9 népszerű szállodamarketing trend, amire érdemes odafigyelni 2020-ban
9 népszerű szállodamarketing trend, amire érdemes odafigyelni 2020-ban
Nos, manapság nem élünk könnyű időket, ami a turizmust illeti, különösen borzasztó időket élünk. Habár egyelőre a kilátások nem jók, a helyzet javulni fog, és az emberek nyaralni akarnak majd menni. Most abban segítünk, hogy Téged és hoteled válasszák, amikor erre lehetőségük is lesz. Nézzük meg azokat a trendeket, amelyekre nagy figyelmet kell fordítanod később, és akár már most is. Mert az okosabb konkurenciáid bizony most sem hagynak fel a marketinggel!
Hotel marketing trendek Nr. 1. Személyreszabott élmények
A személyre szabásról sokat hallhattunk az elmúlt néhány év során, méghozzá nem véletlenül. A kényelem egyre fontosabb szempont az utazók számára, és ezt a kényelmet már az előtt biztosítanod kell számukra, hogy egyáltalán megérkeznének szállodádba. A személyre szabottság lehetővé teszi ezt, és nem csak új vendégeket segít szerezni, hanem a régieket is visszacsalogathatod vele létesítményedbe. Mindenképpen érdemes foglalkoznod vele 2020-ban!
Miért kiváló döntés ebben a nehéz helyzetben belevágni a marketingbe? Mert egy jól működő online marketing rendszer felépítése és működtetése időbe telik! Nincs ennél kiválóbb idő arra, hogy felépítsd és elkezd működtetni online marketing stratégiádat. Miért? Mert éppen akkor fogsz robbanni, amikor a potenciális vendéged végre nyaralni akar menni! Vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy segíthessünk, kattints IDE!
Hotel marketing trendek Nr. 2.: Hangalapú keresés
A hangalapú keresés piacának értékét 2025-ig 30 milliárd dollárnál is többre becsülik. Mindezzel csak az a baj, hogy a vendéglátás nem éppen arról híres, hogy hamar hajlamos átvenni a legújabb technológiákat. A hangalapú keresés, mint szállodamarketing trend nem újdonság, mégis meglepően kevés szálloda alkalmazza marketingstratégiájában.
Ez lehetőséget kínál azoknak, akik hajlandók haladni a korral, és némi előnyt szerezni versenytársaikkal szemben. Csak ne számíts rá, hogy túl sok eszközt találsz majd, amelyek kifejezetten ezt a célt szolgálják – ott még nem tartunk.
Hotel marketing trendek Nr. 3.: Mesterséges intelligencia
A gyakran M.I.-ként rövidített mesterséges intelligencia (ami a legtöbb szállodamarketinges kontextusban inkább a gépi tanulásra utal) nem holmi tudományos-fantasztikus ábránd, hanem nagyon is a valóság. Nem a holnap, hanem a ma. Ha még nem foglalkozol az mesterséges intelligenciával marketingfolyamataid felgyorsítására, akkor meglepően sok forgalomtól eshetsz el 2020-ban.
Jó példa egy mesterséges intelligenciával működő marketingeszközre a Google Ads, amelyet a keresőóriás természetesen folyamatosan fejleszt, és biztos lehetsz benne, hogy idővel egyre okosabbá és hasznosabbá válik majd, különösebb külső segítség nélkül.
Hotel marketing trendek Nr. 4.: Influencer marketing
Az influencer marketing fogalmával 2020-ban már mindenki tisztában van. Végtelenül leegyszerűsítve arról van szó, hogy népszerű online személyeket kérsz meg rá, hogy reklámozzák szállodádat követőiknek, és meggyőzzék őket arról, hogy nálad érdemes megszállniuk. Az influencer marketing bukdácsolva indult, és számos országnak kellett rövid időn belül új törvényekkel előállnia, hogy megfékezzék a felelőtlen és rosszindulatú influencerek és márkák kampányait a különböző platformokon.
Azonban, ha sikerül néhány kompatibilis, releváns influencer partnert találnod szállodád számára, akik ugyanazokat az értékeket képviselik, mint márkád, akkor hosszútávú, minden fél számára előnyös partnerkapcsolatokat alakíthatsz ki velük.
Hotel marketing trendek Nr. 5.: Felhőalapú rendszerek
Mint azt a cikkben többször is említettük, 2020-at írunk, a felhőalapú számítástechnika pedig egyáltalán nem új dolog. Számos szálloda ennek ellenére még mindig régi, elavult, statikus rendszereket használ, amelyek nem bővíthetők, lassúak és általában megbízhatatlanok is, arról nem is beszélve, hogy legtöbbjüket gyerekjáték feltörnie egy unatkozó hackernek.
Ezzel szemben a felhőalapú rendszerek folyamatosan frissülnek, minimális számítógépes erőforrást igényelnek a felhasználók (a szálloda dolgozói) oldaláról, biztonságosak és megfizethetők is. Válogass a teljesen felhőalapú opciók közül, és haladj a korral, ha még nem tetted meg ezt a lépést.
Hotel marketing trendek Nr. 6.: Alternatív fizetési módok
Egy nemrégiben végzett felmérés szerint az alternatív fizetési módok ma már az interneten lebonyolított utazási jellegű tranzakciók felét teszik ki. Ez azt jelenti, hogy az emberek kezdenek leszokni a készpénzes és bankkártyás fizetésről is, hiszen a legtöbb NFC-re képes érintős terminállal már az okostelefonok és az okosórák is képesek kommunikálni, illetve intézni a tranzakciókat.
Hogy a legtöbbet hozhasd ki ebből a szállodamarketing trendből, kínálj minél több alternatív, kényelmes fizetési opciót vendégeidnek.
Hotel marketing trendek Nr. 7.: Fel- és keresztértékesítési rendszerek
Több olyan eszközt is beépíthetsz szállodád értékesítési rendszerébe, amik segítnek több értéket kihoznod ügyfeleidből. Ezek persze a vendégélményt is javítják azzal, hogy releváns extrákat kínálnak látogatóidnak némi felár érdekében.
Hotel marketing trendek Nr. 8.: CRM rendszerek
A CRM, azaz ügyfélkapcsolat-kezelő rendszereket igazából nem is lenne szabad említeni ezen a listán, olyan régi trendnek számítanak a vendéglátásban. Valamiért mégis rengeteg szálloda halogatja egy ilyen rendszer bevezetését, amire 2020-ban nincs logikus magyarázat.
Ahogy az első pontban említettük, a személyre szabás egy rendkívül fontos szállodamarketing trend, de egy megfelelő CRM nélkül lehetetlen lesz bármilyen formában is kivitelezni. Szerezz tehát egy jó ügyfélkezelő-rendszert, ami automatizálható, és lehetővé teszi az ügyfélélmények személyre szabását is.
Hotel marketing trendek Nr. 9.: Mobil-első webdesign
2020-ban nem is kérdés, hogy szállodád webhelyét egy szigorúan mobil-első nézőpontból kell megtervezned és elkészítened. A legtöbb felhasználó (habár persze nem mindenki) mobileszközéről böngészgeti a szállodákat, amikor utazni készül, és ha webhelyed nem felel meg az elvárásaiknak, akkor nem fogják az idejüket pazarolni rád.
A Google is előnyben részesíti az olyan webhelyeket, amelyek tökételesen működnek mobileszközökön, ami csak még egy ok arra, hogy átállj egy mobil-első gondolkodásmódra. Ebből az útmutatóból megtudhatod, hogy mire lesz szükséged ehhez!
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.