AMP - Hirdetés magyarázata az online marketing szakszótárban

Hirdetés


IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA


A hirdetés definíciója

A hirdetések online és offline felületek megjelenő, fizetett, általában marketing célú üzenetek. Azok a cégek, vállalatok, és magánszemélyek, akik szeretnék népszerűsíteni márkájukat, termékeiket, vagy szolgáltatásaikat, általában hirdetéseket is használnak erre a célra.

 

A digitális hirdetések szinte bárhol megjelenhetnek az interneten: a Google találatai között, a webhelyeken, a közösségi platformokon, YouTube videók közben, podcastekben, és így tovább.

 

Így néz ki egy tipikus Google hirdetés

 

A hirdetések elhelyezéséért a hirdető általában egy bizonyos összeget fizet a hirdetőfelület tulajdonosának. Ez a digitális világban is így működik, azonban míg a hagyományos, „offline” hirdetések (plakátok, TV reklámok, stb.) általában fix összegekért kerülnek kihelyezésre, addig a digitális hirdetések ára általában egy dinamikus árképzés szerint dől el.

Egy hírfolyamban felbukkanó hirdetés a Facebookon

 

A hirdetéseknek többféle célja is lehet: például egy márka, egy termék, esetleg egy szolgáltatás népszerűsítése. Vannak olyan hirdetések is, amelyeket úgy alakítanak ki, hogy arra ösztönözzék az embereket, hogy rájuk kattintsanak, meglátogassanak egy webhelyet, és ott vásároljanak, feliratkozzanak, vagy más konverziós műveletet végezzenek el.

 

Számos óriáscég, mint például a Google vagy a Facebook bevételének nagy részét is a hirdetésekből befolyó bevétel teszik ki. Ezek a platformok A felhasználók adatait és saját oldalaiknak felületeit árusítják a hirdetőknek, akik általában ajánlattételi rendszerben licitálhatnak a hirdetési felületekre.

 

A digitális hirdetések árképzési modellei

 

Digitális környezetben a hirdetéseket CPC (más néven PPC) vagy CPM modellek alapján szokás árazni, de léteznek egyéb, ritkábban használt modellek is (például CPA).

 

A CPC (PPC) modell

A CPC jelentése Cost-per-Click, alternatív nevén PPC, vagyis Pay-per-Click. Mindkét megnevezés ugyan arra a modellre utal: a hirdető minden egyes alkalommal fizet a hirdetés elhelyezőjének, amikor a hirdetésre egy felhasználó rákattint (függetlenül attól, hogy a kattintás konverzióbam, például vásárlásban végződik-e, vagy sem).

 

A CPM modell

A CPM a Cost-per-Mille, vagyis „ezrenkénti költség” (egész pontosan „ezer megjelenítésenkénti költség”) rövidítése. A hirdető ebben a modellben akkor fizet az elhelyezőnek, amikor hirdetése ezer alkalommal megjelenik (és utána minden újabb ezredik alkalommal fizet).


Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 101

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.