Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Egy hirdetésre való kattintás egy látogatást jelent céged webhelyének egy oldalára, illetve kifejezhet általános érdeklődést is kínálatod iránt. A CPC, tehát ezeknek a kattintásoknak, ennek a figyelemnek az ára – két tényezőt fontos észben tartani:
A tényleges CPC-t a következőképpen számolja a Google:
(Versenytárs hirdetési rangja / A te minőségi mutatód) + 0,01 = Tényleges CPC
Hirdetőként a CPC-d minig kisebb, vagy egyenlő lesz, mint maximális ajánlattételed, mert ezt az értéket egymás utáni, más versenytársak ellen tett ajánlatokból számítja ki a rendszer. Habár a Google Ads rendszere hasonlóan működik, mint egy hagyományos aukció, a tényleges CPC-t a te és a hozzád legközelebb álló versenytárs hirdetési rangja, maximális ajánlattétele, és minőségi mutatója is befolyásolja.
A megtérülések értéke (ROI), akár többet, vagy kevesebbet fizetsz az átlagnál, attól függ majd, hogy mennyit adsz a kattintásokért, és hogy milyen értékű érdeklődést kapsz befektetésedért.
Mivel kampányaid általános ROI-ja ettől a két tényezőtől függ, a CPC-t mind költségek, mind pedig érték szempontjából érdemes vizsgálni – olyan kattintásokat érdemes megcélozni hirdetéseiddel, amelyek olcsóak és jó értékeket is képviselnek.
A kérdés tehát az, hogy hogyan lehet csökkenteni a CPC-t anélkül, hogy a látogatások értéke is csökkenjen (sőt, akár javuljon is).
A Google-nak van egy automatizált rendszere, amely CPC engedményeket kínál a megfelelően kezelt PPC kampányoknak, és drágább CPC-ket szab ki a kevésbé jó kampányokra. Ez az engedmény/áremelés az úgynevezett minőségi mutatótól függ.
A minőségi mutató egy 1-10 közötti érték, ami a Google definíciója szerint egy „hirdetésaukciókon elért általános teljesítményről szóló összesített becslés”. A minőségi mutatóban a nagyobb érték jobb minőségre utal, és nagyobb árengedményt is jelent, míg az alacsonyabb érték rosszabb általános teljesítményre utal, és nagyobb CPC-t eredményez.
Szóval hogyan javítható ez a bizonyos minőségi mutató?
Ha új releváns, értékes kattintásokat sikerül szerezned, akkor sokkal kedvezőbben használhatod ki rendelkezésre álló hirdetési költségvetésedet. Ehhez új PPC kulcsszavakat és hirdetési lehetőségeket kell találnod. Fontos azonban, hogy nem csak terjeszkedned kell – ügyelned kell arra is, hogy kiiktasd az értéktelen, és túl drága kattintásokat kampányaidból.
Fontos, hogy kizáró kulcsszavakat is használj átlagos CPC-d szabályozására. A kizáró kulcsszavakkal elrejtheted hirdetéseidet az olyan felhasználók elől, akik nem valószínű, hogy konvertálnának, tehát nem lennének értékesek számodra (például ha valaki az „ingyenes” szót használja keresésében, az egyértelműen NEM vásárlási szándékra utal).
Tehát ahogy bővítgeted célzásaidat, úgy szűkítened is kell őket ezekkel a kizáró kulcsszavakkal. Ha ésszerűen célzol, az kétféleképpen segít majd hosszútávon:
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 143
Átlagos értékelés: 4.8
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.