A domain név nem csak cím, hanem az első benyomás. Ha most építesz fogászati praxist, hotelt, éttermet vagy épp építőipari céget, az egyik legfontosabb döntésed az lesz, milyen nevet adsz a weboldaladnak. Nemcsak a márkád része lesz – keresőoptimalizálási...
15 letaglózó statisztikai adat a vizuális tartalommarketingről
1996-ban készítettem el az első honlapomat, akkor még GIF-ekkel dobtuk fel a tartalmat. Mára ez jelentősen megváltozott. A honlapkészítés, a tartalommarketing és a közösségi média marketing világa sem lehet meg a legújabb vizuális tartalmak nélkül.
Szóval, 1996-ban amikor az egyetemen a honlapkészítést tanították nekünk, akkor még vicces kis mozgó GIF-eket használtunk. 1998-ban, amikor végeztem, már nem voltak divatosak ezek a vizuális elemek, mint marketinges egy sima, egyszerű, letisztult weboldalt készítettem az akkor induló tanácsadó ügynökségemnek. Ma megint ott tartunk, hogy ezt a cikket egy lány képe vezeti fel. És látod, itt vagy, olvasod. :) Ha magamról tettem volna fel képet, biztos nem lenne ennyire jó hatással a közösségi médiumokban ránk bukkanó emberekre….
Az internet egy nagyon népes és felfoghatatlanul aktív világ. A tartalmak megállás nélkül kerülnek publikálásra a különböző blogokon és egyéb webhelyeken, és ma már közel nem olyan egyszerű kitűnni a tömegből, mint egy évtizeddel ezelőtt. A szomorú igazság az, hogy a pazar tartalom manapság önmagában már nem elég.
A tartalmaknak nem csak hasznosaknak kell lenniük, de olyasmit kell kínálniuk a közönségnek, amit senki más nem képes megadni nekik – így garantáltan visszatérnek majd, hogy még többet kaphassanak belőle.
Persze ezt mondani könnyebb, mint kivitelezni, de egyáltalán nem lehetetlen feladatról van szó. Ha szeretnél kitűnni abból a „digitális zajból”, amit a mérhetetlen mennyiségű internetre felkerülő tartalom generál, akkor próbálj meg az emberek vizuális érzékeire hatni.
De mit is értünk ez alatt? Vizuális tartalmaknak számítanak például a videók, a képek, az infografikák, és minden egyéb olyan látható elem, ami könnyedén feldolgozható a mai rohanó világban, amikor az embereknek már nem igazán van idejük (vagy kedvük) hosszú bekezdéseket olvasgatni.
És hogy mi mindent érhetsz el ezzel a megközelítéssel? Nézzünk meg 15 hihetetlen (de teljesen valós) statisztikai adatot, amelyek egyértelműen bizonyítják, hogy a vizuális tartalommarketing jelenti a jövőt!
Szeretnéd tudni, milyen marketing stratégiát javasolnánk mi a Te cégednek? 1998-óta gyűjtjük a tapasztalatokat, több, mint 500 cégnél dolgoztunk már ki hatékony, jól működő online marketinget. Marketing auditunkon megtudhatod, mit csinálnak jól, mit rosszul marketingeseid. A tapasztalatok alapján rövid és hosszú távú online marketing stratégiát dolgozunk ki Neked, melyet ha akarsz megvalósítasz magad, ha akarod, segítünk. Kattints ide, és vedd fel velünk a kapcsolatot most!
1. Emlékezetesség: a vizuális tartalmak esetén 65%
Több kutatás is kimutatta, hogy az emberek a vizuális tartalmak 65%-át képesek felidézni, még három nappal az után is, hogy látták őket. Ezzel szemben (szintén három nappal olvasás után) az írott tartalmaknál csupán 10% maradt meg a tesztalanyok fejében.
Ebből következik, hogy az általad legfontosabbnak tartott információkat érdemes valamilyen vizuális formában prezentálni ügyfeleid számára, legyen szó képről, vagy valamilyen infografikáról.
2. A marketingesek több mint 40%-a szerint az infografikák a leghatékonyabb vizuális elemek
2018-ban felejtsd el az unalmas, sablonos fényképeket. Valami olyasmire lesz szükséged, ami teljesen egyedi. Ilyenek például az infografikák, amik rendkívül könnyedén emészthető, vizuális módon prezentálják a legfontosabb információkat egy bizonyos témával kapcsolatban. A marketingesek 41,5%-a állítja, hogy az infografikák a legértékesebb elemei a vizuális tartalommarketingnek.
3. A marketingesek 30%-a saját vizuális elemeket használ
Egyelőre „csak” 30%-nál jár ez a szám, szóval még mindig van idő az elsők közé kerülnöd. Az interneten temérdek ingyenes grafikakészítő eszköz található, amelyek semmilyen rajztudást nem igényelnek a felhasználóktól, mégis látványos logók és vizuális elemek készíthetők velük.
Kapcsolódó cikk: A legjobb ingyenes online eszközök webgrafikák készítéséhez
4. Az infografikák háromszor több megosztást kapnak, mint más tartalomtípusok
A Hubspot kutatása szerint az infografikák háromszor népszerűbbek (tehát háromszor annyian osztják meg őket), mint bármely más tartalomtípus.
5. 30%-kal több blogger használt 2017-ben több képet, mint 2016-ban
2017-ben több blogger használt több képet is bejegyzéseiben, mint bármelyik korábbi év során. A képek nem csak a tartalom szemléltetésében, hanem annak szétbontásában is segítenek, hogy még a terjedelmesebb szövegek is emészthetőbbek maradhassanak az olvasók számára.
6. Az emberek 323%-kal könnyebben követik a vizuális utasításokat
Az infografikák és a képekkel tarkított tartalmak azért olyan hatékonyak, mert az emberek több mint háromszor könnyebben képesek elolvasni és értelmezni őket, mint az írott szövegeket (például egy folyamat lépéseinek leírásait).
7. A vizuális tartalmak pénzt is hozhatnak a házhoz
Ha igazán jó tehetséged van hozzá, akkor akár pénzt is kereshetsz a vizuális tartalmak segítségével. Készíthetsz például egy online vizuális kurzust, vagy akár e-mailben is terjesztheted tudásodat az érdeklődők között.
8. A marketingesek 74%-a használ vizuális elemeket a közösségi médiában
Ha inkább a közösségi médiára koncentrálnál, akkor sem szabad megfeledkezni a vizuális elemek erejéről, ahogyan azt az online marketingesek azon 74%-a sem teszi, akik rendszeresen egészítik ki közösségi bejegyzéseiket vizuális tartalmakkal.
Persze nem elég sablonos képekre gondolni – próbáld megfogadni a korábban említett tanácsokat, és törekedj az egyediségre. A közösségi médián ugyanis hihetetlenül sűrű a digitális zaj, amiből nem egyszerű kiemelkedni.
9. A vizuális tartalmak 37%-kal több aktivitást váltanak ki a Facebookon
Tovább folytatva a közösségi média és a vizuális elemek kapcsolatának tárgyalását megjegyeznénk, hogy a látványos tartalmak jóval több aktivitást (kedvelések, megosztások, hozzászólások) váltanak ki a felhasználókból a Facebookon, mint bármilyen más tartalomtípus. Ez többek között annak köszönhető, hogy egy-két sor szöveg könnyedén elveszik az egyéb tartalmak között, míg egy képet azonnal ki lehet szúrni böngészés közben.
10. A vizuális tweetek másfélszer annyi újraosztást kapnak, mint az azokat mellőzők
A vizuális tartalmak által kiváltott aktivitás nem csak a Facebookon figyelhető meg. A Twitteren még nagyobb az eltérés az egyszerű szöveges, és a vizuális elemekkel bővített bejegyzések (tweetek) újraosztási számai között.
A Buffer szerint a vizuális tweeteket másfélszer annyian osztják meg, mint a sima, szöveges változatokat.
11. A B2B írók 51%-a számára első prioritásúak a vizuális tartalmak
Bizony, a B2B tevékenységet folytató felek is felfedezték a vizuális tartalmak által kínált lehetőségeket. A B2B szerzők több mint fele több vizuális tartalmat szeretne készíteni az elkövetkezendő esztendőben.
12. A képpel ellátott cikkeket 94%-kal többen nézik meg
Ha egy cikkhez nem tartozik kép, akkor szinte 100% az esélye, hogy senki nem fog érdeklődni utána. A képpel ellátott cikkek ugyanis 94%-kal több megtekintést érnek el, mint a nem vizuális társaik.
Egy cikk képei segítenek pillanatok alatt megítélni a tartalom minőségét anélkül, hogy egyetlen szót is el kellene olvasni abból.
A képek még akkor is vonzók, ha az csak egy stock fotó. Egy ilyen marketinges cikkhez csatolt lány is drasztikusan több interaktivitást vált ki, jelentősen növekszik az átkattintási arány a Facebookról, még ha sokan csodálkoznak is rajta, mi köze van ehhez a cikkhez. :D
13. 2019-re az összes internetes tartalom 80%-ának része lesz a videó
A videó hódít, és senki sem állíthatja meg. Ez a tartalomtípus ezekben a percekben is egyre közelebb kerül ahhoz, hogy a tartalommarketing világának abszolút királya legyen. A becslések szerint mindössze két év múlva minden internetes tartalom 80%-a videóból áll majd. Még nem késő hozzáfogni a felkészüléshez, de ne hidd, hogy mások nincsenek tisztában ezzel a ténnyel!
14. A Facebookon és a Snapchaten naponta több mint 15 milliárd videómegtekintés történik
A facebook és a Snapchat együttesen elképesztő mennyiségű videózni vágyó felhasználó igényének tesz eleget napi szinten. Ez olyan, mintha a Föld teljes népessége naponta napi 2 videót tekintene meg (persze ez egyeseknél 0, míg másoknál akár több tucat is lehet).
A számok nem hazudnak – a videó a legnépszerűbb tartalomtípus.
15. A videós értékelések négyszer népszerűbbek, mint az írottak
Négyszer annyi ember nézne meg szívesebben egy termékről készült videós értékelést, mint olvasna el egy írott összefoglalót. A videós formátum olyan dolgokat képes szemléltetni, amit szóban gyakorlatilag lehetetlen pontosan megfogalmazni.