notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A honlapkészítés, a tartalommarketing és a közösségi média marketing világa sem lehet meg a legújabb vizuális tartalmak nélkül.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > 15 letaglózó statisztikai adat a vizuális tartalommarketingről

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

15 letaglózó statisztikai adat a vizuális tartalommarketingről


2018/03/04
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

1996-ban készítettem el az első honlapomat, akkor még GIF-ekkel dobtuk fel a tartalmat. Mára ez jelentősen megváltozott. A honlapkészítés, a tartalommarketing és a közösségi média marketing világa sem lehet meg a legújabb vizuális tartalmak nélkül. 
 

1996-ban készítettem el az első honlapomat, akkor még GIF-ekkel dobtuk fel a tartalmat. Mára ez jelentősen megváltozott. A honlapkészítés, a tartalommarketing és a közösségi média marketing világa sem lehet meg a legújabb vizuális tartalmak nélkül.

Szóval, 1996-ban amikor az egyetemen a honlapkészítést tanították nekünk, akkor még vicces kis mozgó GIF-eket használtunk. 1998-ban, amikor végeztem, már nem voltak divatosak ezek a vizuális elemek, mint marketinges egy sima, egyszerű, letisztult weboldalt készítettem az akkor induló tanácsadó ügynökségemnek. Ma megint ott tartunk, hogy ezt a cikket egy lány képe vezeti fel. És látod, itt vagy, olvasod. :) Ha magamról tettem volna fel képet, biztos nem lenne ennyire jó hatással a közösségi médiumokban ránk bukkanó emberekre…. 

 

Az internet egy nagyon népes és felfoghatatlanul aktív világ. A tartalmak megállás nélkül kerülnek publikálásra a különböző blogokon és egyéb webhelyeken, és ma már közel nem olyan egyszerű kitűnni a tömegből, mint egy évtizeddel ezelőtt. A szomorú igazság az, hogy a pazar tartalom manapság önmagában már nem elég.

 

A tartalmaknak nem csak hasznosaknak kell lenniük, de olyasmit kell kínálniuk a közönségnek, amit senki más nem képes megadni nekik – így garantáltan visszatérnek majd, hogy még többet kaphassanak belőle.

 

Persze ezt mondani könnyebb, mint kivitelezni, de egyáltalán nem lehetetlen feladatról van szó. Ha szeretnél kitűnni abból a „digitális zajból”, amit a mérhetetlen mennyiségű internetre felkerülő tartalom generál, akkor próbálj meg az emberek vizuális érzékeire hatni.

 

De mit is értünk ez alatt? Vizuális tartalmaknak számítanak például a videók, a képek, az infografikák, és minden egyéb olyan látható elem, ami könnyedén feldolgozható a mai rohanó világban, amikor az embereknek már nem igazán van idejük (vagy kedvük) hosszú bekezdéseket olvasgatni.

 

És hogy mi mindent érhetsz el ezzel a megközelítéssel? Nézzünk meg 15 hihetetlen (de teljesen valós) statisztikai adatot, amelyek egyértelműen bizonyítják, hogy a vizuális tartalommarketing jelenti a jövőt!

 

Szeretnéd tudni, milyen marketing stratégiát javasolnánk mi a Te cégednek? 1998-óta gyűjtjük a tapasztalatokat, több, mint 500 cégnél dolgoztunk már ki hatékony, jól működő online marketinget. Marketing auditunkon megtudhatod, mit csinálnak jól, mit rosszul marketingeseid. A tapasztalatok alapján rövid és hosszú távú online marketing stratégiát dolgozunk ki Neked, melyet ha akarsz megvalósítasz magad, ha akarod, segítünk. Kattints ide, és vedd fel velünk a kapcsolatot most!
 

 

1. Emlékezetesség: a vizuális tartalmak esetén 65%

Több kutatás is kimutatta, hogy az emberek a vizuális tartalmak 65%-át képesek felidézni, még három nappal az után is, hogy látták őket. Ezzel szemben (szintén három nappal olvasás után) az írott tartalmaknál csupán 10% maradt meg a tesztalanyok fejében.

 

Ebből következik, hogy az általad legfontosabbnak tartott információkat érdemes valamilyen vizuális formában prezentálni ügyfeleid számára, legyen szó képről, vagy valamilyen infografikáról.

 

2. A marketingesek több mint 40%-a szerint az infografikák a leghatékonyabb vizuális elemek

Pihengetünk?

2018-ban felejtsd el az unalmas, sablonos fényképeket. Valami olyasmire lesz szükséged, ami teljesen egyedi. Ilyenek például az infografikák, amik rendkívül könnyedén emészthető, vizuális módon prezentálják a legfontosabb információkat egy bizonyos témával kapcsolatban. A marketingesek 41,5%-a állítja, hogy az infografikák a legértékesebb elemei a vizuális tartalommarketingnek.

 

3. A marketingesek 30%-a saját vizuális elemeket használ

Egyelőre „csak” 30%-nál jár ez a szám, szóval még mindig van idő az elsők közé kerülnöd. Az interneten temérdek ingyenes grafikakészítő eszköz található, amelyek semmilyen rajztudást nem igényelnek a felhasználóktól, mégis látványos logók és vizuális elemek készíthetők velük.

Kapcsolódó cikk: A legjobb ingyenes online eszközök webgrafikák készítéséhez

 

4. Az infografikák háromszor több megosztást kapnak, mint más tartalomtípusok

A Hubspot kutatása szerint az infografikák háromszor népszerűbbek (tehát háromszor annyian osztják meg őket), mint bármely más tartalomtípus.

 

5. 30%-kal több blogger használt 2017-ben több képet, mint 2016-ban

2017-ben több blogger használt több képet is bejegyzéseiben, mint bármelyik korábbi év során. A képek nem csak a tartalom szemléltetésében, hanem annak szétbontásában is segítenek, hogy még a terjedelmesebb szövegek is emészthetőbbek maradhassanak az olvasók számára.

 

6. Az emberek 323%-kal könnyebben követik a vizuális utasításokat

Az infografikák és a képekkel tarkított tartalmak azért olyan hatékonyak, mert az emberek több mint háromszor könnyebben képesek elolvasni és értelmezni őket, mint az írott szövegeket (például egy folyamat lépéseinek leírásait).

 

7. A vizuális tartalmak pénzt is hozhatnak a házhoz

Ha igazán jó tehetséged van hozzá, akkor akár pénzt is kereshetsz a vizuális tartalmak segítségével. Készíthetsz például egy online vizuális kurzust, vagy akár e-mailben is terjesztheted tudásodat az érdeklődők között.

 

8. A marketingesek 74%-a használ vizuális elemeket a közösségi médiában

Ha inkább a közösségi médiára koncentrálnál, akkor sem szabad megfeledkezni a vizuális elemek erejéről, ahogyan azt az online marketingesek azon 74%-a sem teszi, akik rendszeresen egészítik ki közösségi bejegyzéseiket vizuális tartalmakkal.

 

Persze nem elég sablonos képekre gondolni – próbáld megfogadni a korábban említett tanácsokat, és törekedj az egyediségre. A közösségi médián ugyanis hihetetlenül sűrű a digitális zaj, amiből nem egyszerű kiemelkedni.

 

9. A vizuális tartalmak 37%-kal több aktivitást váltanak ki a Facebookon

Tovább folytatva a közösségi média és a vizuális elemek kapcsolatának tárgyalását megjegyeznénk, hogy a látványos tartalmak jóval több aktivitást (kedvelések, megosztások, hozzászólások) váltanak ki a felhasználókból a Facebookon, mint bármilyen más tartalomtípus. Ez többek között annak köszönhető, hogy egy-két sor szöveg könnyedén elveszik az egyéb tartalmak között, míg egy képet azonnal ki lehet szúrni böngészés közben.

 

10. A vizuális tweetek másfélszer annyi újraosztást kapnak, mint az azokat mellőzők

A vizuális tartalmak által kiváltott aktivitás nem csak a Facebookon figyelhető meg. A Twitteren még nagyobb az eltérés az egyszerű szöveges, és a vizuális elemekkel bővített bejegyzések (tweetek) újraosztási számai között.

A Buffer szerint a vizuális tweeteket másfélszer annyian osztják meg, mint a sima, szöveges változatokat.

 

11. A B2B írók 51%-a számára első prioritásúak a vizuális tartalmak

Bizony, a B2B tevékenységet folytató felek is felfedezték a vizuális tartalmak által kínált lehetőségeket. A B2B szerzők több mint fele több vizuális tartalmat szeretne készíteni az elkövetkezendő esztendőben.

 

12. A képpel ellátott cikkeket 94%-kal többen nézik meg

Ha egy cikkhez nem tartozik kép, akkor szinte 100% az esélye, hogy senki nem fog érdeklődni utána. A képpel ellátott cikkek ugyanis 94%-kal több megtekintést érnek el, mint a nem vizuális társaik.

 

Egy cikk képei segítenek pillanatok alatt megítélni a tartalom minőségét anélkül, hogy egyetlen szót is el kellene olvasni abból. 

 

A képek még akkor is vonzók, ha az csak egy stock fotó. Egy ilyen marketinges cikkhez csatolt lány is drasztikusan több interaktivitást vált ki, jelentősen növekszik az átkattintási arány a Facebookról, még ha sokan csodálkoznak is rajta, mi köze van ehhez a cikkhez. :D 

 

13. 2019-re az összes internetes tartalom 80%-ának része lesz a videó

A videó hódít, és senki sem állíthatja meg. Ez a tartalomtípus ezekben a percekben is egyre közelebb kerül ahhoz, hogy a tartalommarketing világának abszolút királya legyen. A becslések szerint mindössze két év múlva minden internetes tartalom 80%-a videóból áll majd. Még nem késő hozzáfogni a felkészüléshez, de ne hidd, hogy mások nincsenek tisztában ezzel a ténnyel!

 

14. A Facebookon és a Snapchaten naponta több mint 15 milliárd videómegtekintés történik

A Facebook és a Snapchat együttesen elképesztő mennyiségű videózni vágyó felhasználó igényének tesz eleget napi szinten. Ez olyan, mintha a Föld teljes népessége naponta napi 2 videót tekintene meg (persze ez egyeseknél 0, míg másoknál akár több tucat is lehet).

A számok nem hazudnak – a videó a legnépszerűbb tartalomtípus.

 

15. A videós értékelések négyszer népszerűbbek, mint az írottak

Négyszer annyi ember nézne meg szívesebben egy termékről készült videós értékelést, mint olvasna el egy írott összefoglalót. A videós formátum olyan dolgokat képes szemléltetni, amit szóban gyakorlatilag lehetetlen pontosan megfogalmazni.
 

Honlapkészítés

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
515 310
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Webhelytérkép

Mi az a webhelytérkép? A webhelytérkép egy webhely...

Google algoritmus frissítések

A Google már két évtizede működik, ez idő alatt pedig...

Felülértékesítés (Upsell)

Felülértékesítésről beszélünk akkor, ha egy magasabb árú terméket vagy szolgáltatást...

Célzott forgalom

A célzott forgalom olyan előre kiválasztott, a webhelyre érkező látogatókból tevődik...

Elfogadási arány

Mi is az az elfogadási arány?   Az elfogadási arány azon emailek aránya, amelyeket egy...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.