AMP - A témamodellezés, azaz a Topic Modelling jelentése, jellemzése és magyarázata az online marketing szakszótárban.

Témamodellezés


KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON


A témamodellezés definíciója

A témamodellezés célja a szavak és kifejezések közötti kapcsolatok felfedezése. Amikor tartalmaidat térképezik fel, a keresőmotorok robotjai nem csupán egyes szavakra figyelnek oda, hanem a kapcsolódó értelmű szavakra is.

 

A témamodellezés alkalmazása

Éppen ezért, ha kontextuálisan is gazdag tartalmakat szeretnél készíteni, akkor nem csak kulcsszavakra, hanem azok különféle változataira, és a témakör kapcsolódó kifejezéseire is szükséged lesz a szövegalkotáshoz. A szavak és kifejezések sűrűsége és elhelyezése attól függ majd, hogy mennyire fontos szerepet töltenek be az adott tartalomban:

  • Elsődleges téma: Az adott tartalom elsődleges témája, amit elsődlegesen megcélzott kulcsszavad jelöl. Ezt a kulcsszót mindenképpen helyezd el a tartalom címében, illetve használd a fő szövegben is gyakran, de természetesen.
  • Kapcsolódó témák: Ezek azok a témák, amik szorosan kapcsolódnak fő, elsődleges témádhoz. Ezeknek külön alcímeket készíthetsz tartalmadban, hogy ezekben és ezek alatt használhasd a kapcsolódó kulcsszavakat és kifejezéseket.
  • Másodlagosan kapcsolódó témák: Ezek a témák kevésbé szorosan kapcsolódnak fő témádhoz, de ha versenytársaid beszélnek róluk, akkor neked is érdemes legalább megemlítened őket tartalmaidban. Persze, csak azért, mert egy témát egy versenytársad csak megemlít, még nem biztos, hogy számodra is csupán másodlagos fontosságú, és lehet, hogy saját tartalmat érdemel majd stratégiádban.

 

Amikor a tartalmakat válogatod össze tartalmaidhoz érdemes figyelembe venni a keresőszándékot is. Milyen kérdésekkel fordulhat a Google-hoz egy ideális ügyfeled az adott témában, és milyen tartalommal tudnád ezeket alaposan megválaszolni? Ha sikerül ilyen tartalmakat készítened, akkor a Google is előszeretettel sorolja fel majd ezeket találatokként az érdeklődő felhasználóknak.

 

A témamodellezés és a kulcsszókutató eszközök kapcsolata

Habár rengeteg eszköz képes „kapcsolódó” kulcsszavakat felsorolni egy-egy alapkulcsszó megadása után, a témamodellező szoftverek és a kulcsszókutató eszközök más elveken működnek.

A kulcsszókutatók első sorban megnézik, hogy milyen témák fordulnak elő a jól rangsoroló oldalakon, és összecsoportosítják őket. Nem figyelnek azonban, hogy hányszor fordulnak elő bizonyos szavak és kifejezések ezekben a tartalmakban, vagy, hogy milyen szemantikai kapcsolatok vannak közöttük, és így tovább, tehát nem tájékoztatnak arról, hogy milyen mértékben kapcsolódnak egymáshoz a tartalmak. Ehhez a feladathoz összetettebb, mesterséges intelligenciával működő szoftverekre van szükség.

 

A témamodellezés lépései

Ha szeretnél témamodellezést alkalmazni saját webhelyeden, akkor a következő lépéseket kell végrehajtanod:

1. Készíts leltárt webhelyed összes oldaláról

Készíts egy friss táblázatot webhelyed oldalairól. Minden sor egy-egy külön URL (tehát külön oldal) legyen, amelyek mellé a következő oszlopok kerüljenek:

  • Fő téma
  • Minőség és alaposság
  • Megcélzott felhasználói szándékok (pl. vásárlás, összehasonlítás, tájékozódás stb. – több is lehet egyszerre)
  • Kell-e javítani rajta (igen/nem)

 

Ne felejtsd el időnként frissíteni ezt a táblázatot az új, illetve módosított weboldalakkal.

 

2. Azonosítsd a hiányzó témákat

Nézz végig táblázatodon, és állapítsd meg, hogy mely témákat fednek le tartalmaid alaposan, és melyek azok, amikre több figyelmet is fordíthatnál.

 

3. Állíts fel egy fontossági sorrendet

Ha megvannak azok az oldalak, amelyek frissítésre szorulnak, akkor azonosítsd a fő témádhoz kapcsolódó tartalmakat, amelyekkel még ki kell egészíteni ezeket. Azok az URL-ek élvezzenek előnyt, amelyek nem elég alaposan, mélyen beszélnek az adott témáról, különösen, ha ez a fő téma szorosan kapcsolódik cégedhez.

 

Ha mindez megvan, ideje elkészíteni hiányzó tartalmakat, illetve kiegészíteni a hiányosakat.


Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 141

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.