notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Facebook oldal kezelési tippek - 8 Facebook marketing tipp a sikeres Facebook oldalért

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Így lehet neked is sikeres üzleti Facebook oldalad

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Így lehet neked is sikeres üzleti Facebook oldalad


2019/08/14
Czifra Zsófia, online marketing tanácsadó

A Facebook 2018 májusában egy hír részeként elhintette, hogy a platformon 80 millió kisvállalkozás képviselteti már magát. Marketingesként tehát a feladat adott: próbálj olyat alkotni, ami eltér attól a másik 80 milliótól. Pofonegyszerű, nem igaz? Az egyediségre törekedni persze mindenképpen érdemes, de sajnos egyre nehezebb is, és mivel a Facebook egy olyan kötött rendszer, ahol mindenki ugyanazokat az eszközöket használhatja csak fel, így meg kell próbálnod a lehető legtöbbet kihozni ezekből, és annyi értéket kínálni a közönségnek, amennyit csak lehetséges. A következő tippek ebben segítenek majd!

Tippek Facebook oldal kezeléséhez

1. Váltsd promóciódat értékes, érdekes tartalmakra

Sok helyen olvashatjuk, hogy a Facebook egy nagyszerű marketingfelület, ami minden cég számára elképesztő lehetőségeket nyújt. Sokan sajnos mindezt úgy értelmezik, hogy a Facebookon tele lehet posztolni egy céges oldal hírfolyamát promóciós tartalmakkal, és várni, hogy az a bizonyos sült galamb megérkezzen.

 

Na, ez az, amivel gyakorlatilag kudarcra ítélik márkájuk pályafutását a Facebookon. Sokan értetlenkedve figyelik hétről hétre a statisztikákat, és egyszerűen nem tudják elképzelni, hogy az emberek miért hagyják figyelmen kívül azokat a jó kis promóciós bejegyzéseket. A válaszért elég csak körülnézni…

 

Akárhová megy az ember, különösen az online világban, mindenütt tucatnyi reklám hirdetés, és egyéb promóciós anyag veszi körül. Hirdetéseket látunk az utcán, a TV-ben, az interneten és a mobilalkalmazásokban is. Az embereknek egyszerűen elegük van – nem azért járnak a Facebookra, hogy minden második bejegyzésben megpróbáljon eladni nekik valamit egy márka. Érdekes, értékes tartalmakra vágynak, amikért megéri rendszeresen visszakukkantani a Facebookra.

 

Az emberek nem fognak „rálájkolni” az önfényező posztokra, és nem fogják megosztani a legújabb leárazásokról szóló bejegyzéseket sem. A legjobb esetben csak figyelmen kívül hagyják őket, rosszabb esetben pedig visszavonják az oldal kedvelését.

 

Adni is kelltehát azért, hogy kaphass valamit. Gondolkodj el azon, hogy miről szeretne olvasni közönséged. Márkád története biztosan sokkal érdekesebb, mint bármilyen önreklám, egy részletes útmutató, pedig még egész hasznos is lehet. Cikkek, videók, képek – a lehetőségek listája (kattints IDE egy részletes tartalomstratégiai útmutatóért) hosszú, és ami elfér egy blogon, az pillanatok alatt átosztható a Facebookra is. Ráadásul egy igényesen összerakott tartalomban teljesen természetes módon jelenítheted meg termékeidet és/vagy szolgáltatásaidat, hogy úgy adhasd el őket, hogy meg sem próbálod eladni őket.

 

2. Az értékesítést kizárólag Facebook hirdetésekkel végezd

Pihengetünk?

Habár kissé erősnek hangzik, ez a tipp valójában az előzőre épül: ne az organikus tartalmaiddal próbáld reklámozni magadat – az emberek unják! Ehelyett készíts hatásos, szofisztikált, jól célzott hirdetéseket, hogy új, releváns érdeklődésű embereket érj el a Facebookon, vagy hogy olyan felhasználóknak reklámozd termékeidet, akik fokozott érdeklődést mutattak márkád iránt.

 

Tény persze, hogy egy épülőben lévő vállalat költségvetésébe nem férnek bele komolyabb hirdetési összegek, de nem is muszáj rögtön egy vagyonnal nekiugrani a Facebook reklámoknak, főleg ha az ember azt sem tudja, hogy hogyan működnek. Próbáld ki tehát a következőt…

 

Tegyük fel, hogy van durván 30 ezer forintod Facebook hirdetésekre – ez nem olyan vészes összeg, és máshol ennél jóval többet is költenél néhány reklámra (amit talán még kevesebben is látnának). Oszd fel ezt a 30-at 2x15 ezerre.

 

Most gondolkodj el azon, hogy miről is szól céged. Ha nincs ötleted arra, hogy hogyan prezentáld magad, nézz szét egy kicsit a Facebookon, hogy kiderítsd, milyen hirdetésekkel dolgoznak versenytársaid – ezekből némi ihletet meríthetsz majd. Ez után készíts tartalmat két kampányhoz, majd ha ez is kész, akkor indítsd be mindkét kampányt, és futtasd őket egy-egy hétig.

 

Nos, rendben, akkor ennyi? Nem egészen. Nem számít, hogy profi Facebook hirdető vagy-e, vagy egy komplett újonc a platformon, hirdetéseid teljesítményét folyamatosan felügyelned kell, hogy felfigyelhess az esetleges hiányosságokra és korlátozó tényezőkre. Ha hirdetéseid már futnak néhány órája – mondjuk egy fél napja –, akkor érdemes ellenőrizned és optimalizálnod őket. Mi is minden esetben megtesszük ezt ügyfeleink és saját Facebook hirdetéseinknél is. Azzal, hogy rendszeresen ellenőrzöd és javítgatod kampányaidat, néhány nap elteltével sokkal jobb eredményeket érhetsz el velük, mint amire eredeti állapotukban képesek lettek volna. Mindezzel sokkal több esélyed lesz arra, hogy hirdetéseid ne csak a költségeiket hozzák vissza, de többszörösen meg is térülhessenek!

 

3. Rendezz értékes webináriumokat közönségednek

A webináriumokat több szempontból is érdemes felvenni tartalomstratégiádba: ezek az online anyagok segítenek kapcsolatot tartani meglévő ügyfeleiddel; lehetővé teszik, hogy új híreket, termékeket, szolgáltatásokat jelenthess be; esélyt adnak rá, hogy megoszd véleményedet és tudásodat egy népszerű, felkapott témáról; továbbá egy teljesen új közönséget is elérhetsz velük.

 

A webináriumokat nem sűrűn szokás a Facebook marketing kapcsán emlegetni, éppen ezért megfelelő használatukkal könnyedén kiemelkedhetsz velük a megszokott közegből, és persze az értékesítésekben is sokat segíthetnek (holott nem ez az elsődleges céljuk).

 

Rendben, de mi kell egy jó Facebook webináriumhoz? Mindenekelőtt egy jó téma, ami segít, hogy értékes tartalmakat készíts közönséged számára. Rendezhetsz kérdezz-felelek előadásokat egy releváns érdeklődésű szakértővel, de egymagad is szervezhetsz kérdezz-felelek előadást, ahol te válaszolsz a kérdésekre. Feldolgozhatsz friss, iparággal kapcsolatos híreket, megoszthatod róluk véleményedet, vagy előadhatsz útmutatókat, bemutathatod legújabb esettanulmányaid, vagy piackutatásaid eredményeit, és így tovább.

 

Megannyi ötlet, és szó sincs sehol termékek vagy szolgáltatások reklámozásáról. Persze ezek csak egyszerű koncepciók – vázak, amikre neked kell felépítened webináriumok velejét. Ügyelj az adás minőségére is – lehet bármilyen jó a tartalom, vagy az előadásmód, ha a világítás, a hang, vagy a kamera beállításai nem ideálisak az adott körülményekhez!

 

Ha minden megvan, és úgy érzed, bejelentheted közelgő webináriumodat, akkor érdemes egy külön Facebook eseményt létrehozni neki, megfelelő címmel, leírással, és persze egy mutatós borítóképpel, hogy az emberek tudják, milyen minőségre számíthatnak.

 

4. Ne feledkezz meg a Facebook Elemzések felületéről

Nem győzzük hangsúlyozni: mérhetőség nélkül nincs online marketing! A Facebook megállás nélkül dolgozik azon, hogy minél több adatot gyűjtsön felhasználóiról. Ezeket az adatokat egy oldaltulajdonos többféleképpen is felhasználhatja – például hirdetései precíz célzásához, vagy éppen arra, hogy megismerje belőlük közönségét.

 

A Facebook oldalakhoz tartozik egy úgynevezett Elemzések felület is (ez a felső sávban érhető el), ahol értékes statisztikákat találsz oldalad teljesítményéről (összesen és bejegyzésekre lebontva), illetve közönségedről is.

 

Láthatod például oldalad megtekintéseit, a felhasználók véleményeit, ajánlásait, a kedveléseket, a bejegyzések elérését, aktivitását, és így tovább. A közönség általános viselkedése, vásárlási szokásai, demográfiai adatai és földrajzi megoszlása is feltárul előtted.

 

Az Elemzések felületen láthatod videóid teljesítményét is, illetve hogy mekkora aktivitást váltottak ki, illetve még az oldal nevében rendezett események statisztikáit is itt találod.

 

Összességében, ha valamit tudni szeretnél oldaladdal kapcsolatban, akkor az Elemzések között keresd!

 

Szeretnéd hatékonyabbá tenni online marketing kommunikációdat, és még több felhasználót elérni? Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, hogy segíthessünk!

 

5. Rendezz szavazásokat, hogy még részletesebben megismerd közönségedet

Mi ér többet a követőknél? Az AKTÍV követők! A szavazások a Facebook legfontosabb funkciói közé tartoznak egy oldal számára, ugyanis komoly aktivitást lehet elérni velük.

 

Emlékszel az első pontra? Az emberek már ki nem állhatják a promóciós anyagokat. Szóval üss két legyet egy csapásra, és promóciós anyagok helyett posztolj rögtön valami olyat, ami szórakoztathatja is őket. A szavazások kiválóak erre – írj ki egyet rendszeresen (például heti gyakorisággal), és alakítsd ki őket úgy, hogy legyen is értelme szavazniuk követőidnek, például kínálj fel valamilyen nyereményt azoknak, akik a helyes válaszra szavaznak a lehetőségek közül.

 

Egy szavazás válaszlehetőségei lehetnek szövegek, képek, vagy akár GIF-ek is, és oldalad hírfolyamára, vagy a történetek közé is posztolhatod őket. A szavazások persze nem csak játékokra jók – talán legnagyobb előnyük, hogy olyan dolgokra is rákérdezhetsz velük közönségedtől, amikre a választ egyetlen statisztikai eszköz sem tudná megadni neked!

 

6. Készíts Facebook csoportot oldaladhoz

A Facebook csoportokra valamiért nem fordítanak olyan nagy figyelmet a márkák, mint amennyit kellene, pedig igen komoly lehetőségeket rejtenek magukban. A Facebook csoportok lehetővé teszik, hogy egy tényleg aktív közösséget építhess ki márkád köré, akik kérdéseket tehetnek fel neked, és akikkel releváns témákat vitathatsz meg.

 

Emberekként társas lények vagyunk, és ösztönösen közösségekhez akarunk tartozni. Egy Facebook közösségben a felhasználók hasonló érdeklődésű embereket ismerhetnek meg, megoszthatják véleményeiket, és még egymásnak is sokat segíthetnek – mindezt a te márkád neve „alatt”.

 

Itt tehát inkább a közösségen van a hangsúly, mint a közönségen. Ahogy aztán ez a csoport egyre több tagra tesz szert, elkezdheted kihasználni az ebből adódó lehetőségeket:

  • Rendezhetsz összejöveteleket, ahol személyesen beszélhetsz közösséget tagjaival, vagy akár egy konferenciát is tarthatsz velük.
  • Megvitathatod velük, hogy hogyan tehetnéd jobbá termékeidet és szolgáltatásaidat.
  • Eseményeket rendezhetsz, ahol a közösség legaktívabb tagjai jutalmakban részesülhetnek.

 

… és persze mindez csupán néhány egyszerű példa.

 

7. Reagálj pozitívan minden oldaladdal kapcsolatos aktivitásra

A felhasználói vélemények, értékelések, hozzászólások minden eddiginél nagyobb szerepet kapnak. Légy te magad is a közösséged része, foglalkozz a felhasználókkal! Kanyarodjunk vissza az oldaladhoz – bármi is történik rajta, fontos, hogy a te kezedben legyen az irányítás, és mindig gyorsan, pozitívan kezeld a helyzetet.

 

Volt idő, amikor egy oldal követőinek minden egyes megnyilvánulására neked, vagy közösségi csapatodnak kellett reagálnia. Ez egy nagyobb oldal esetében kimerítő, és hosszútávon lehetetlen vállalkozás. Szerencsére ma már különféle eszközökkel automatizálhatod oldalad kommunikációját – például chatbotokkal.

 

Ahogy az évek telnek, és az informatika világa egyre fejlődik, úgy az emberek egyre inkább hozzászoknak a dolgok azonnaliságához. Azonnal betöltő weboldalak, azonnali válaszok az emailekre, és azonnali reakciók a Facebook üzenetekre – ezek a modern felhasználók követelményei. Ha nem vagy képes a lehető legjobb ügyfélélményt biztosítani számukra, akkor jó eséllyel átpártolnak majd egy olyan márkához, amelyik kielégíti e szükségleteiket. A cél tehát, hogy mindig ott légy az ügyfelek számára, amikor szükségük van rád (azaz márkádra).

 

A Facebookon beérkező ajánlásokra automatikus válaszokat állíthatsz be. Ha az ajánlás pozitív, akkor köszönd meg a felhasználónak, és írj válaszodhoz valami kedveset.

 

Ha az ajánlás negatív volt (mondjuk úgy „nem ajánlás”), akkor viszont nagyon figyelj oda, hogy hogyan jársz el. Ki kell derítened, hogy az ügyfél miért elégedetlen az adott termékkel, szolgáltatással, vagy egyéb, cégeddel kapcsolatos dologgal. Bármiről is legyen szó, meg kell találnod a probléma csíráját. Talán egy ügyfélszolgálatos nem úgy válaszolt a kérdésekre, ahogyan azt egy ügyfél elvárhatná? Derítsd ki, hogy miből árad az elégedetlenség!

 

Bármi is legyen (még ha a legrosszabb kritikát is olvasod cégedről), ne hagyd figyelmen kívül. Ha valaki azt látja, hogy oldalad egy rossz véleményt/ajánlást kapott, amire nem reagáltál semmit, az sokat ront majd márkád image-én. Ezzel szemben ha valaki azt látja, hogy odafigyelsz ezekre a problémákra, és igyekszel a dolgok végére járni, akkor ez a legtöbbek számára azt jeleni majd, hogy márkád aktívan igyekszik javítani termékei vagy szolgáltatásai minőségén.

 

8. Tartsd szemmel versenytársaidat

Érdemes tisztában lenni azzal is, hogy hogyan teljesít oldalad versenytársaidéhoz képest. Ebben számos különféle eszköz lehet segítségedre, és ha egy kicsit tanulmányozod stratégiájukat, sok ügyes trükköt és ötletet elleshetsz tőlük (persze anélkül, hogy konkrétan másolnád a tartalmaikat).

 

Az első dolog, amit érdemes megnézni, hogy milyen bejegyzésekkel ragadtatják el követőiket a legsikeresebb oldalak. Ne feledd – ne a legnépszerűbb márkákat nézd, hanem azokat, amik rendszeresen elérik, hogy követőik aktívan foglalkozzanak a bejegyzéseikkel. Ehhez érdemes a Facebook Elemzések felületén ránézni a „Figyelendő oldalak” részre, ami az Áttekintés fülön található, az oldal alján.

 

Nézd meg, hogy miket posztolnak, hogyan reagálnak a hozzászólásokra, ajánlásokra, véleményekre, milyen hirdetéseik vannak, és így tovább. A hirdetésekkel kapcsolatos információk egy része nyilvános, és nagyon tanulságosak lehetnek. Érdemes egy ilyen versenytárs-analízist havi 1-2 alkalommal lefuttatni, hogy mindig naprakész légy azzal kapcsolatban, hogy miben mesterkedik a konkurencia!
 

Facebook Marketing stratégia SMM

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
520 162
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Direkt marketing

A direkt marketing, azaz a közvetlen üzletszerzés az általános marketing egy olyan ágazata,...

Használhatóság

Milyen egyszerű egy felhasználó számára egy adott oldal navigálása és a keresett...

LinkedIn

Mi az a LinkedIn? A LinkedIn egy kifejezetten szakemberek számára...

Értéknövelt tartalom

Olyan internetes hirdetések vagy oldalak, amik animációkat tartalmaznak, illetve...

Fizetett keresés

Más néven: Pay Per Click (PPC), keresőmarketing (SEM) vagy fizetett elhelyezés – a...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.