A COVID-19 hatása az állami és magán kézben lévő egészségügyi praxisokra
A COVID-19 hatása az állami és magán kézben lévő egészségügyi praxisokra
A járvány leterheltség szempontjából legjobban az egészségügyet érintette. 1 éve rajtuk van a világ szeme. Azt tudjuk, hogy az állami egészségügy nagyon leterhelt lett az elmúlt 1 évben, de vajon a magán praxisokat is érinti ez a leterheltség? Ennek járunk utána!
Érdekes időket élünk. Kötelező a maszk viselése, mindenki táskájában és kocsijában alap kellék a kézfertőtlenítő és bemutatkozáskor nem fogunk kezet. Már egy éve, hogy az életünk része a koronavírus járvány, és sajnos még az is marad. Nagyon sok iparágra sújtott a járvány, érdekesség ebben az, hogy nem feltétlenül csak a rossz irányba. Amikor megjelent a járvány emlékszem, hogy minden vállalkozó és vállalat meg volt ijedve, hogy milyen csapásként éri őt és a cégét ez az új és még ismeretlen helyzet. Például azoknak a cégeknek biztos, hogy megnövelte a termékek forgalmát akik tisztítószerekkel, higiéniai eszközökkel foglalkoznak, sőt az sem jelenthetett visszaesést, ha árat emeltek a termékeken, hiszen az emberek egy járványhelyzetben dupla annyiért is megvásárolják a terméket. A vendéglátóegységek mivel bezártak ezért ők igazán érzik, hogy milyen a “járványhelyzet vesztes csapatában” lenni, de szerencsére sok vendéglátónak sikerült a házhozszállítással és a étel elvitelre való lehetőséggel talpon maradni.
Vajon nőtt az állami leterheltség miatt a magán kézben lévő praxist választó betegek száma?
Nagyon érdekes szempontokat lehet megvizsgálni a magyar egészségügyben ebben a témában. Rengeteg egészségügyi dolgozó lett bevonva a tesztek elkészítésére, akik egyébként teljesen más területen lennének. Ennek oka a járvány okozta folyamatosan növekvő betegek száma. Mivel a betegek száma nőtt, ezért szükség volt több és több egészségügyi dolgozóra. Az állami egészségügyi ellátás ennek okáért nagyon leterhelt lett. De mi a helyzet azokkal a betegekkel, akik azért nem mentek el orvoshoz mert félnek a járványtól, vagy esetleg nem szeretnék az apróbb dolgokkal jobban terhelni az amúgy már terhelt egészségügyet? Vajon választották ezért többen az elmúlt 1 évben a magán egészségügyi ellátást? Így vajon nőtt a magán egészségügyi ellátás bevétele, míg az állami egészségügy a leterheltséggel küzdött? Hasonló kérdésekkel próbáljuk keresni a választ arra, hogy milyen hatással volt az egészségügyre a koronavírus. Kérjük, hogy segítse munkánkat azzal, hogy ide kattintva kitölti a kérdőívet, ami teljesen anonim azaz név nélküli történik. Az adatokat bizalmasan kezeljük. Köszönjük, hogy hozzájárul a kitöltésével munkánkhoz!
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.