AMP - Értéknövelt tartalom, azaz a Rich Media jelentése, jellemzése és értelmezése az online marketing szakszótárban.

Értéknövelt tartalom


IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA


Az értéknövelt tartalom definíciója

Az értéknövelt tartalmak (angolul „rich media”) olyan interaktív, dinamikus, vizuális hirdetések, amelyek szöveget, videókat, képeket, hanganyagokat is tartalmazhatnak. Az értéknövelt tartalmak fő célja, hogy kitűnjenek a többi, közönséges hirdetési anyag közül.

 

Dinamikus jellegükből adódóan az értéknövelt tartalmú hirdetések alkalmazkodni tudnak a felhasználók készülékeihez – például megváltoztathatják a helyüket, vagy a méretüket, ha egy felhasználó rájuk kattint. Ez egyben interaktívvá is teszi ezeket a reklámokat.

Az egyik legegyszerűbb példa erre egy olyan hirdetés, ami a weblap egyik felső sarkában bújik meg, de amikor a felhasználó ráviszi az egérmutatóját, szétnyílik, és több információt mutat.

 

Az értéknövelt tartalmak jellegzetességei

Az értéknövelt tartalmú hirdetések több csatornán is lehetőséget nyújtanak arra, hogy egy márka előadhassa történetét (lásd: storytelling). Jellegzetes tulajdonságaiknak köszönhetően kitűnnek a közönséges reklámok közül:

  • Nem csak statikus képeket, hanem hanganyagokat, mozgóképeket és más dinamikus, vizuális elemeket is tartalmazhatnak.
  • Felhasználói interakciót igényelnek ahhoz, hogy teljesen láthatóvá váljanak, lejátszódjanak, stb. Ez javítja a felhasználói élményt, hiszen nem tolakodnak annyira, mint a legtöbb hirdetés. Mindez azt is jelenti, hogy a kattintás nem feltétlenül egy landing oldalra jut a felhasználó.
  • Akár egyszerű játékokat is tartalmazhatnak, tovább növelve a felhasználói élményt.
  • Általában nagyobb fájlmérettel rendelkeznek, mint az egyszerűbb hirdetések, ezért is használják őket kevesebben.
  • Kompatibilisek a Java, a Javascript és a HTML5 szabványokkal is.
  • Gyakran többféle mutató alapján is mérhető a teljesítményük, nem csak a szerint, hogy milyen gyakran jelentek meg, és hányan kattintottak rájuk.

 

Az értéknövelt tartalmak legfontosabb előnyei a hirdetők számára

A fentieket alapján könnyedén rámutathatunk az értéknövelt tartalmú hirdetések legnagyobb előnyeire:

 

Remek átkattintási arányt kínálnak

Az értéknövelt tartalmak bizonyítottan kedvezőbb CTR-t kínálnak, mint a hagyományos bannerhirdetések.

 

Javítják a felhasználói élményt

Az értéknövelt tartalmú hirdetések annak köszönhetik kedvező CTR-jüket és megtérülésüket, hogy interaktívak. Ezzel nem csak magukra vonják a felhasználók figyelmét, hanem a felhasználói élményt is javítják, hiszen a hirdetések nem zavarják meg a böngészést, és nem erőltetik rá magukat a látogatókra.

 

Vásárlásra ösztönzik a felhasználókat

Egy kutatás eredményei arra engednek következtetni, hogy az olyan értéknövelt tartalmú hirdetések, amelyek videókat is tartalmaznak, jobban növelik a vásárlási szándékot, mint a GIF és más jellegű reklámok.

 

Több adatot mérhetsz velük

Az értéknövelt tartalmú hirdetésekhez több mutató és adat köthető. Ennek köszönhetően a hirdetők szélesebb körű rálátás alapján módosíthatják kampányaikat, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki költségkeretükből.

A megjelenítéseken és kattintásokon kívül a különböző interakciók, a megtekintési idő, a teljes képernyős megtekintések száma, és további mutatók is mérhetők, az adott hirdetés típusától függően.

 

Jobban terjesztik a márka hírét

Az értéknövelt tartalmú hirdetések segítenek egy nagyobb, tekintélyesebb felületet elfoglalni egy-egy webhelyen, tartalmuknak köszönhetően pedig jobban megmaradnak az emberek emlékezetében. Szintén statisztikai eredmények bizonyítják, hogy ezek a hirdetések a márkáról alkotott képet is pozitívabbá teszik.

 

Az értéknövelt tartalmú hirdetések formátumai

Az értéknövelt tartalmak temérdek formát ölthetnek. A leggyakoribbak ezek közül a következők:

  • Közbeiktatott hirdetések: Ezek a hirdetések a teljes képernyőt elfoglalják, és gyakran HTML5, vagy videós elemeket tartalmaznak. Méretük szabadon változtatható.
  • Bannerhirdetések: Ezek a leggyakoribb hirdetések, amik akár értéknövelt tartalmúak is lehetnek. Általában az oldal hajtás fölötti részén helyezkednek el, hogy a felhasználók biztosan észrevegyék őket.
  • Kibontható hirdetések: A kibontható hirdetések lejátszásához általában rá kell kattintani/koppintani magára a hirdetésre, vagy rá kell vinni az egérmutatót. Ha a felhasználó elkattint, vagy elviszi az egérmutatót, a hirdetés lejátszása megszakad.
  • „Letoló” hirdetések: Ezek sokban hasonlítanak a kibontható hirdetésekhez, annyi különbséggel, hogy általában az egész oldal tartalmát lejjebb tolják maguk alatt, amikor szétnyílnak.

Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 131

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.