AMP - Kik azok az influencerek, és miért beszélnek olyan sokan róluk a marketing világán kívül is? Az alábbiakban kiderül!

Influencer


IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA


 

Az influencer definíciója

Az influencer (magyarul „befolyásoló”, vagy „véleményvezér”) olyan internetes személyiség, aki egy méretes, hűséges követőbázist épített ki online jelenléte köré. Az influencerek általában hiteles, őszinte, közvetlen stílusukkal, illetve hasznos, érdekes, szórakoztató tartalmaikkal érdemlik ki az emberek bizalmát és figyelmét.

 
Ebből a bizalomból és figyelemből következik, hogy az influencerek egy-egy megnyilvánulásokkal akár emberek millióit is képesek megszólítani (ez persze attól függ, hogy hány követőjük van), és befolyásolni azok véleményét, illetve vásárlói döntéseit.
 
A márkák már évek óta felfigyeltek erre, és nem kellett hozzá sok idő, hogy elterjedjen az influencer marketing, ami kifejezetten az ilyen népszerű internetes személyiségek befolyására épít.
 

Az influencerek típusai

Az influencereknek számtalan típusa létezik.
 
Tágabb értelemben véve egy híresség is lehet influencer, ha egy bizonyos márka ruháit viseli magán – rajongói értelemszerűen észreveszik ezt, és több figyelmet fordítanak az adott márkára. Influencerek azok a zenészek is, akik egy bizonyos márka hangszereit használják. Ezeknek az embereknek nem kell partnerkapcsolatba lépniük a márkákkal, hogy influencereknek számítsanak, így ilyenkor a márka ingyenes publicitásban részesül.
 
Ha úgy vesszük, „influencerek” az emberek családtagjai és legjobb barátai, hiszen ezekben az emberekben bíznak, és hallgatnak a szavukra, véleményeikre, amik befolyásolhatják nézeteiket, döntéseiket.
 
Ha lejjebb szűkítjük az influencerek definícióját, akkor eljutunk azokhoz véleményvezérekhez, akikre a legtöbben gondolnak, ha influencerekről van szó. Ezek azok az online személyiségek, akik tartalmaikkal érdemlik ki követőik figyelmét és bizalmát, talán mert hasznos útmutatókat írnak blogjukra, esetleg mert szórakoztató, informatív videókat készítenek a YouTube-ra, vagy mert jó tanácsokat osztanak meg a közösségi médián.
 

Munka az influencerekkel

Bármilyen jellegű influencerrel is szeretnél együtt dolgozni, ügyelj rá, hogy olyasvalakit válassz, aki hasonló értékeket képvisel, mint márkád, és releváns témákban utazik, hiszen így biztosítható, hogy az influencer közönsége érdeklődik majd márkád kínálata iránt.
 
A legtöbb influencer marketing kezdeményezés azért bukik el, mert a márkák nem megfelelő partnert választanak maguknak. Erről a problémáról (és elkerüléséről) ebben a részletes influencer marketing útmutatóban olvashatsz. Ha influencer partnert szeretnél találni magadnak, de nem tudod, hogy hogyan kezdj hozzá a kereséshez, akkor itt elolvashatod, hogy hogyan válassz magadnak influencert.
 
 

1. Mikrotartalmak térnyerése

 

A rövid, tömör videók, mint a TikTok-on és az Instagram Reels-en közzétett tartalmak, egyre népszerűbbek. Az influencerek ezen platformokon is egyre aktívabbak, és a mikroinfluencerek (10 000-100 000 követővel) kiemelkedő szerepet töltenek be.

 

2. Niche-esedés:

 

Az influencerek egyre inkább egy-egy szakterületre fókuszálnak, és mélyebb tudást építenek ki a témában. Ez lehetővé teszi számukra, hogy relevánsabb és hitelesebb tartalmat hozzanak létre, és célzottabb közönséget építsenek ki.

 

3. Interaktívabb tartalom:

 

Az influencerek egyre interaktívabbá teszik a tartalmaikat, hogy jobban bevonzzák a követőiket. Kvízeket, szavazásokat és élő közvetítéseket is használnak, hogy növeljék a követőik elkötelezettségét.

 

4. Influencer marketing platformok:

 

Számos influencer marketing platform létezik, amelyek segítenek a márkáknak a megfelelő influencerek megtalálásában és a kampányok lebonyolításában. Ezek a platformok automatizálják a folyamatot, és elemzéseket is biztosítanak a kampányok hatékonyságának mérésére.

 

5. Influencer marketing trendek:

 

A 2024-es évben az influencer marketing legfontosabb trendjei közé tartozik a tartalom hitelességének növelése, a hosszú távú influencer-márka partnerségek kiépítése, a fenntarthatóságra fókuszáló tartalmak létrehozása, és a mesterséges intelligencia (AI) használata az influencer marketingben.


Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 125

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.