6 szemantikus SEO módszer az eredményes rangsorolásért

Nem kenyerünk a harsogó marketing, így nem írunk vezércikket sikereinkről, így arról sem írtunk - sok más konkurenciánkkal ellentétben - hogy immáron jó ideje mi vagyunk az elsők a Google találati listáján a keresőoptimalizálás kifejezésre. Ennek ellenére sokan észreveszik és megkérdezik, hogyan csináljuk. Nos ennek egyik fontos tényezője az alábbi cikkben leírt szemantikus SEO. 
 

6 szemantikus SEO módszer az eredményes rangsorolásért

A SEO cégek most kezdik el felfedezni a szemantikus SEO-t 

Bár nem harsogjuk tele az Internetet marketing tanácsadói munkánk eredményeivel, ezt az online marketing blogot immáron több, mint 14 éve írjuk. Bár pontos adataim nincsenek, a külsős szoftveres elemzések alapján ez a legolvasottabb magyar online marketing blog. Ezért is nagyon csodálkozta, az egyik SEO szakértő minapi kijelentésén, miszerint Magyarországon senki nem foglalkozik a szemantikus seoval, hiszen mi már 2017-ben írtunk a szemantikus kereséséről majd 2019-ben a Google Ads szemantikus és idén tavasszal egy friss cikket arról, mi is az a szemantikus SEO. Meg kell mondjuk, seo sikereink egyik pillére a szemantikus seo....  

 

Miért fontos tehát a keresőoptimalizálás során a szemantikus SEO? 

A modern keresőmotorok manapság szemantikus módszerekkel segítségével elemzik az emberi nyelvet, hogy minél jobban megértsék a felhasználók által beírt kereséseket. A cél természetesen az, hogy a lehető legrelevánsabb találatokat kínálják minden lekérdezésre. 

 

Ez azt jelenti, hogy már rég nem elegendő egyetlen kulcsszóra optimalizálni a tartalmakat. A szemantikus SEO azonban a tartalmak nyelvi vizsgálatáért felelős algoritmusok működését is figyelembe veszi. 

 

De mi is pontosan a szemantikus SEO, és hogyan segíthet az eredményesebb rangsorolásban? 

 

Mi az a szemantikus SEO? 

A szemantikus SEO olyan tartalmak létrehozását jelenti a google és a kereső felhasználók számára, amelyek mélyebben dolgoznak fel egy-egy témát, és ezzel több értéket kínálnak az olvasóiknak. 

 

A szemantikus SEO elvei alapján kialakított tartalmakat nem csak a felhasználók, hanem a google is könnyebben képes értelmezni, amiket így jobb minőségűnek is tekint majd – ez pedig a rangsorolásban is megmutatkozik. 

 

Hogyan járul hozzá a szemantikus SEO a keresőélményhez? 

A Google mindig a legjobb találatokat igyekszik kiválogatni és felsorolni a kereső felhasználóknak. Sok kereső azonban nem elégszik meg egyetlen egyszerű válasszal, és mélyebben is szeretne elmerülni az épp keresett témában. 

 

Gyakran előfordul, hogy egy felhasználóban új kérdések fogalmazódnak meg a témával kapcsolatban, miután megtalálta, amit keresett. 

 

Keresőélmény szempontjából sokkal jobb, ha egy tartalom egyszerre több ilyen kérdésre is választ ad a helyett, hogy mindegyik kérdéshez külön tartalom készülne. A felhasználóknak így nem kell újra és újra visszatérniük a keresőtalálatok közé, és új kereséseket indítaniuk. 

 

Így kínál jobb keresőélményt a szemantikus SEO. 

 

A szemantikus SEO-val készített tartalmak előnyei 

Habár a szemantikus SEO tartalmak létrehozása több erőfeszítést és időt igényel a tartalomkészítők részéről, az előnyök gyakran nagyon is szembetűnők: 

  • Egyszerre több kulcsszóra is jól rangsorolnak az organikus találatok között. 
  • A Google több minőségre utaló jelet is felfedezhet bennük. 
  • Segítenek a Google-nak hogy egy külön, tekintélyes entitásként lássa márkádat. 
  • Több lehetőséget biztosítanak a belső hivatkozások elhelyezésére. 
  • Növelik a webhelyen töltött látogatási időt. 
  • A felhasználók több bizalmat előlegeznek meg egy olyan márkának, ami több kifejezésre is jól rangsorol. 

 

6 szemantikus SEO módszer a magasabb rangsorolásért 

A szemantikus SEO számos módszert foglal magába, amelyek közül néhányat talán már eddig is alkalmaztál saját stratégiádban. 

E módszerek olyan tartalmak kialakításában segítenek, amelyek mélyebben elmerülnek egy-egy témában, és amelyeket a keresőmotorok is könnyebben tudnak értelmezni. 

 

1. Optimalizál kulcsszócsoportokra 

Mivel a Google nem csak egy-egy kulcsszót vesz figyelembe oldalanként, a szerzőknek egész kulcsszócsoportokra is optimalizálniuk kell tartalmaikat. 

A kulcsszócsoportok lényegében olyan kulcsszavak és kifejezések, amelyek szemantikus értelemben kapcsolódnak egymáshoz. 

Ezzel a módszerrel egyszerre akár több kulcsszóra is jól rangsorolhatnak tartalmaid, amelyek több értelmet és értéket nyernek majd a felhasználók szemében. 

 

Ha például az „éttermi SEO” kifejezésre szeretnél optimalizálni egy oldalt, akkor tekintsd ezt a kifejezést egy külön kulcsszócsoportnak. Ebbe a csoportba aztán olyan szemantikusan kapcsolódó kifejezések tartozhatnak, mint: 

  • éttermi SEO taktikák 
  • hatékony éttermi SEO 
  • éttermi SEO stratégia 
  • éttermi SEO tippek 
  • éttermi SEO ötletek 
  • … és így tovább. 

 

A helyzet az, hogy a Google már most több kifejezésre rangsorolja tartalmaidat – nem csak arra az egy kulcsszóra jelenhetnek meg, amire optimalizáltad őket. 

A szemantikus SEO a Google ezen szokását segíti kihasználni, növelve annak az esélyét, hogy több kulcsszóra is magas pozíciókban jelenhess meg a találatok között. 

 

2. Használj rokonértelmű szavakat és kapcsolódó kifejezéseket 

A Google egyre fejlődő természetes nyelvfeldolgozó algoritmusainak köszönhetően manapság már nem kell kulcsszavakkal teleírni egy cikket ahhoz, hogy rangsorolhasson. 

 

A szemantikus elemzésnek köszönhetően a Google a szinonimákat és a kapcsolódó szavakat is képes értelmezni. 

 

Habár nem számítanak rangsorolási szempontoknak, érdemes elhelyezni őket a tartalomban, a meta mezőkben, a címsorokban, a képek alt szövegeiben és más fontos mezőkben is. Nem csak a keresőmotoroknak biztosítasz ezzel több szemantikai jelet, hanem a felhasználók számára is hasznosabbá és olvashatóbbá teszed velük tartalmaidat. 

 

3. Merülj el mélyebben a témában és írj hosszabb tartalmakat 

A szemantikus keresőoptimalizálás legegyszerűbb koncepciója az, hogy a hosszabb tartalmakkal részletesebben bemutathatod a témát, amiről épp írsz. 

 

Fontos észben tartani, hogy a tartalom terjedelme nem számít rangsorolási szempontnak, azonban a keresőmotorok több szemantikus jelet találhatnak bennük. Ez lehet az oka annak, hogy számos kutatás is közvetlen viszonyt vélt felfedezni a tartalmak hossza és pozíciója között – a hosszabb tartalmak általában előkelőbb helyekre kerülnek a találati oldalakon. 

 

Na persze, a kulcsszavak halmozása (gyakori ismétlése) nem indokol hosszabb tartalmakat. A tartalom azért legyen hosszabb, mert aprólékosan kitérsz a fontos részletekre, és több információt kínálsz az olvasóknak az elsődleges témáról. 

 

4. Használj strukturált adatokat 

Habár nem szokás szemantikus SEO módszerként emlegetni, a strukturált adatok feladata kifejezetten az, hogy több információt kínálj a keresőmotoroknak tartalmaidról. A megfelelően használt strukturált adatok a tartalom funkcióját, célját vagy leírását jelölik a keresőmotorok számára. 

 

Ha például az oldal egy receptet mutat be, akkor megjelölheted, hogy mennyi ideig tart az elkészítés, hány kalóriát tartalmaz a kész fogás, és így tovább. 

 

A többi szemantikusan kapcsolódó tartalom társaságában ezek az adatjelölések félreérthetetlenné teszik weboldalad tartalmát a keresőmotorok szemében. 

 

5. Figyelj a kapcsolódó keresésekre 

A Google egyes keresésekre kapcsolódó kereséseket is megjelenít a találatok között, amelyekből ötleteket meríthetsz további tartalmak elkészítéséhez, vagy meglévő tartalmaid kibővítéséhez. 

 

6. Használj tartalomoptimalizáló eszközöket 

A tartalomoptimalizáló eszközök segítenek rátalálni a tartalmaidhoz legjobban illő szemantikus kifejezésekre. 

 

Természetesen ezekhez más forrásokból is hozzá lehet jutni – például megvizsgálhatod, hogy milyen kifejezéseket használnak azok a tartalmak, amelyek az első találati oldalon jelennek meg egy adott keresésre. 

 

Egy tartalomoptimalizáló eszköz azonban pillanatok alatt elvégzi ezt a feladatot, és felkínálja azokat a kifejezéseket, amelyeket a szemantikai SEO érdekében érdemes lesz hozzáadnod meglévő tartalmadhoz. 
 

Gyakori kérdések

Kiemelt területeink