és más erőforrásokat fektetniük bele.
A blogolás a tartalommarketing és a SEO egyik alapvető része, és a Semrush jóvoltából azt is tudjuk, hogy a B2B cégek akár 67%-kal több érdeklődőt szerezhetnek maguknak az aktív blogolással.
Az alábbiakban bővebben is kifejtjük, hogy miért van szüksége lényegében minden cégnek egy online blogra! Ha pedig nincs időd neked vezetni ezt a blogot, szívesen segítünk: ide kattintva kérheted ajánlatunkat.
1. Segít forgalmat bevonzani
A blogolás egy remek taktika a releváns forgalom bevonzására. Ha igyekszel minőségi tartalmakat előállítani és a megfelelő kulcsszavakat használni, akkor a Google is releváns találatokként jeleníti majd meg bejegyzéseidet a kereső felhasználók számára.
Mi több, blogodat olyan tartalmak előállítására is használhatod, miket közönséged előszeretettel oszt majd meg a Facebookon, a LinkedInen és más közösségi platformokon.
2. Hitelesebbé teszi márkádat
Ha azt szeretnéd, hogy az emberek egy megbízható, hiteles forrásként tekintsenek márkádra, akkor kezdj el hasznos tartalmakat publikálni blogodon. Amikor olyan értékes tartalmakat osztasz meg közönségeddel, amiket szívesen olvasnak, és amik akár segíthetnek is megoldani problémáikat, akkor egyértelműen látszódni fog, hogy márkád nem csupán a profitra hajt, hanem ténylegesen szeretne segíteni ügyfeleinek.
3. Javítja a konverziós arányokat
A Semrush adatai szerint a B2B cégek akár 67%-kal is megnövelhetik konverzióik számát, ha elkezdenek aktívan blogolni.
A blogbejegyzések lehetővé teszik, hogy egy közvetlenebb párbeszédet folytathass célközönségeddel. Ehhez engedélyezd a hozzászólásokat bejegyzéseid alatt és/vagy oszd meg bejegyzéseidet a különböző közösségi felületeken is. Ne felejts el persze válaszolni sem a hozzászólásaikra.
Sokat segíthet az is, ha konkrét kérdéseket teszel fel blogbejegyzéseidben, amikre aztán olvasóid közvetlenül válaszolhatnak a hozzászólások között. Ezzel hasznos visszajelzést kaphatsz arról, hogy tetszik-e a tartalom célközönségednek, vagy, hogy mikre lennének kíváncsiak a jövőben.
4. Közösségi média
A blogbejegyzések a közösségi platformokon keresztül is forgalmat vonzhatnak webhelyedre, ahol aztán a felhasználók közelebbről is megismerkedhetnek kínálatoddal. Ehhez nem kell mást tenned, mint megosztanod új bejegyzéseidet a különböző közösségi hálózatokon.
Ha a felhasználóknak tetszik, amit olvasnak, akkor jó eséllyel elkezdik majd követni márkádat a különböző platformokon, és később is szívesen visszatérnek majd blogodra további hasznos tartalmakért.
5. Email marketing
A blogolás és az email marketing szoros kapcsolatban állnak egymással. Új bejegyzéseidet például emailben is kiküldheted feliratkozóidnak – ez történhet minden héten egyszer, az elmúlt hét bejegyzéseiből, vagy, ha ritkábban blogolsz, akár mindegyik bejegyzésről külön emailt küldhetsz (de figyelj rá, hogy ne spamelj).
Ne felejts el feliratkozási linket is elhelyezni blogbejegyzéseidben, amin keresztül az érdeklődők feliratkozhatnak hírlevelekre, hogy mindig az elsők között értesülhessenek legújabb bejegyzéseidről (vagy legalább is heti rendszerességgel).
6. Ingyen reklám magadnak
Egy blog nagyszerű ingyenes reklámfelület lehet márkád számára. Ehhez persze minőségi bejegyzéseket kell készítened, amikben aztán hivatkozhatsz termékeidre és szolgáltatásaidra, ahol ezek indokoltak. Ha például a legújabb divattrendekről írsz egy részletes elemzést, akkor itt-ott megemlítheted, hogy minőségi rúzsaid milyen jól passzolnak egy-egy márka új kollekcióihoz, és így tovább.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.