Tartalomkészítés lépések: ezekre a kérdésekre kell választ adnod, mielőtt belevágsz a tartalomkészítésbe

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Tartalommarketing kérdések, amelyek segítenek a hatékony tartalomkészítésben

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Elakadtál a tartalommarketingben, vagy nem is tudod hogy állj neki? Mutatjuk a legfontosabb kérdéseket, amelyek megválaszolásával tökéletes tartalmat gyárthatsz honlapodra! 

tartalomkészítés

Elsőként el kell döntened, hogy milyen típusú tartalmat szeretnél készíteni. Egyes témákhoz jól jönnek a vizuális ábrázolások, tehát képekre, infografikákra vagy videókra lehet szükséged hozzájuk. Más témákat sokkal inkább érdemes írásban publikálni, tehát cikként, blogbejegyzésként vagy akár e-könyvként kell majd elkészítened őket.


Sokat segíthet, ha megnézed, hogy milyen típusú tartalmak készültek már a kiválasztott témában. Írd be az adott témát vagy kulcsszót a Google keresőjébe, és nézd meg, hogy milyen tartalmak jelennek meg a legelőkelőbb, kiemelt pozíciókban. Videókat mutat inkább a Google? Esetleg inforgrafikákat vagy épp hosszú szöveges cikkeket? Megjelennek képek is a találatok között? Ezek mind arra utalnak, hogy a Google ilyen jellegű tartalmakat mutat szívesen az adott témában.


A tervezés során ajánlott elvégezni a kulcsszókutatást is az adott témában. Minden tartalomhoz ajánlott kiválasztani egy elsődleges kulcsszót, illetve, ahol indokolt, ehhez kapcsolódó kulcsszavakat is használni benne. Mindez természetesen, a szöveg elkészítése során történjen, és ne utólag próbáld beleerőltetni a kifejezéseket tartalmadba.


Ha mindez megvan, akkor a tartalom terjedelméről kell döntened. Meglehet, hogy egyetlen blogbejegyzésre vagy videóra lesz szükséged, de az is lehet, hogy egy cikksorozat keretei között kell kifejtened mindent, amit szeretnél mondani az adott témakörről. Ezt mindenképpen az előtt döntsd el, hogy hozzálátnál a tartalom elkészítéséhez.

 

Kérdések, amik segíthetnek a tervezésben

•    Milyen személyeknek szánom a tartalmat? Milyen buyer personát szeretnék elérni vele?
•    Az ügyfél utazásának/konverziós tölcsérnek melyik szakaszát céloznám meg ezzel a tartalommal?
•    Mennyi időt és pénzt fordíthatod a tartalom elkészítésére?
•    Milyen egyéb segítségre és erőforrásokra lesz szükségem a tartalom elkészítéséhez? Pl. grafikusokra, videográfusokra stb.
•    Aktuális vagy örökzöld tartalmat készítek majd?
•    Hogyan passzol ez a tartalom a meglévő stratégiámba?
•    Milyen közönségek vagy csoportok számára nyújt majd segítséget ez a tartalom?
•    Mely munkatársaim segíthetnek a tartalom elkészítésében, illetve ellenőrzésében?

 

Ha mindez megvan, ideje elkészíteni a tartalmat.

 

A tartalom elkészítése

Ha az előző lépéseket végig követted, akkor a tartalom elkészítése már egy sokkal egyszerűbb folyamatnak ígérkezik majd, hiszen megvan a célja, a formátuma, a terjedelme, a témája és így tovább. Összesen annyi a feladatod, hogy felépítsd tartalmadat arra a stabil szerkezetre, amit az előző lépésekben összeraktál.


Na persze, előfordulhat, hogy a tartalom elkészítése során jobb ötleted támad egy-egy aspektust illetően. Ilyenkor ne félj kissé eltérni a kijelölt útvonaltól, hiszen nem tervezhetsz meg minden egyes szót előre. Még az sem kizárt, hogy egy cikknek induló tartalom végül e-könyvként jelenik majd meg. Hacsak nem kötött túlzottan a projekt, ne félj kísérletezni vele egy kicsit.

 

Mi a teendő a tartalom publikálása után?

Miután a tartalom kikerül a nyilvánosság (vagy legalább is a célközönség) elé, először is fújd ki magad, a nehezén ugyanis túl vagy. Persze a tartalom önmagában még nem biztos, hogy olyan stabilan áll majd a lábán, mint szeretnéd, ezért, ha a legtöbbet akarod kihozni belőle, akkor a népszerűsítésével is foglalkoznod kell.


Tartalommarketingesként (és a korábbi tervek alapján) tudnod kell, hogy milyen csatornákon oszthatod meg tartalmadat követőiddel.


Mindemellett ne felejtsd el rendszeresen ellenőrizni, hogy tartalmad hogyan teljesít. Hányan voltak rá kíváncsiak eddig, mennyi ideig olvasgatták, átkattintottak-e valahova róla webhelyeden belül, és így tovább. Ezen információk birtokában a későbbiekben tudod majd, hogy megéri-e ilyen tartalmakat készítened, és persze azt is, hogy meglévő tartalmad sikeresen elérte-e célját.
 

Gyakori kérdések

Mi az a keresőoptimalizálás (SEO)?

A keresőoptimalizálás (SEO) azon tevékenységek és taktikák gyűjtőneve, amelyek célja, hogy egy webhely tartalmai minél előkelőbb pozíciókban jelenhessenek meg a keresőmotorok (pl. Google) nem fizetett találatai között.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!