Az Instagram 2025. július 10-i újítása nemcsak a tartalomgyártókat, hanem a vállalkozásokat is új pályára állíthatja. A közösségi platform eddig főként márkaépítésre és követőszerzésre szolgált, de most valódi SEO-eszközzé válik. Aki eddig nem foglalkozot...
A Twitter használata a közösségi média marketing területén
Magyarországon egyes közösségi hálózatokhoz hasonlóan még a Twitter sem túl elterjedt. Kevesen látják gyakorlati hasznát, és úgy tűnhet, hogy az Egyesült Államokban is csak a hírességek használják. Azonban a Twitter ennél sokkal komolyabb eszköz, főleg közösségi média marketing szempontból. 
 
													
				
A Twitterről röviden
A Twitter 2006 óta létező közösségi hálózat és mikroblog. 140 karakteres bejegyzéseket, úgynevezett tweet-eket tehetünk közzé rajta. A karakterszám azért megszabott, ugyanis telefonról is tehetünk közzé bejegyzéseket SMS-ben, internetelérés nélkül is. Közösségi szerkezete a Tumblr-höz hasonlóan működik. A felhasználók nem egymás barátai, hanem úgynevezett követői. Ha valakit követünk, azzal üzenőfalunkon láthatjuk az ő tweetjeit, viszont ő csak akkor látja a mi bejegyzéseinket, ha ő is követ minket. Tweetjeinben ezen kívül hashtag-eket is használhatunk, amelyekre rákeresve találhatják meg a felhasználók az őket érdeklő tartalmakat. Twitter fiókunkat összeköthetjük facebook, instagram, Tubmblr, és több másik közösségi oldalunk fiókjával, így egyszerre közzétéve bejegyzéseket több felületen is.
Szeretnél mindent tudni a Facebook és Twitter oldalak kezeléséről? Gyere el Közösségi Média Mareting Guru tanfolyamunkra, és lesd el minden titkunkat, hogyan tettünk szert 550.000 rajongóra! Kattints ide a jelentkezéshez!
Első lépés: Twitter profil kialakítása és követők toborzása
Az első dolgunk profilunk kialakítása. Olyan profilt hozzunk létre, amely tükröz bennünket, cégünket, és azt, amit képviselünk vele. Ennek szellemében továbbá tweetjeink és kommentjeink stílusára is figyelnünk kell. Ezzel tűnhetünk ki a tömegből, tehetünk szert követőkre.
 
Követőket több módon is szerezhetünk. Ha érdeklünk valakit, az valószínűleg majd megkeres minket. Egy amolyan íratlan etikett szerint, ha valakit követünk, ő is követni fog minket. Persze ezt rengetegen nem így teszik, de sokan így használják a Twittert, ezért ha követünk egy személyt, aki profilunk alapján megbízhatónak talál minket, valószínűleg visszakövet majd minket. Ha minket követnek, kövessük vissza mi is bátran az illetőt, sosem tudhatjuk, hogy azon a kapcsolaton keresztül még hova juthatunk el. Arra azonban figyelünk oda, hogy hozzánk hasonló témákkal foglalkozó, esetleg környékünkön élő felhasználókat kövessünk, így nagyobb eséllyel követnek vissza minket.
Ne vegyük természetesnek, hogy mások megosztják, vagyis retweetelik a bejegyzéseinket. Figyeljünk oda az ilyen felhasználókra, lépjünk velük kapcsolatba (erre szolgál a @, így valakit be tudunk tag-elni tweetünkben, pl: @felhasználó), tudassuk velük, hogy fontosnak tartjuk véleményüket, köszönjük meg, hogy terjesztik a bejegyzésünket. Ha mások látják, hogy számukra érdekes tweet-eket osztunk meg, lehetséges, hogy követni fognak minket.
Kulcsszavak, vagyis hashtag-ek használata a Twitteren
Ha már kulcsszavakat adhatunk meg tweetjeinkben, használjuk is őket. Egyrészt használhatunk egyszerű, a bejegyzést leíró és népszerű tag-eket. Másrészt írhatunk saját tag-et is, így azok, akik kifejezetten a mi tweet-jeinket keresik, könnyebben rájuk találnak, így saját kampányt hozhatunk létre, vagy azonos témájú bejegyzéseinket csoportosíthatjuk.
 
Ne várjunk el tweetjeinktől azonnali eladásokat, és ne csak reklámokat és ajánlatokat próbáljunk követőink felé közvetíteni. Osszunk meg velük érdekes információkat vállalkozásunkról, termékeinkről, kulisszatitkokat, bármit, amivel közelebb érezhetik magunkat hozzánk. Ajánljuk fel segítségünket, ha a felhasználók fordulnak hozzánk, legyünk segítőkészek. Ebből is látni fogják, mennyire érdekel minket az ő véleményük, mennyire szolgálunk hasznos tanácsokkal, és ezáltal is több rajongót szerzünk, amiből későbbi profitunk is származhat.
Mint az Instagram, a Twittert közösségi média marketing szempontból nem egészen kihasznált még itthon. Hogy valaha az lesz-e nem tudjuk, de vannak olyan szegmensek, amelyekhez lennének jól használható ötleteink Twitter kampányra…..
Kiemelt területeink
						Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 
						
					
						Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
						
					
						A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
						
					
						A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.
						
					A weboldal sütiket használ
			
Jobban személyre tudjuk majd szabni a weboldal funkcióit.
Ez nem érinti a termékeink funkcióit.
Cookie-k használatával más vállalatok adatokhoz jutnak majd rólad.
Ez nem érinti a termékeink funkcióit.
Cookie-k használatával más vállalatok adatokhoz jutnak majd rólad.
Előfordulhat, hogy a weblap egyes funkciói nem fognak megfelelően működni.
A böngésződ vagy az eszközöd is kínálhat olyan beállításokat, amelyek segítségével eldöntheted, hogy be legyenek-e állítva a böngészőhöz cookie-k, illetve törölheted őket. Ezek a lehetőségek böngészőnként eltérnek, és fejlesztőik mind a rendelkezésre álló beállításokat, mind azok működését bármikor megváltoztathatják. 2020. október 5-i állapot szerint az alábbi hivatkozásokon találhatsz további információt a népszerű böngészőkben kínált beállítási lehetőségekről. A Facebook-termékek egy bizonyos része esetleg nem működik megfelelően, ha letiltottad a böngészőkben a cookie-kat. Fontos tudni, hogy ezek a beállítási lehetőségek eltérnek a Facebook által kínált beállítási lehetőségektől.
- Google Chrome
- Internet Explorer
- Firefox
- Safari
- Safari Mobile
- Opera
 
			 
				 
				 
				 
					 
					