notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Webáruházat szeretnék! Bérelt vagy saját a jó választás? A marketing tanácsadó válaszol!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Webáruházat szeretnék! Bérelt vagy saját a jó választás?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Webáruházat szeretnék! Bérelt vagy saját a jó választás?


2013/06/16
Máté Balázs marketing tanácsadó
Kétségtelen, hogy eljött a webáruházak ideje. Az Internetes vásárlások száma drasztikusan növekszik, az emberek egyre jobban bíznak az internetes vásárlásban, és egyre jobban hozzászoknak ahhoz, hogy webáruházban vásároljanak. Rengeteg olyan ügyfelem van, aki webáruházat üzemeltet, ezek hatékonyságait összehasonlítva írom le tapasztalataimat, milyen webáruház a jó webáruház, ha a kérdés az, bérelt vagy saját webáruház nyitásába kezdjünk. 
 
Webáruházat szeretnék! Bérelt vagy saját a jó választás? A marketing tanácsadó válaszol!

 

 

Pihengetünk?

Milyen lehetőségeink vannak ha  webáruházat tervezünk nyitni?

Ahogy a címben is írtam, bérelhetünk webáruházat vagy vehetünk magunknak egy saját webáruház motort. A bérelt webáruházak között is van különbség abban a tekintetben, hogy a bérleményt saját domainünkön futtatjuk, esetleg egy nagy portálon belül bérelünk helyet.  Az alábbi táblázatban foglaltam össze tapasztalataim eredményét: 
 
 
Webshop lehetőségek összehasonlítása
 

Saját webáruház,

saját domainen

Bérelt webáruház,

saját domainen

Bérelt webáruház

egy portálrendszeren belül

Kezdeti beindítási költség magasabb kicsi kicsi
Kezdeti látogatottság kicsi kicsi nagy
Keresőoptimalizálhatóság kíváló elégséges
Egyedi megoldások alkalmazhatósága kíváló nulla szerződésfüggő
Tulajdon értékének növekedése nagy kicsi szerződésfüggő

 

 
A webáruházak ideje valóban itt van, kétségtelenül jó üzlet lehet egy internetes kereskedelem, de azért ne gondoljuk azt, hogy egy ilyen üzlet is sikeresen elindítható pár ezer forinttal. Miért mondom ezt, amikor a bérelt webáruházak csak pár tízezer forintba kerülnek havonta? 
 

A bérelt webáruházak előnyei, hátrányai

Bérelt webáruház saját domainen

Nézzük azt a bérelt webáruházat, amit saját domainünkön  futtatunk. Mit is jelent ez? Vásárolunk egy domainnevet, mondjuk enwebaruhazzam.hu és ezt csatlakoztatjuk egy olyan webáruház rendszerhez, melynek központi adminisztrációs rendszere van. Ennek segítségével pillanatokon belül felkerülhet az új webáruházunk a saját domainünkre, kiválaszthatunk egy grafikai sablont és már működik is az áruház. Kétségtelenül sok felhasználó tapasztalata gyűlik össze ezekben a webáruház rendszerekben, hihetetlen mennyiségű beállítási lehetőség van bennük, még akár mongol tugrikkal is fizethet a vevő, ha ezt akarjuk megadni.  Sokan kezdenek hát ezzel az olcsó és jónak tűnő megoldással internetes áruház működtetésébe, miért nem ajánljuk ezt mégsem!? Az Interneten már nagy a konkurencia harc. Mindig jobbnak kell lennünk a konkurenciánál. Hogyan tehetnénk ezt valami olyasmivel, ami egy sablon? Rengeteg példát mondhatnék, de vegyük csak a keresőoptimalizálást. Ha az ember kutat, kísérletez, bizony rengeteg olyan dologra rájöhet, amivel előrébb kerülhet a konkurensekkel szemben a Google találati listájában.  De hogyan tehetném meg mindezt, ha egy bérleményben vagyok a konkurensemmel? Megkérem a webáruház fejlesztőjét, tegye bele a szoftverbe a kis újításomat. Vajon mi az ő érdeke? Az, hogy a másik 1000 felhasználója is használja a fejlesztéseit, ezért ezt mindenki számára elérhetővé teszi. Máris ott vagyok, ahonnan elindultam…. És ez csak egy példa, rengeteg hasonlót láttam, tapasztaltam, korlátokat, amelyekbe a bérlemények szorítanak. 
 
Jó-jó - gondolod Te - elkezdem egy bérleménnyel, most erre van pénzem, és majd ha megy, veszek magamnak egy saját rendszert.  Azám, de a korlátok nagyon sokáig rajtad maradnak. Például azok az URL-ek, amiket beállítasz a bérleményben, amikre linkek képződnek, mind megváltoznak majd, ha saját, keresőoptimalizált webáruház motorod lesz. Elvesztesz egy csomó munkát, egy csomó látogatót. Véleményem szerint, áthidaló megoldásnak sem jó az ilyen bérlemény. Mit javaslok helyette, akkor ha kis pénzzel szeretnél webáruházat indítani? Az egyik a bérlemény egy nagy portálon belül, de erről mindjárt beszélek, a másik a hitel felvétele. Kis pénz, kis foci, mondja a mondás ugye. Nem vagyok a hitelek híve, de üzleti célra mindenképpen jól jöhet! Nem olyan nagy összegről van szó, ennyit biztos kapsz bármelyik banktól, inkább fektess bele az elején, mint szenvedj valami pótmegoldással éveken át…
 

Bérelt webáruház egy nagy portálon belül

Ha mégis kevés pénzzel akarsz internetes üzletbe kezdeni, javaslom inkább keress egy tematikus portált, és nézd meg, adnak-e bérbe ott webáruház helyet. Itt nem online plázákra, webáruházak gyűjtő oldalira gondolok, hanem olyan szakportálokra, ahol cikkek, információk, szolgáltatások futnak, nagy a látogatottsága, kedvelt a látogatók körében, de nincsen telenyomva konkurenciáid webáruházaival. Ilyen lehet egészség és életmód témakörben pl. az Énportál, Divat témakörben a Divat és Stílus, építőipar és lakberendezés témában az Álmaim otthona,  mezőgazdasági körben az Agrároldal, luxus életmód irányban pedig a Vitorlázás.hu. Ezek az oldalak hatalmas látogatottsággal rendelkeznek, így bár a bérlemények negatív hatásainak egy része ugyan úgy megmarad, olyan hatalmas tömegű ember láthatja az eladandó portékákat, amelyek azonnal vásárlóvá válhatnak, ha nekik megfelelő terméket kínálsz! Egy webáruháznak, melyet magad kezdesz el, nagyon nehezen, de inkább soha nem lesz havonta 600.000 egyedi látogatója, mint ezen portálok némelyikének. De még 6.000 is nehezen, ha nem kapsz segítséget, információkat az üzemeletetéshez.  Mindenképpen jó vagy jobb megoldás ez a verzió, főleg akkor, ha hosszú távú szerződést tudsz kötni az üzemeletetővel. 
 

Saját webáruház előnyei, hátrányai

A saját webáruház hátránya a nagyobb kezdeti bekerülési költség. Ha valóban minőségi szoftvert szeretnénk, amiben a keresőptimalizálás is túlmutat azon, hogy a meta tageket be lehet írni és esetleg egyedi URL megadására van lehetőség, akkor egy ilyen áruház már többe fog kerülni, mint 200.000 forint . De ezt a költséget csak egyszer kell megfizetnünk és miénk az áruház! Azt módosítunk benne, olyan egyedi dolgokat kérhetünk, amit csak akarunk. Sőt, ha akarjuk, el is adhatjuk! Láttam már egy éves webáruházat több millió forintért gazdát cserélni!  Lehet kezdeni játszogatni bérleményekkel, de ha valódi üzletet akarsz, akkor másnak kell lenned, mint a másik 100 konkurenciád, és ezt csak egyedi megoldásokkal érheted el! Ha szeretnéd, hogy segítsek webáruházad elindításában, és sikereid elérésében, kattints ide
 
Honlapkészítés Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
518 608
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Alkalmi visszafordulás

Mit is jelent az alkalmi visszafordulás? Az alkalmi visszafordulás az amikor egy emailt...

API

Mi az az API (Application Programming Interface)? Az API az angol „application programming...

Z-Index

Mi az a z-index?   A CSS z-index tulajdonságával...

Előrejelzés

Mit jelent az előrejelzés a marketingben? Az előrejelzés, vagy marketing...

Duplikált tartalom

Mi az a duplikált tartalom? A duplikált tartalmak olyan tartalmak, amelyek...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.