Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Jelenleg a Facebook, az Instagram, illetve a Pinterest a legnépszerűbb platformok, amelyek ilyen funkciókat kínálnak.
A közösségi kereskedelem lényegében úgy néz ki, hogy a felhasználó meglát egy terméket egy bejegyzésben (például egy képen az Instagram hírfolyamán), majd néhány koppintással közvetlenül az alkalmazáson belül megveszi azt. Tehát a vásárlónak el sem kell hagynia a közösségi alkalmazást ahhoz, hogy megvehesse a terméket.
A közösségi kereskedelmet sokan keverik a közösségi értékesítéssel. A két kifejezés valóban nagyon hasonlít egymáshoz, azonban két különböző dologról van szó: a közösségi kereskedelem az, amikor valaki termékeket ad el a közösségi médián. Ezzel szemben a közösségi értékesítés az, amikor egy cég igyekszik erős kapcsolatokat kialakítani lehetséges ügyfeleivel.
A közösségi kereskedelem továbbá nem ugyan az, mint az e-kereskedelem. Az e-kereskedelem azt jelenti, hogy valaki egy webhelyen, vagy egy márkás alkalmazáson keresztül adja el termékeit a vásárlóinak. Amikor ez a közösségi médián történik, akkor az már közösségi kereskedelemnek számít.
Ahhoz, hogy kiváló közösségi kereskedelmi élményt nyújthass vásárlóidnak, ki kell venned a részed a „közösségi” részből is.
Nem elég szimplán feltölteni egy katalógust, és abban bízni, hogy az emberek elkezdenek majd vásárolni belőle. Légy jelen, légy aktív! Válaszold meg az emberek kérdéseit, nyújts nekik segítséget, és állíts be chatbotot, hogy akkor is továbbsegíthesd őket vásárlói utazásukon, amikor épp nem érsz rá.
Közönséged, ideális vásárlóid nap mint nap megosztják gondolataikat bejegyzéseid hozzászólásai között, illetve saját profiljuk nyilvános bejegyzéseiben. Figyelj oda ezekre a megnyilvánulásokra, és lépj közbe, ha valahol segítséget tudsz nyújtani az embereknek.
A közösségi megfigyelő eszközök sokat segíthetnek ebben.
Az emberek túlnyomó többsége nagyon is odafigyel arra, hogy a korábbi vásárlók miket írnak egy termékről az interneten. Ha tehát van egy olyan terméked, amiről tudod, hogy az emberek elégedettek vele, akkor kérd meg őket, hogy osszák is meg pozitív véleményüket róla.
Ezt megteheted például egy automatikus utánkövető emaillel, amit a vásárlás után néhány nappal küldesz ki, vagy egy verseny formájában, amire egy, a termék használata közben készült képpel nevezhetnek ügyfeleid. A cél, hogy közösségi bizonyítékot szerezz arról, hogy miért a te márkád vagy a jó választás az emberek számára.
Miután sikerült megszerezned ezeket a pozitív véleményeket, oszd meg őket a közösségi médián is – például az ügyfelek által készített képek formájában. Egy másik opció élő felvételt készíteni, amin elégedett ügyfeleid is megjelennek. Légy kreatív!
Minél egyszerűbbé teszed a vásárlási folyamatot, annál többen csinálják majd végig azt. De mit tehetsz ennek érdekében eladóként, ha a teljes folyamatért a közösségi médiás platform infrastruktúrája felel?
Ügyelj rá, hogy a termékek leírása minden fontos adatot tartalmazzon, és így az érdeklődőknek ne kelljen elhagyniuk az alkalmazást, hogy további információkat keressenek róla. Továbbá alkalmazz automatikus kitöltés opciókat, hogy felgyorsítsd a vásárlási folyamatot, és üzemeltess chatbotot, ami válaszol a vásárlók leggyakoribb kérdéseire.
Az emberek kevésbé szívesen fizetnek nagyobb összegeket olyan dolgokért, amiket nem láttak személyesen. Érdemes tehát a közösségi médián is azokat a termékeket feltüntetni, amelyek néhány ezer forintosak csupán, és az impulzusvásárlók is szívesebben rájuk bólintanak.
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 97
Átlagos értékelés: 4.7
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.