Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
A pop-under (aláugró) egy hirdetéstípus, amit gyakran kevernek a pop-up (felugró) hirdetésekkel. A pop-under hirdetések lényegében csak abban különböznek a pop-up, azaz felugró hirdetésektől, hogy nem a megtekintett oldal felett, vagy az előtt, hanem alatta, egy külön böngészőablakban jelennek meg.
A pop-under hirdetések jellegükből adódóan kevésbé hatékonynak tűnhetnek a hagyományos felugró ablakokkal szemben, hiszen a felhasználó nem veszi észre őket rögtön. Azonban pont, hogy azért olyan hatékonyak, mert egyáltalán nem tolakodnak be az épp megtekintett tartalmak elé.
A felhasználók nem szeretik, ha hirdetések szakítják meg a böngészésüket, de többségük mindig ellenőrzi a megnyitott ablakokat, mielőtt bezárná böngészőjét. A pop-under hirdetéseket lényegében csak akkor tekintik meg a felhasználók, ha arra a lapra, vagy oldalra váltanak, amin megnyíltak ezek a reklámok.
Függetlenül attól, hogy egy hirdetési hálózat hogyan kategorizálja készleteit, a jól kidolgozott pop-under hirdetések hatékonyabbá tehetik kampányaidat.
Habár hasonlóak egymáshoz, a pop-under és a pop-up hirdetések között azért van néhány fontos különbség, amiket jó figyelembe venni.
A pop-under hirdetések kevésbé tolakodóak, ami általában előny, de egyes esetekben hátrány is lehet. Ha egy új ablak az aktív alatt jelenik meg, az nem szakítja meg a felhasználó böngészését, tehát nem csorbítja a felhasználói élményt. Azonban némi időbe telhet, hogy a látogató észrevegye, hogy egy új oldal nyílt meg a böngészője alatt.
Tömören összefoglalva…
Valójában a pop-up és pop-under hirdetések akkor a leghatékonyabbak, ha keverten használják őket. Minden felhasználónak másak az igényei, és más hirdetésekkel lehet hatni rájuk. Ha tehát olyan kampányt tervezel, amiben elő- vagy aláugró hirdetéseket szeretnél használni, akkor alkalmazd mindkettőt a maximális hatékonyság érdekében.
A pop-under hirdetések első sorban a partnermarketingben bizonyulnak majd hatékonyaknak, ezért különösen akkor érdemes foglalkoznod velük, ha ilyen jellegű kampányokat szeretnél futtatni. Az alábbi tippek segítenek a legtöbbet kihozni a pop-under hirdetésekből, de a pop-up reklámokra is ugyan úgy alkalmazhatók!
Mint minden digitális marketing kampány esetében, a pop-under hirdetések létrehozása előtt is fontos, hogy tudd, mit szeretnél elérni ezekkel a reklámokkal, hogy egy konkrét célhoz mérhesd hozzá eredményeidet. A pop-under hirdetések például remekek az új érdeklődők bevonzására, de sok cég a márkatudatosság erősítése miatt használja őket.
A vásárlók többsége a márkás hirdetéseket preferálja a közönséges, sablonos reklámok helyett. Éppen ezért fontos, hogy a hirdetésben márkád színei és logója is szerepeljenek. Ez nem csak hitelesebbé teszi reklámjaidat, hanem segít már az első pillanattól kezdve egy kapcsolatot kiépíteni márkád és az érdeklődők között.
Egy hirdetéssel nehéz igazán értékes tartalmakat kínálni, ezért sokan valamilyen ingyenes ajándékot vagy kuponkódot mellékelnek benne. Az iparágadtól függően egy infografikát vagy egy kutatás összefoglalóját is felkínálhatod a célközönségnek.
A célzás az online marketing egyik leghasznosabb előnye, ami akár a pop-under hirdetésekhez is alkalmazható. Használd ki tehát ezeket a lehetőségeket, és alkalmazz földrajz, nyelvi, demográfiai és egyéb célzásokat, hogy csak az igazán érdeklődő felhasználóknak jelenjenek meg hirdetéseid.
Sokakat még a pop-under hirdetések is zavarnak, ezért fontos, hogy hirdetéseid ne tűnjenek spamnek. Ez csak az aktivitási mutatókat rontja majd, és eltaszítja az embereket márkádtól.
A CTA-k segíthetnek rávezetni célközönségedet a konverzióra, de fontos, hogy ne töltsd tele velük pop-under hirdetéseidet. Ha túl sok CTA-t használsz, reklámjaid sokkal spamszerűbbnek tűnnek majd.
Habár egyes iparágakra meglehetősen erős képek jellemzőek, ügyelned kell rá, hogy semmilyen sértő, vagy durva képanyagot ne használj hirdetéseidben. Ezzel nem csak célközönségedet taszíthatod el márkádtól, hanem a hirdetési platform szabályzatát is megsértheted.
A pop-under hirdetések nagyon hatékonyak lehetnek, de nem minden esetben garantálnak sikereket. Éppen ezért fontos, hogy folyamatosan nyomon kövesd kampányaid teljesítményét, hogy felfigyelhess az esetleges problémákra, és időben korrigálhasd őket.
Mint a legtöbb hirdetés esetében, a pop-under reklámokból is érdemes két verziót készíteni, egyetlen apró eltéréssel közöttük, hogy kideríthesd, melyik teljesít jobban. Ez az A/B tesztek lényege, és így idővel egyre jobb eredményeket hozhatnak majd hirdetéseid.
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 128
Átlagos értékelés: 4.8
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.