Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
A kulcsszóhalmozás egy úgynevezett „black hat” keresőoptimalizálási módszer, amelyet általában rossz minőségű webhelyeken szokás alkalmazni.
A kulcsszóhalmozás egykor egy teljesen hétköznapi SEO technikának számított. A keresőmotorok megjelenésekor ezek a kereső rendszerek rendkívül kezdetlegesek voltak (a mai algoritmusokhoz képest), és többségük szimplán az alapján rangsorolta a tartalmakat, hogy hányszor jelent bennük a keresett kulcsszó.
A webmesterek hamar felfigyeltek erre, és különböző technikákkal rejtettek el különféle (gyakran nem kapcsolódó) kulcsszavakat webes tartalmaikban, például ugyan olyanra állították a kulcsszavak betűinek színét, mint amilyen az oldal háttere, esetleg 0 pontosra méretezték a szövegeket, vagy képi elemek mögé rejtették őket. Erre azért volt szükség, mert sok kulcsszó egyáltalán nem kapcsolódott az oldal tartalmához, és a felhasználók hamar gyanút fogtak volna, ha látják ezeket felsorolva valahol a tartalom mellett.
A kulcsszóhalmozás történhet a felhasználó szeme láttára – ilyenkor a tartalom készítője a tartalomhoz kapcsolódó kifejezéseket szór el rendszeresen a szövegben, szinte már természetellenes gyakorisággal (ez gyakran a szöveg olvashatóságának rovására megy).
A kulcsszóhalmozás nem csak a fő tartalomban, hanem az oldal meta mezőiben is gyakori volt, ugyanis sok keresőmotor ezeket a mezőket is figyelembe vette (némelyik még ma is) a tartalmak rangsorolásakor.
A kulcsszóhalmozás olyan súlyos problémává vált, hogy a keresőmotorok kénytelenek voltak továbbfejleszteni algoritmusaikat, hogy képesek legyenek kiszűrni az ilyen és ehhez hasonló SEO csalásokat.
A Google a következőt tanácsolja kulcsszóhalmozással kapcsolatban:
„Az oldalak kulcsszavakkal való teletöltése negatív felhasználói élményt eredményez, és ronthatja webhelyed rangsorolását. Koncentrálj inkább hasznos, információban gazdag tartalmak készítésére, amelyben megfelelően, a tartalomhoz illően használod a kulcsszavakat.”
Ma a kulcsszóhalmozást azonnal felismerik a keresőmotorok, és gyakran büntetést is kiszabnak értük (például a rangsorolás csökkentésével). A Google már jó ideje nem használja például a webhelyek meta mezőit a rangsoroláshoz, többek között emiatt is. Manapság tehát nem éri meg kulcsszóhalmozással foglalkozni, mert többet árthatsz vele webhelyed rangsorolásának, és márkád hírnevének, mint amennyit segíthetnél (főleg, hogy ma már teljesen haszontalan).
A modern keresőmotorok kifinomult algoritmusai azonnal felismerik a kulcsszóhalmozást, és gyakran büntetést szabnak ki érte. A Google például már nem használja a webhelyek meta mezőit a rangsoroláshoz, részben emiatt is. A kulcsszóhalmozás tehát ma már nemcsak haszontalan, de káros is lehet, mert rontja a webhely rangsorolását és negatív hatással lehet a márka hírnevére.
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 130
Átlagos értékelés: 4.7
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.