Bemutatjuk, hogy hogyan használhatod az online marketinget a márkaépítéshez!

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Tudatos márkaépítés az online marketing segítségével

Lukács Kornélia - marketing asszisztens

A márka és a márka menedzsment kifejezéseket a legtöbben a nagy cégekhez társítják, pedig a megfelelő márka kialakítása nem kell, hogy világmegváltó ötletek és kellően mély pénztárcák kíséretében jelenjenek meg. Vagyis fontos, hogy tisztában legyünk vele, hogy a megfelelő márka kialakítása bármilyen méretű üzlet köré felépíthető. Persze nem egyik napról  másikra valósíthatjuk meg ezen célunkat, de hosszabb-rövidebb idő alatt elérhetjük azt, hogy ismeretséget szerezzünk a felépített márkánknak a kiszemelt körökben.

Így használhatod az online marketinget a márkaépítéshez!

 

Milyen üzleti pluszt hordoz egy brand?

 

A megfelelő arculat felépítése valódi személyiséget ad üzletünknek. Ez pedig azért fontos, mert ezen keresztül a fogyasztók sokkal könnyebben azonosítani tudják a cégünkhöz tartozó termékeket, szolgáltatásokat. Ahogy egy kép többet mond ezer szónál, úgy egy jól felépített brand is magáért beszél. Elég csak példaként említnünk a Nike, a Coca Cola, vagy a McDonad’s neveket és nem csak a logó ugrik be egyből az adott cég termékeiről, hanem egy komplett képet látnak maguk előtt a céghez kapcsolhatóan a vásárlók. Egy erős márka pedig jelentős bizalmat képes kialakítani a vásárlóknál a cégünk irányába, ami pedig számottevően megkönnyíti az eladásokat. Sőt a bejáratott márka és a vásárlói bizalom kettőse pedig a piaci versenytársakkal szemben is előnyhöz juttathat, hisz a vásárlók sokkal szívesebben választják egy ismert cég termékeit egy ismeretlennel szemben.

 

Márka vs kulcsszavak és helyek

 

A helyi piaccal foglalkozó marketingesként munkaidőnk nagy részében megszállottan kutatjuk azon kulcsszavakat és helyeket melyekkel a legtöbb vevőt egyidejűleg megérinthetjük. Az ügyfelek bizalmának kiépítéséhez pedig gyors és pozitív eredmények szállítása szükséges, hisz a vásárlóknak csak így garantálhatjuk, hogy a termékünk/szolgáltatásunk választásakor a megfelelő helyen költik el pénzüket.

 

 

6 marketinges lépés, melyekkel megerősíthetjük márkánkat

 

1. Konzisztens márkanév

 

Rendkívül fontos, hogy márkanevünk kiválasztása során csak a tudatosa felépített brand segítségével érhetjük el a felhasználóknál a megfelelő hatást, vagyis a márkanévnek elsődlegesen egyértelműnek és világosnak kell lenni. A márkanév nyomatékosításához szükség van még a következőkre:

 

Leírás: Fontos, hogy a márka túlmutasson a kulcsszavakon és egy esetleges keresés esetén a potencionális vevő kicsit képes legyen a név mögött az emberi oldalt is megpillantani, hisz így egy komolyabb bizalom alakulhat ki cégünk irányába.

 

Képek és fotók: Képekből soha sem elég, ennek megfelelően a márkánk kiépítése és megerősítése során is kifejezetten fontos szerepet játszanak a különféle fotók, persze csak akkor, ha valóban a brandhez kapcsolódó tartalmakat választunk. A maximális hatás eléréséhez ezen fényképtípusok keverékét válasszuk:

 

- Logó: mindig azonos logót használj az oldalaidon

- Tulaj/személyzet: a céghez kapcsolható arcok a bizalom kiépítésében segítenek

- Munkahelyi fotók: az üzleti életbe engednek bepillantást, szintén a bizalmi faktort erősítik

 

Videók: Érdemes lehet egy rövid, ám professzionális videót készíteni a cég működéséről, az ott tevékenykedő emberek munkájáról. Fontos, hogy a logó többször is megjelenjen a felületen (akár egy vízjel formájában a ép alsó részén).

 

2. Hírnév marketing

 

A sikeres helyi üzlete sarokkövét a jó hírnév kiépítése adja. A megfelelő szolgáltatás biztosítása pedig csupán az első lépés a jó hírnévhez vezető hosszú úton. Ahhoz ugyanis,hogy egy üzlet növekedésnek induljon, a már meglévő felhasználói bázis véleményeire is szükség van. A friss, pozitív vélemények ugyanis megerősítik a bizalmat, és csökkentik a kockázatot azon felhasználók szemében akik először veszik igénybe szolgáltatásainkat.

 

3. Közösségi médiás jelenlét

 

Amennyibe a közösségi médiás profilokat is használjuk cégünk kommunikációjában - és már miért is ne tennénk, ha jelentős elérést generálnak - mindenképp figyeljünk arra, hogy a különböző felületeinken felhasznált képek és információk folyamatosan frissülő összhangban legyenek egymással. A képek felhasználása során különösen ügyeljünk arra, hogy a más-más felületek különféle méretezéssel dolgoznak, vagyis minden profilhoz egyedileg méretezett képeket használjunk. Hasonlóan járjunk el a leírásokkal is.

 

4. Publikálj szerzői tartalmat

 

A felhasználói bázisod / vásárlói köröd gyarapításához érdemes lehet a céged arculatához kapcsolódó témákban segítséget nyújtani, hisz ez nem csak a bizalom kiépítését segíti elő, hanem a szakértelmedet is bizonyítja. Minden esetben készítsd el a cikkekért felelős személyeket adatlapját, hisz ezen rövid leírásban könnyedén kifejezhető a szakmai hozzáértés és az adott terület iránti elkötelezettség. A szerzők fotóinak kiválasztása során is maradj konzisztens.

 

5. Elkötelezett közösség

 

Rengeteg helyi cégvezetőnek egyszerűen nincs ideje kiaknázni a digitális terekben rejlő végtelen marketing-lehetőségeket, pedig a közösségi médiás felületek kommentjei, a különféle blog-bejegyzések és az aktív fórumok felületei bizony remek táptalajt kínálnak a sikeres üzlet beindításához. A különféle online közösségek monitorozása és az esetleges kommentben történő segítségnyújtás során ugyanis olyan felhasználókhoz is eljuthatunk, akiket egyébként esélyünk sem lenne elérni. Tehát azon kívül, hogy ezen felületeken a linkek segítségével kattintásokat is generálhatunk, még a cégünk jó hírnevét is erősíthetjük, ily módon pedig tégláról-téglára építhetjük fel cégünket.

 

6. Videómarketing

 

Ha egy kép többet mond ezer szónál, akkor egy videó maga tökéletesség. A megfelelő videók publikálásával ugyanis nagyban erősíthetjük márkánkat. Arra mindenképp figyeljünk, hogy ezen videók esetén inkább a tartalomra és ne a saleses oldalra koncentráljunk, hisz a felhasználók nem szívesen nézik végig azon felvételeket, melyekről sikít a direkt marketinges célzat. Inkább próbáljunk tanácsokat adni és segítséget nyújtani a felhasználóinknak, hisz így a megosztások alapján bizony egészen messzire eljuthat cégünk hírneve.

 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!