Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
A Naver Dél-Korea első és fő portálwebhelye, amely 1999 óta működik. A Naver célja egy helyen összegyűjteni mindent, amire egy dél-koreai internetezőnek szüksége lehet, és olyan online szolgáltatásokat kínál, mint a Naver Knowledge IN, a Naver Blog, a Naver Café, vagy épp a Naver Webtoon.
A Naver az utóbbi időben sokat terjeszkedett az e-kereskedelem területén, és olyan funkciókat is kínál, mint az ára összehasonlítása, a termékek keresése, illetve az online fizetés. Nemrégiben elindult a Naver Plus fizetett tagsági program is, aminek célja, hogy minél több hűséges ügyfelét saját ökoszisztémájához láncolja.
A Naver a legtöbbet használt platform Dél-Koreában. Az internetezők több, mint 90%-a használja keresésre legalább heti egy alkalommal, magasan túlszárnyalva ezzel a YouTube (60%) és a Google (56%) keresőrészesedéseit. Összességében az ország keresőpiacának 58%-át birtokolja (2019-es adatok szerint). A Google befolyása azonban egyre nő a dél-koreai internetezők köreiben – egyre többen használják a Google Keresőjét, a YouTube-ot és a Chrome böngészőt, amelyek mind gyárilag belekerülnek az Android telefonokba.
A Naver egészen más irányból közelíti meg a keresési hirdetéseket, mint például a Google vagy a Microsoft. Íme néhány a legjellegzetesebb sajátosságok és különbségek közül.
A Naver első keresőtalálati oldalain akár 15 hirdetési is megjelenhet. Az oldal felső részén 10 Power Link (kulcsszavas) hirdetés, ezek alatt (vagy az oldal legalján) pedig 5 Biz Site hirdetés kap helyet. Valójában a legtöbb keresőtalálat hirdetés a Naveren, sőt, a saját szolgáltatásaiból is előszeretettel mutat találatokat a platform a kereső felhasználóknak. A hirdetőknek tehát igazán csábító ajánlatokat kell felmutatniuk, hogy kiemelhessék magukat az óriási versenymezőnyből.
A Google és Microsoft hirdetési platformjaival ellentétben a Naver csak az exact, azaz a pontos egyezési típust kínálja a kulcsszavak megcélzására. Különösen fontos tehát alapos kulcsszókutatást végezni, mielőtt itt szeretnél hirdetni, viszont a Google-hoz hasonlóan a Naver is kínál egy saját eszközt erre a célra.
Mivel csak pontos egyezés használható, minden lehetséges keresési kifejezésre gondolnod kell, amiket ideális ügyfeleid használhatnak. Érdemes továbbá rendszeresen visszatérni a kulcsszólistához, és hozzáadni az esetleges újonnan talált kifejezéseket is a célzásokhoz.
A Naver márkás keresési hirdetései remek lehetőséget kínálnak a márkáknak, hogy a keresőtalálati oldalak tetején jeleníthessék meg hirdetéseiket. Ezek a hirdetések képeket és videókat is tartalmazhatnak, amelyekre rákattintva a felhasználók közvetlenül az adott termékek termékoldalára juthatnak el a márka webhelyén.
A kulcsszavak ilyenkor márkás, vagy a márkához szorosan kapcsolódó kifejezések – például a cég neve, egy termék, vagy márka neve, stb.
A Naver hirdetései rövidek, ezért a márkáknak csak kevés hely áll rendelkezésére értékajánlatuk felsorolására. A címek 15, a leírások pedig mindössze 45 karakter hosszúak lehetnek.
Azonban hasonlóképpen a Google Adshez, a Naver is kínál különféle bővítményeket, amikkel a márkák extra információkat jeleníthetnek meg hirdetéseikben. A bővítményekkel áradatokat, címeket, extra hivatkozásokat és egyéb plusz információkat lehet elhelyezni, de a legnépszerűbbek jó eséllyel a képes és videós bővítmények. Ezek a vizuális elemek magukra vonják a felhasználók figyelmét, így nagyobb forgalmat vonzhatnak be a képek és videók nélküli hirdetésekkel szemben.
A Naver felhasználói tisztában vannak vele, hogy főleg hirdetéseket kapnak majd a kereséseikre. A hirdetésbővítmények használatával több figyelmet vonhatsz saját reklámjaidra.
Mivel a Naver egy saját keresőmotort is kínál, jogosan merül fel a kérdés, hogy hogyan is néz ki rajta a SEO és a tartalommarketing.
Mint azt fentebb olvashattad, a Naver első keresőtalálati oldalán 15 hirdetés jelenik meg, amik jelentősen elvonják a figyelmet az organikus találatokról. Egyesek szerint épp emiatt nem is igazán éri meg keresőoptimalizálni a Naverre.
A Naver általában csak három organikus találatot jelenít meg, de van, hogy egyetlen egyet sem, és csak hirdetéseket láthatunk a találatok között. Éppen ezért csak azok a márkák kerülhetnek be az organikus találatok közé, amelyek nagyon jól ismertek Dél-Koreában.
Ha tehát külföldi márkaként próbálsz betörni a dél-koreai piacra, ne a Naver organikus találatain keresztül próbálkozz ezzel!
Na de mégis hogyan hívhatják fel magukra a márkák a Naver felhasználóinak figyelmét a Power Link hirdetéseken kívül? A Naver Blog egy jó opció erre – a dél-koreai közönség gyakran keres magának szolgáltatásokat ezen a platformon.
Miután elkészítetted saját blogodat a Naveren, hogy népszerűsíthesd vele kínálatodat, hozzácsatolhatod azt a Naever Power Contents hirdetéstípusához. A Power Contents hirdetések a Power Link hirdetések alatt jelennek meg a keresőtalálati oldalakon, és általában olcsóbbak is azoknál.
Ahogy új eseményeket, híreket, és a kínálatoddal kapcsolatos információkat osztasz meg blogodon, illetve összekötöd azt a Power Contents hirdetésekkel, célközönséged egyre többször találkozhat majd márkád nevével a platformon.
Fontos észben tartani, hogy a Power Contents hirdetések csak a Naver által megszabott kulcsszavakkal célozhatók, így érdemes ezeket ellenőrizni, és kideríteni, hogy egyáltalán relevánsak-e márkád számára.
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 143
Átlagos értékelés: 5.0
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.