A honlapkészítés, a tartalommarketing és a közösségi média marketing világa sem lehet meg a legújabb vizuális tartalmak nélkül.

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

15 letaglózó statisztikai adat a vizuális tartalommarketingről

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

1996-ban készítettem el az első honlapomat, akkor még GIF-ekkel dobtuk fel a tartalmat. Mára ez jelentősen megváltozott. A honlapkészítés, a tartalommarketing és a közösségi média marketing világa sem lehet meg a legújabb vizuális tartalmak nélkül. 
 

1996-ban készítettem el az első honlapomat, akkor még GIF-ekkel dobtuk fel a tartalmat. Mára ez jelentősen megváltozott. A honlapkészítés, a tartalommarketing és a közösségi média marketing világa sem lehet meg a legújabb vizuális tartalmak nélkül.

Szóval, 1996-ban amikor az egyetemen a honlapkészítést tanították nekünk, akkor még vicces kis mozgó GIF-eket használtunk. 1998-ban, amikor végeztem, már nem voltak divatosak ezek a vizuális elemek, mint marketinges egy sima, egyszerű, letisztult weboldalt készítettem az akkor induló tanácsadó ügynökségemnek. Ma megint ott tartunk, hogy ezt a cikket egy lány képe vezeti fel. És látod, itt vagy, olvasod. :) Ha magamról tettem volna fel képet, biztos nem lenne ennyire jó hatással a közösségi médiumokban ránk bukkanó emberekre…. 

 

Az internet egy nagyon népes és felfoghatatlanul aktív világ. A tartalmak megállás nélkül kerülnek publikálásra a különböző blogokon és egyéb webhelyeken, és ma már közel nem olyan egyszerű kitűnni a tömegből, mint egy évtizeddel ezelőtt. A szomorú igazság az, hogy a pazar tartalom manapság önmagában már nem elég.

 

A tartalmaknak nem csak hasznosaknak kell lenniük, de olyasmit kell kínálniuk a közönségnek, amit senki más nem képes megadni nekik – így garantáltan visszatérnek majd, hogy még többet kaphassanak belőle.

 

Persze ezt mondani könnyebb, mint kivitelezni, de egyáltalán nem lehetetlen feladatról van szó. Ha szeretnél kitűnni abból a „digitális zajból”, amit a mérhetetlen mennyiségű internetre felkerülő tartalom generál, akkor próbálj meg az emberek vizuális érzékeire hatni.

 

De mit is értünk ez alatt? Vizuális tartalmaknak számítanak például a videók, a képek, az infografikák, és minden egyéb olyan látható elem, ami könnyedén feldolgozható a mai rohanó világban, amikor az embereknek már nem igazán van idejük (vagy kedvük) hosszú bekezdéseket olvasgatni.

 

És hogy mi mindent érhetsz el ezzel a megközelítéssel? Nézzünk meg 15 hihetetlen (de teljesen valós) statisztikai adatot, amelyek egyértelműen bizonyítják, hogy a vizuális tartalommarketing jelenti a jövőt!

 

Szeretnéd tudni, milyen marketing stratégiát javasolnánk mi a Te cégednek? 1998-óta gyűjtjük a tapasztalatokat, több, mint 500 cégnél dolgoztunk már ki hatékony, jól működő online marketinget. Marketing auditunkon megtudhatod, mit csinálnak jól, mit rosszul marketingeseid. A tapasztalatok alapján rövid és hosszú távú online marketing stratégiát dolgozunk ki Neked, melyet ha akarsz megvalósítasz magad, ha akarod, segítünk. Kattints ide, és vedd fel velünk a kapcsolatot most!
 

 

1. Emlékezetesség: a vizuális tartalmak esetén 65%

Több kutatás is kimutatta, hogy az emberek a vizuális tartalmak 65%-át képesek felidézni, még három nappal az után is, hogy látták őket. Ezzel szemben (szintén három nappal olvasás után) az írott tartalmaknál csupán 10% maradt meg a tesztalanyok fejében.

 

Ebből következik, hogy az általad legfontosabbnak tartott információkat érdemes valamilyen vizuális formában prezentálni ügyfeleid számára, legyen szó képről, vagy valamilyen infografikáról.

 

2. A marketingesek több mint 40%-a szerint az infografikák a leghatékonyabb vizuális elemek

2018-ban felejtsd el az unalmas, sablonos fényképeket. Valami olyasmire lesz szükséged, ami teljesen egyedi. Ilyenek például az infografikák, amik rendkívül könnyedén emészthető, vizuális módon prezentálják a legfontosabb információkat egy bizonyos témával kapcsolatban. A marketingesek 41,5%-a állítja, hogy az infografikák a legértékesebb elemei a vizuális tartalommarketingnek.

 

3. A marketingesek 30%-a saját vizuális elemeket használ

Egyelőre „csak” 30%-nál jár ez a szám, szóval még mindig van idő az elsők közé kerülnöd. Az interneten temérdek ingyenes grafikakészítő eszköz található, amelyek semmilyen rajztudást nem igényelnek a felhasználóktól, mégis látványos logók és vizuális elemek készíthetők velük.

Kapcsolódó cikk: A legjobb ingyenes online eszközök webgrafikák készítéséhez

 

4. Az infografikák háromszor több megosztást kapnak, mint más tartalomtípusok

A Hubspot kutatása szerint az infografikák háromszor népszerűbbek (tehát háromszor annyian osztják meg őket), mint bármely más tartalomtípus.

 

5. 30%-kal több blogger használt 2017-ben több képet, mint 2016-ban

2017-ben több blogger használt több képet is bejegyzéseiben, mint bármelyik korábbi év során. A képek nem csak a tartalom szemléltetésében, hanem annak szétbontásában is segítenek, hogy még a terjedelmesebb szövegek is emészthetőbbek maradhassanak az olvasók számára.

 

6. Az emberek 323%-kal könnyebben követik a vizuális utasításokat

Az infografikák és a képekkel tarkított tartalmak azért olyan hatékonyak, mert az emberek több mint háromszor könnyebben képesek elolvasni és értelmezni őket, mint az írott szövegeket (például egy folyamat lépéseinek leírásait).

 

7. A vizuális tartalmak pénzt is hozhatnak a házhoz

Ha igazán jó tehetséged van hozzá, akkor akár pénzt is kereshetsz a vizuális tartalmak segítségével. Készíthetsz például egy online vizuális kurzust, vagy akár e-mailben is terjesztheted tudásodat az érdeklődők között.

 

8. A marketingesek 74%-a használ vizuális elemeket a közösségi médiában

Ha inkább a közösségi médiára koncentrálnál, akkor sem szabad megfeledkezni a vizuális elemek erejéről, ahogyan azt az online marketingesek azon 74%-a sem teszi, akik rendszeresen egészítik ki közösségi bejegyzéseiket vizuális tartalmakkal.

 

Persze nem elég sablonos képekre gondolni – próbáld megfogadni a korábban említett tanácsokat, és törekedj az egyediségre. A közösségi médián ugyanis hihetetlenül sűrű a digitális zaj, amiből nem egyszerű kiemelkedni.

 

9. A vizuális tartalmak 37%-kal több aktivitást váltanak ki a Facebookon

Tovább folytatva a közösségi média és a vizuális elemek kapcsolatának tárgyalását megjegyeznénk, hogy a látványos tartalmak jóval több aktivitást (kedvelések, megosztások, hozzászólások) váltanak ki a felhasználókból a Facebookon, mint bármilyen más tartalomtípus. Ez többek között annak köszönhető, hogy egy-két sor szöveg könnyedén elveszik az egyéb tartalmak között, míg egy képet azonnal ki lehet szúrni böngészés közben.

 

10. A vizuális tweetek másfélszer annyi újraosztást kapnak, mint az azokat mellőzők

A vizuális tartalmak által kiváltott aktivitás nem csak a Facebookon figyelhető meg. A Twitteren még nagyobb az eltérés az egyszerű szöveges, és a vizuális elemekkel bővített bejegyzések (tweetek) újraosztási számai között.

A Buffer szerint a vizuális tweeteket másfélszer annyian osztják meg, mint a sima, szöveges változatokat.

 

11. A B2B írók 51%-a számára első prioritásúak a vizuális tartalmak

Bizony, a B2B tevékenységet folytató felek is felfedezték a vizuális tartalmak által kínált lehetőségeket. A B2B szerzők több mint fele több vizuális tartalmat szeretne készíteni az elkövetkezendő esztendőben.

 

12. A képpel ellátott cikkeket 94%-kal többen nézik meg

Ha egy cikkhez nem tartozik kép, akkor szinte 100% az esélye, hogy senki nem fog érdeklődni utána. A képpel ellátott cikkek ugyanis 94%-kal több megtekintést érnek el, mint a nem vizuális társaik.

 

Egy cikk képei segítenek pillanatok alatt megítélni a tartalom minőségét anélkül, hogy egyetlen szót is el kellene olvasni abból. 

 

A képek még akkor is vonzók, ha az csak egy stock fotó. Egy ilyen marketinges cikkhez csatolt lány is drasztikusan több interaktivitást vált ki, jelentősen növekszik az átkattintási arány a Facebookról, még ha sokan csodálkoznak is rajta, mi köze van ehhez a cikkhez. :D 

 

13. 2019-re az összes internetes tartalom 80%-ának része lesz a videó

A videó hódít, és senki sem állíthatja meg. Ez a tartalomtípus ezekben a percekben is egyre közelebb kerül ahhoz, hogy a tartalommarketing világának abszolút királya legyen. A becslések szerint mindössze két év múlva minden internetes tartalom 80%-a videóból áll majd. Még nem késő hozzáfogni a felkészüléshez, de ne hidd, hogy mások nincsenek tisztában ezzel a ténnyel!

 

14. A Facebookon és a Snapchaten naponta több mint 15 milliárd videómegtekintés történik

A Facebook és a Snapchat együttesen elképesztő mennyiségű videózni vágyó felhasználó igényének tesz eleget napi szinten. Ez olyan, mintha a Föld teljes népessége naponta napi 2 videót tekintene meg (persze ez egyeseknél 0, míg másoknál akár több tucat is lehet).

A számok nem hazudnak – a videó a legnépszerűbb tartalomtípus.

 

15. A videós értékelések négyszer népszerűbbek, mint az írottak

Négyszer annyi ember nézne meg szívesebben egy termékről készült videós értékelést, mint olvasna el egy írott összefoglalót. A videós formátum olyan dolgokat képes szemléltetni, amit szóban gyakorlatilag lehetetlen pontosan megfogalmazni.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!