Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
A mobilmarketing egy többcsatornás digitális marketingstratégia, amely célja az okostelefon-, táblagép, és egyéb mobileszközök felhasználóinak megcélzása webhelyek, emailek, közösségi média SMS, alkalmazások, és egyéb eszközök segítségével.
Ahogy a mobileszközök meghódították a világot, egyre több olyan funkció került át az okostelefonokba, amiket sokáig csak az asztali számítógépek és laptopok kínáltak – ilyen például az email küldés, a videónézegetés, a különböző webhelyek böngészése, a közösségi média, és így tovább. Az évek során a marketingeseknek új technikákkal kellett előállniuk, hogy az asztali számítógépekről mobilokra „átköltöző” felhasználókat is el tudják érni és meg tudják ragadni.
A mobilmarketinget olyan tartalmak (első sorban reklámok) alkotják, amelyek kifejezetten okostelefonokra, táblagépekre, vagy más, hasonló jellegű készülékre készültek. Ezen belül számtalan formázási stílus, hirdetésméret- és típus is létezik, hiszen minden közösségi platform, webhely, és mobilalkalmazás saját hirdetési opciókat kínál.
A mobilmarketing halmazába többféle technika és módszer is beletartozik – ezekből nem muszáj mindet kihasználni, hiszen a különböző cégeknek (költségvetéseiktől, céljaiktól és közönségüktől függően) a mobilmarketing más és más formáira lehet szükségük.
A mobilmarketing ezen formájához valamilyen alkalmazást használunk fel. Habár az okostelefonozással töltött idők 80%-át valamilyen alkalmazás használata teszi ki, nem muszáj saját alkalmazást fejlesztened csak azért, hogy elérd a célközönségedet marketingüzeneteiddel. Elég, ha készítesz néhány olyan hirdetést, amelyet aztán a különböző, hirdetési felületeket kínáló alkalmazásokban megjeleníthetsz. Ebben az olyan platformok segíthetnek, mint például a Google AdMob.
A Facebook szintén lehetővé teszi, hogy olyan hirdetéseket hozz létre, amelyek közvetlenül a platform mobilos alkalmazásában jelennek meg. Ezek a hirdetések majdnem tökéletesen hasonlítanak a sima Facebook bejegyzésekhez, így kevésbé zavaróak a felhasználók szemében.
Bizonyára mindenki találkozott már néhány szembetűnő, olykor arcátlanul tolakodó hirdetéssel egy okostelefonos játékban. Ezek a hirdetések általában bannerekként, felugró ablakokként, vagy konkrét reklámvideókként jelenhetnek meg.
Hasonlóan a vonalkódokhoz, a QR-kódok vizuálisan kódolt információkat tartalmaznak, és általában valamilyen szöveget, gyakran egy URL címet rejtenek maguk mögött. Ezek a kódok bármely kamerával felszerelt okostelefonnal leolvashatók (bármely QR-kód alkalmazással), habár hacsak nincs külön feltüntetve a cél, meglehet, hogy nagy meglepetés éri majd a kíváncsi felhasználókat.
A helyi célzású mobilhirdetések olyan hirdetések, amelyek csak egy bizonyos területen tartózkodó felhasználóknak jelennek csak meg. Például egy cipőbolt hirdetéseket jeleníthet meg azoknak a felhasználóknak, akik belépnek egy hatalmas bevásárlóközpontba, ahol az az üzletlánci s jelen van.
A Google egyszerű fizetett találatai a mobilos keresések során is megjelenhetnek, azonban ezek is jó láthatóan meg vannak jelölve hirdetésekként. Hasonlóképpen a képes hirdetések is feltűnhetnek a Google partnerwebhelyein.
Ha sikerül megszerezni egy ügyfél vagy lehetséges ügyfél mobilszámát, akkor SMS-ben is lehet reklámokat küldeni neki (persze csak ha ebbe beleegyezett). Az email korában ez a módszer meglehetősen elavultnak számít, de még így sem haszontalan.
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 141
Átlagos értékelés: 4.7
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.