6 szemantikus SEO módszer az eredményes rangsorolásért

EN
77 Elektronika Kft

6 szemantikus SEO módszer az eredményes rangsorolásért

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Nem kenyerünk a harsogó marketing, így nem írunk vezércikket sikereinkről, így arról sem írtunk - sok más konkurenciánkkal ellentétben - hogy immáron jó ideje mi vagyunk az elsők a Google találati listáján a keresőoptimalizálás kifejezésre. Ennek ellenére sokan észreveszik és megkérdezik, hogyan csináljuk. Nos ennek egyik fontos tényezője az alábbi cikkben leírt szemantikus SEO. 
 

6 szemantikus SEO módszer az eredményes rangsorolásért

A SEO cégek most kezdik el felfedezni a szemantikus SEO-t 

Bár nem harsogjuk tele az Internetet marketing tanácsadói munkánk eredményeivel, ezt az online marketing blogot immáron több, mint 14 éve írjuk. Bár pontos adataim nincsenek, a külsős szoftveres elemzések alapján ez a legolvasottabb magyar online marketing blog. Ezért is nagyon csodálkozta, az egyik SEO szakértő minapi kijelentésén, miszerint Magyarországon senki nem foglalkozik a szemantikus seoval, hiszen mi már 2017-ben írtunk a szemantikus kereséséről majd 2019-ben a Google Ads szemantikus és idén tavasszal egy friss cikket arról, mi is az a szemantikus SEO. Meg kell mondjuk, SEO sikereink egyik pillére a szemantikus SEO....  

 

Miért fontos tehát a keresőoptimalizálás során a szemantikus SEO? 

A modern keresőmotorok manapság szemantikus módszerekkel segítségével elemzik az emberi nyelvet, hogy minél jobban megértsék a felhasználók által beírt kereséseket. A cél természetesen az, hogy a lehető legrelevánsabb találatokat kínálják minden lekérdezésre. 

 

Ez azt jelenti, hogy már rég nem elegendő egyetlen kulcsszóra optimalizálni a tartalmakat. A szemantikus SEO azonban a tartalmak nyelvi vizsgálatáért felelős algoritmusok működését is figyelembe veszi. 

 

De mi is pontosan a szemantikus SEO, és hogyan segíthet az eredményesebb rangsorolásban? 

 

Mi az a szemantikus SEO? 

A szemantikus SEO olyan tartalmak létrehozását jelenti a Google és a kereső felhasználók számára, amelyek mélyebben dolgoznak fel egy-egy témát, és ezzel több értéket kínálnak az olvasóiknak. 

 

A szemantikus SEO elvei alapján kialakított tartalmakat nem csak a felhasználók, hanem a Google is könnyebben képes értelmezni, amiket így jobb minőségűnek is tekint majd – ez pedig a rangsorolásban is megmutatkozik. 

 

Hogyan járul hozzá a szemantikus SEO a keresőélményhez? 

A Google mindig a legjobb találatokat igyekszik kiválogatni és felsorolni a kereső felhasználóknak. Sok kereső azonban nem elégszik meg egyetlen egyszerű válasszal, és mélyebben is szeretne elmerülni az épp keresett témában. 

 

Gyakran előfordul, hogy egy felhasználóban új kérdések fogalmazódnak meg a témával kapcsolatban, miután megtalálta, amit keresett. 

 

Keresőélmény szempontjából sokkal jobb, ha egy tartalom egyszerre több ilyen kérdésre is választ ad a helyett, hogy mindegyik kérdéshez külön tartalom készülne. A felhasználóknak így nem kell újra és újra visszatérniük a keresőtalálatok közé, és új kereséseket indítaniuk. 

 

Így kínál jobb keresőélményt a szemantikus SEO. 

 

A szemantikus SEO-val készített tartalmak előnyei 

Habár a szemantikus SEO tartalmak létrehozása több erőfeszítést és időt igényel a tartalomkészítők részéről, az előnyök gyakran nagyon is szembetűnők: 

  • Egyszerre több kulcsszóra is jól rangsorolnak az organikus találatok között. 
  • A Google több minőségre utaló jelet is felfedezhet bennük. 
  • Segítenek a Google-nak hogy egy külön, tekintélyes entitásként lássa márkádat. 
  • Több lehetőséget biztosítanak a belső hivatkozások elhelyezésére. 
  • Növelik a webhelyen töltött látogatási időt. 
  • A felhasználók több bizalmat előlegeznek meg egy olyan márkának, ami több kifejezésre is jól rangsorol. 

 

6 szemantikus SEO módszer a magasabb rangsorolásért 

A szemantikus SEO számos módszert foglal magába, amelyek közül néhányat talán már eddig is alkalmaztál saját stratégiádban. 

E módszerek olyan tartalmak kialakításában segítenek, amelyek mélyebben elmerülnek egy-egy témában, és amelyeket a keresőmotorok is könnyebben tudnak értelmezni. 

 

1. Optimalizál kulcsszócsoportokra 

Mivel a Google nem csak egy-egy kulcsszót vesz figyelembe oldalanként, a szerzőknek egész kulcsszócsoportokra is optimalizálniuk kell tartalmaikat. 

A kulcsszócsoportok lényegében olyan kulcsszavak és kifejezések, amelyek szemantikus értelemben kapcsolódnak egymáshoz. 

Ezzel a módszerrel egyszerre akár több kulcsszóra is jól rangsorolhatnak tartalmaid, amelyek több értelmet és értéket nyernek majd a felhasználók szemében. 

 

Ha például az „éttermi SEO” kifejezésre szeretnél optimalizálni egy oldalt, akkor tekintsd ezt a kifejezést egy külön kulcsszócsoportnak. Ebbe a csoportba aztán olyan szemantikusan kapcsolódó kifejezések tartozhatnak, mint: 

  • éttermi SEO taktikák 
  • hatékony éttermi SEO 
  • éttermi SEO stratégia 
  • éttermi SEO tippek 
  • éttermi SEO ötletek 
  • … és így tovább. 

 

A helyzet az, hogy a Google már most több kifejezésre rangsorolja tartalmaidat – nem csak arra az egy kulcsszóra jelenhetnek meg, amire optimalizáltad őket. 

A szemantikus SEO a Google ezen szokását segíti kihasználni, növelve annak az esélyét, hogy több kulcsszóra is magas pozíciókban jelenhess meg a találatok között. 

 

2. Használj rokonértelmű szavakat és kapcsolódó kifejezéseket 

A Google egyre fejlődő természetes nyelvfeldolgozó algoritmusainak köszönhetően manapság már nem kell kulcsszavakkal teleírni egy cikket ahhoz, hogy rangsorolhasson. 

 

A szemantikus elemzésnek köszönhetően a Google a szinonimákat és a kapcsolódó szavakat is képes értelmezni. 

 

Habár nem számítanak rangsorolási szempontoknak, érdemes elhelyezni őket a tartalomban, a meta mezőkben, a címsorokban, a képek alt szövegeiben és más fontos mezőkben is. Nem csak a keresőmotoroknak biztosítasz ezzel több szemantikai jelet, hanem a felhasználók számára is hasznosabbá és olvashatóbbá teszed velük tartalmaidat. 

 

3. Merülj el mélyebben a témában és írj hosszabb tartalmakat 

A szemantikus keresőoptimalizálás legegyszerűbb koncepciója az, hogy a hosszabb tartalmakkal részletesebben bemutathatod a témát, amiről épp írsz. 

 

Fontos észben tartani, hogy a tartalom terjedelme nem számít rangsorolási szempontnak, azonban a keresőmotorok több szemantikus jelet találhatnak bennük. Ez lehet az oka annak, hogy számos kutatás is közvetlen viszonyt vélt felfedezni a tartalmak hossza és pozíciója között – a hosszabb tartalmak általában előkelőbb helyekre kerülnek a találati oldalakon. 

 

Na persze, a kulcsszavak halmozása (gyakori ismétlése) nem indokol hosszabb tartalmakat. A tartalom azért legyen hosszabb, mert aprólékosan kitérsz a fontos részletekre, és több információt kínálsz az olvasóknak az elsődleges témáról. 

 

4. Használj strukturált adatokat 

Habár nem szokás szemantikus SEO módszerként emlegetni, a strukturált adatok feladata kifejezetten az, hogy több információt kínálj a keresőmotoroknak tartalmaidról. A megfelelően használt strukturált adatok a tartalom funkcióját, célját vagy leírását jelölik a keresőmotorok számára. 

 

Ha például az oldal egy receptet mutat be, akkor megjelölheted, hogy mennyi ideig tart az elkészítés, hány kalóriát tartalmaz a kész fogás, és így tovább. 

 

A többi szemantikusan kapcsolódó tartalom társaságában ezek az adatjelölések félreérthetetlenné teszik weboldalad tartalmát a keresőmotorok szemében. 

 

5. Figyelj a kapcsolódó keresésekre 

A Google egyes keresésekre kapcsolódó kereséseket is megjelenít a találatok között, amelyekből ötleteket meríthetsz további tartalmak elkészítéséhez, vagy meglévő tartalmaid kibővítéséhez. 

 

6. Használj tartalomoptimalizáló eszközöket 

A tartalomoptimalizáló eszközök segítenek rátalálni a tartalmaidhoz legjobban illő szemantikus kifejezésekre. 

 

Természetesen ezekhez más forrásokból is hozzá lehet jutni – például megvizsgálhatod, hogy milyen kifejezéseket használnak azok a tartalmak, amelyek az első találati oldalon jelennek meg egy adott keresésre. 

 

Egy tartalomoptimalizáló eszköz azonban pillanatok alatt elvégzi ezt a feladatot, és felkínálja azokat a kifejezéseket, amelyeket a szemantikai SEO érdekében érdemes lesz hozzáadnod meglévő tartalmadhoz. 
 

Gyakori kérdések

Mi az a szemantikus SEO?

Arról, hogy mi is az a szemantikus SEO írtunk fent ebben a cikkben, korábbi cikkeinkben valamint részletesen a marketing lexikonunkban.

Hogyan működik a szemantikus SEO?

A szemantikus SEO működéséről részletesen fent, a negyedik bekezdésben írtunk.

Mi a szemantikus SEO eredménye?

A Google első helyezés, akár nehezebb szavakra is, mint például keresőoptimalizálás.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!